ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. auburn

    auburn Gearhead

    passerby tykkää tästä.
  2. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Sehän se tai siis tuo.
     
    passerby tykkää tästä.
  3. mörkö

    mörkö Gearhead

    Meikälle on osunut kohdalle muutama varsin positiivinen ihmeellinen ostaja:)...
    Useampikin kundi on käynyt osat ostamassa ja isojen osien ollessa kyseessä on sovittu, että noutaa myöhemmin kamat.
    Tietty ei ole noutajia näkynyt ja maksetut osat möllöttävät nurkissa määrättömän ajan..
    Parhaana yks Dodgen taka-akseli on pyörinyt nurkissa reilusti toistakymmentä vuotta....:rolleyes:
     
  4. -JS-

    -JS- 2nd gear

    500e vastaleimattua autoa möin. Muutama kyseli tiukkaa hintaa ja vaihtoa polkupyörästä rengassarjaan. Tänään ostaja kysyi oletko paikalla, tuli pihaan, eikä turhia kysellyt. Katsoi otteen kysyi hinnan, mistä tiputin tinkimättä 100e mikä oli suunniteltu tinkivara ja sanoi tehdään kaupat, toki sen verran kysyi meneeko ykkönen ja pakki päälle. Siirsin metrin eteen ja taakse. Otti samantien netissä omiin nimiin ja poistui.
    Hyvä ostaja eikä renkaanpotkija. Sanoi jos vuoden töihin ajaa niin hyvä, toivottavasti toimii, meillä meni lähes 100tkm pikkulaitoilla 13e nivel piti tänävuonna laittaa.
     
    virta, MJF, Sounderi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mitähän kiksejä jotkut saavat siitä että "ostetaan" postiennakolla tavaraa ja sitten ei noudeta? Tuo "Kari Immonen" of Hollola/Kotka/Jyväskylä tosin kopioi FB:n profiilikuvankin... Antoi siis osoitteen Jyväskylään (oli kyllä ihan olemassa oleva), FB näytti Hollola ja entinen asuinpaikka Kotka. Myi MP-ryhmässä Honda CBR1000F:aa, jonka tarjouduin ostamaan Postiennakolla, niin katosi koko profiili ja kaikki viestit kaikista ryhmistä joihin oli laittanut.
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No enpä ole ennen kuullut, että joku ostaa tonnisen CBR:n postiennakolla? o_O Jospa se "ihmeellinen" myyjä ajatteli, että olet joku trolli ja pisti sut estoon? Kyllä yleensä moottoripyörät haetaan paikan päältä, tai käytetään jotain muuta kauppatapaa kuin postiennakko.
     
  7. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    No ihan vittuillakseni laitoin tuon, postiennakolla vielä isolla kirjoitettuna. Pariin ryhmään ehdin varoittaa ja oli tarkoitus vittuilla vielä omalla FB-sivullaan, mutta se katosi ennen kuin ehdin(?). Ihme harrastus kyllä tuo noutamatta jättö, vahvistin on taas takaisin minulla. Onneksi unohtivat veloittaa palautuksesta.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Aa, ok. Ymmärsin väärin. No postilla on paha tapa kyllä jättää ilmoittamatta, vaikka olis yhteystiedot kunnossa. Kerran läheteltiin yhtä pakettia edes takaisin, kun ei postilta tullut koskaan mitään ilmoitusta kummallekaan osapuolelle. :mad:
     
  9. karra

    karra Double Gearhead

    Kaveri tarjosi mersun osia jonnekin Hyvinkäälle päin, ostoilmoitus oli ollut facessa. Olivat pääseet hinnastakin sopimukseen mutta paketti oli sen verran iso että ostaja alkoi perua puheitaan kuultuaan postikulujen hinnan. Kaverini oli jo pakannut osat.... asia jäi, ei enää kumpikaan kommunikoinut pariin päivään.

