Jäähdyttämäkorjaamon jälkien siivous.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Over the hill, 20.4.2020.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Tälläkin foorumilla kehutun jäähdyttämäkorjaamon uudelleen kennotuksen työn jälki oli todella kaameaa! Äijä ei kerta kaikkiaan ole voinut olla selvin päin, Korjausvaatimuksen sijasta päätin äänestää jaloillani, sekä kertoa kaikille tutuille kasvokkain kuka on suorituksen takana. Tänne en arvaa miehen / firman nimeä laittaa, kun ei koskaan tiedä kuka tuntee kenet jne. Ihan elääkseen mies on kuitenkin tekevinään. Täydellisen vaikutuksen aikaan saamiseksi mies jätti muutkin sovitut työt tekemättä.

    Kysymys: Millä saan ympäri ylävesisäiliötä rapatun, paikoin varttituuman paksuisen tinan poistettua?
    Lämpöä ei aio sille millään muotoa antaa. Eli jotain mekaanista pitäisi keksiä, Varsinainen hiominen on tietysti pois laskuista. Lisäksi miltei koko ylävesisäiliö on näkyvillä, pellin auki ollessa. Ennen kuin joku ehdottaa, en aio jättää peltiä kiinni. Menisi vaivalla hankitus NOS-osat "hukkaan"

    Ps. Orkkisjäähdytintä ei saanut mistään, miltään mantereelta...
     
  2. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Miksi et veisi sitä takaisin?
     
  3. -tl-

    -tl- Gearhead

    Laitappa kuvia.
     
    1purehell, Gary Grand ja 63S88 tykkäävät tästä.
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Itse veisin jäähdyttimen samatien takaisin ja jos työn teko ei sittenkään onnistu kunnolla, niin laittaisin tänne varoitukset firman työnlaadusta kuvien kera. Jos työt ei jollekin firmalle maistu, niin voihan siinä asiassa (pettynyt) asiakas vähän firmaa auttaakin. Ja se on aivan sama jos joku firma pahoittaa mielensä "ilmaisesta mainoksesta". Edellyttäen tietenkin, että julkiseen reklamaatioon on ollut aihetta. Itsehän ovat työnlaatutason valinneet. Kuluttaja-asiakkaan on vielä helppo riitauttaa asia, niin tuleepahan vähän yrittäjälle muuta puuhaa, jos ei suostu perseelleen tehtyä työtä korjaamaan.

    Vaikuttaa siltä, että firmoja on kahdenlaisia. Toisessa vastaava tapaus korjataan pahoittelujen kera kuntoon, jotta firman maine säilyy ja asiakkaita olisi jatkossakin. Suurin osa näin tekeekin. Pienessä osassa firmoja paska työn laatu onkin asiakkaan oma vika ja parhaimmillaan käsketään asiakkaan painua v.... valittamasta. Näistä jälkimmäisistä tapauksista olen itsekin julkaissut joskus tuolla Facebookin puolella firman nimen ja kuvat käsitteestä "työn laatu". Joskus sen jälkeen yrityksestä on soitettu minulle ja ovat sanoneet, että haluaisivat sittenkin nyt tehdä sen työn kunnolla. Eli kyllä nekin joskus oppii mitä on asiakaspalvelu, osa taas ei koskaan.
     
    Muokattu: 20.4.2020
  5. Weijari

    Weijari Gearhead

    Kerrotko vähän tarkemmin miksi et käyttänyt lakiin kirjoitettua oikeuttasi? Kuulostaa vähän kummalliselta.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja firman nimen voi hyvin julkaista, ei firmalla ole kunniaa jota loukata, henkilön nimeä ei voi julkaista, henkilöllä on (joskus jopa kunnioitettava) kunnia jota taas voi loukata... Kiinnostais kyllä firman nimi tai edes paikkakunta... Tosin eipä noita jäähdytinkorjaamoja enään paljoa ole, kun ei noissa muovipäätyisissä nykyjäähyissä mitään työtä ole...
     
    Gary Grand ja f34 tykkäävät tästä.
  7. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Ongelma ratkaistu:

    Päätin kokeilla, josko ylimääräinen tina uskoisi porakoneen pyöröharjaa. Idea tuntuu toimivalta. Ensin enimmät teräslankaversiolla harjaussuuntaa usein vaihdellen. Loput messinkiharjalla säiliön messingin suojelemiseksi. Koealan perusteella työ onnistuu kohtuullisessa ajassa. Ehkä kokeilustani on hyötyä muillekin.
    Jälkeen päin ajatellen, olisiko työmääräykseen pitänyt kirjata "entisöintikohde" tms. muistutukseksi työtä aloitettaessa. Toisaalta voi olla, että työ tehdään samalla tavalla, mutta laskutuksessa korotettu hinta.

    Case closed.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tämä on esimerkillisen huono tarinan kerrontatapa. Perkele, nytkö pitää syylärinsäkin itse huoltaa, kun tunnettu ja kehuttu ne paskoo kännipäissään kuitenkin? Mihinkään ei voi luottaa! Kauhiasti olisi kiinnostanut myös mimmoista se ”turaaminen” oli ollut ennen teräsharjausta. Eli kuva olisi kiva.
     
    Gary Grand, 1purehell, Mikkis ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Ehkä tämä ketju oli enemmän terapiaa kuin mitään muuta. Todellakin olisi ollut kiva ennen ja jälkeen. Ja tietoa siitä mitä siellä jäähdytinkorjaamolla oli tehty muuten.
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    sellainen tulee mieleen että mahtaakohan se epäonnistunut tinaus olla priimaa ja ehyttä sieltä syvemmältä.
    kun siitä nyt raapii ehyen pintakerroksen pois niin saattaa tulla näkyviin jotain epäpuhtauksia ja ns "kuonasulkeumia" jolloinka ollaankin siinä tilanteessa ettei pidä nesteitä sisällään.
    noita tinureita kun on aina ollut aika monenmoisia niinkuin sananlaskukin sanoo...
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Paljon tinasit, paljon pilasit, vaan viimein kolvis' kylmeni.
     
    Gary Grand, Bukero ja SBChevy tykkäävät tästä.
  12. -tl-

    -tl- Gearhead

    Eipä tullu kuvia, mutta...
    Siis se päätyhän pitää olla ympäri asti tinattu, koska päädyt on sillä tinalla kiinni ja tinaa pitää olla paksusti jotta se kestää tärinät ja järjestelmän paineet vuotamatta. Tinaukset olis piiloutunu maalamalla ja jäähdytin näyttänyt siten alkuperäiseltä. Jos sä nyt menit ohentaan tai poistaan tinauksia niin voipi päädyt repeytyä irti kun järjestelmään tulee painetta...

     
  13. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Reippaasti vaan huonon firman nimi esille niin osaa muutkin kiertää kaukaa. Tietty täytyy joku perustelu olla... eikä mitään musta tuntuu tai että omistaja on niin vittumaisen näköinen... itsellä ainakin yks firma jota vältän on automaalaamo p.oinonen Tampereella. Jälki lopulta ihan hyvää mutta työn hintaarvio oli max.1000€. Työtä lykättiin pariinkin otteeseen ja auto seisoi maalaamon pihassa lopulta liki kaksi viikkoa ja laskussa summa 2554€. Kiisti vielä että mitään hinta arviota olisi ollutkaan. Tehdään kuulemma tuntitöinä ja tunti määrää ei voi ennustaa!? Tuli kaks kertaa käytettyä puljua samalla kertaa, ekan ja vikan.
     

Kerro tästä muillekin!