    Itse kun olin eilen pk seudulla liikenteessä kaverini viestitti ostajalle edellisenä päivänä että kamat tulee halutessa Lappeenrannasta Espooseen/Vantaalle, voisi hakea ne sieltä. Oli vastannut että kuulostaa hyvältä. Minun numero ja nimi lähetettiin ostajalle ja pyydettiin hänen puhelinnumeroa, sen jälkeen ei taas kuulunu mitään.

    Ostaja esiintyy nimimerkillä, ja joku meilisosoite oli olemassa mutta se oli jollekin naiselle joka asuu muualla, en tiedä facen hommista mutta kuulostaa epämääräiseltä.

    Sattui sitten eilen aamulla niin että "unohdin" ottaa paketin mukaani kun lähdin ajelemaan sinne Vantaalle päin. Ei yllätys että puhelimeni ei soinut.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En muista oonko jo tarinoinut tästä, mutta myin "tallikaverille" aikanaan blazerin 12bolt taka-akselin, 4.11+lukko 250€. Ehkä vähän halvalla koska halusin sen pois omalta tontilta. No maksaminen ei oikein sujunut ja mentiin viikko/kuukaus kerrallaan eteenpäin. Aina joku syy miksi rahaa ei ollut. Lopulta vaadin rahoja vähän jämäkämmin että nyt pitäis maksaa, niin kommentti oli: "Voin mä sen maksaa vaikka heti jos SULLA on noin tiukkaa rahojen kanssa.."

    Täytyy myöntää että aika sanattomaks veti toi vastaus, lienee ollut tarkoituskin. Ja maksoi se sitten lopulta sen akselinkin. Ehkä mä olin ihmeellinen myyjä, en tiedä.
     
    rane58, 1purehell, always bb ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. max

    max Double Gearhead

    Olen vääntänyt kauppaa yhden tutun kaverin kanssa mun Holley kaasuttimesta ihan hyvässä hengessä,mutta näkemyksemme sen hinnasta ovat olleet hieman poikkeavat.
    Sit kaveri puolisuoraan ehdotti jos vaihtaisin sen jättikokoiseen BBC alakertaan!
    Kaikki uutta aftermarket kampetta lohkoa myöten paitsi akseli.
    Kysyi multa pari päivää sitten että tilataanko siihen uusi akseli,niin olis alakerta kaikki uutta tavaraa.
    Kysyin mitä tulee lisää hintaa;ei lisäkustannuksia!!
    Sanoisin että aika mutkatonta kaupankäyntiä.
    Toki mulla kukkaro kevenee,mutta asenteesta vois moni ottaa oppia.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ettei menis tääkään päivä kehumatta ni aikoinaan ku fullsize dodge talvisäilytyksessä monet talvet invalidimiehen ja sen rollaattorilla kulkevan vaimon talon kellarissa. Se kun nääs ei ihan pieneen omakotitalon talliin mahtunu. Puhuttiin vuokrasta mutten suostunut siihen. Korotin siihen aikaan sitä 20 markalla per kuukausi että tulis minulle sopivampi setelikoko. Ei sillä että olisin silloinkaan masseissa ollu kuten en nytkään mutta oli halpa enkä halunnut käyttää hyväksi vanhuksia. Kaupantekijäisiksi silloin tällöin vielä kolasin talvella postilaatikolle tietä vuokranmaksun yhteydessä ku omaiset oli niin kiireisiä vissiin etteivät joutaneet auttamaan vanhempiaan/isovanhempiaan.
     
    rane58 ja maverick999 tykkäävät tästä.
  13. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Kun vaihdossa harkitaan GM:n tuotetta niin siihen on tarjottu niitä arvokkaita? kitaroita, merkkuri grandmarkiisia, tojotacelicaa, paria bemaria ja viimesimpänä nyt turbomazdzda kolmosta.
    Ei vanha jaksa enää...
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nykyaikana lukutaito tai sen luetun ymmärtämisen taito nousevat arvoon arvaamattomaan.

    paitövei, tori.fi oli myynnissä vanteet. Aattelin lähteä käymään siellä päin Suomea ni yritin soittaa eilen aamupäivällä että onko viä jäljellä ni tulen ja ostan ne. Olisin sitten ne käyny hakemassakin eilen ohikulkiessa. Ei vastannu, pelotti vissiin että jos ne meneekin kaupaksi tai sitten jännitti vastata tuntemattomaan numeroon joka löytyy kylläkin nimellä ja osoitteella tiedustelusta. Vittuako laittaa numeroaan myynti-ilmoituksen jos haluaa myydä jotain muttei uskalla vastata.

    voi vaikka soittaa ihmeellinen ostaja joka tulee het vällein hakemaan ja maksaa pyydetyn summan timkimättä.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Olen törmännyt samaan ilmiöön. Kannattaa laittaa viesti jos ei vastaa. On myyjiä jotka pelkäävät perintätoimistoa, puhelinkauppiaita, lehtimyyjiä, sähköliittymäkauppiaita ja ties mitä rahankerjäyskampanjoitaja siksi eivät vastaa puheluihin tuntemattomasta numerosta.
    Kun saa vastauksen niin laittaa viestin että voiko soittaa.

    Ja ihmeellisistä ostajista. Myin viikolla Jopo-merkkisen polkupyörän ja yksi monista tekstiviesteistä kuului näin:" Moi! Varaan ton loppuviikoksi! Laitan viestiä kun oon tulossa."

    Vastasin sille että pyörä on myytävänä, ei vuokrattavana enkä tarvitse tietoa hänen tulemisestaan. Sitten ei kuulunut enää mitään :D
    Seuraavaksi soitti toinen ostaja ja varasi siksi aikaa että hakee rahat ja tulee hakemaan. Soittaja oli voittaja tälläkin kertaa.

    IS
     
    Peeaa tykkää tästä.
  16. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Olen myyny romua ja autoja ihan pelkällä textari kontaktilla, mulle on ihan sama soitto,maili,txt,wasappi tai vaikka savumerkit, kaikissa yhteydenotto tavoissa on mahollista ettei ostaja ilmesty oven taa, myös soittojutuissa.
     
    PilsnerBil, PeteKoo ja xarper tykkäävät tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tämmöinen vanha ukko ei viestittele yleensä ku on ostamassa taikka myymässä jotain. Jos ostaja ei voi soittaa minulle ni voi voi, myydään sille kuka soittaa. Yhtään tavaraa ei ole jääny vielä minulta myymättä. Ostaessa samoin, soitan jos olen ostamassa jotain. En soittele huvikseni kun en kaipaa seuraa. Ja jos pelottaa myyjän kamalasti puhua toiselle puhelimessa niin voi vaikka palkata sihteerin. Tai laittaa ilmoitukseen että on pelokas ja arka ni älkää soittako, viestittäkää jos haluatte ostaa.

    ilman viestejäkin oon tehny 1000-2000 kpl autokauppoja joten kyllä ne jotkut soittaa ja tulee paikallekin.
     
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    jepjep, ois mullekki riittänyt luuri ja kepö mut jostain syystä tullut kaikenmaailman sosiaali mediaa sun muuta hömppää sotkemaan joten mennään mukana
     
    cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

     
    Herje tykkää tästä.
  20. teddy99

    teddy99 Gearhead

    No, jotkut on aamupäivisin töissä, ja työnantaja ei anna työntekijän hoidella puhelimella omia juttuja työaikana? Myyjä voisi soittaa takaisin työpäivän päättyessä, kuten minä olen yrittänyt, mutta olen totaalivittuuntunut, kun 90% päivällä tulleista puheluista ovat olleet puhelinmyyjäihmispaskan tekosia. Osta Me Naiset-lehti, osta viemäriputken kuvaus (2015 tehtyyn taloosi ja myymme uudet viemäriputkiasennukset sinulle väkisin), lahjoita rahasi afrikan neek***eille, jotka tarvitsevat enemmän rahojasi kuin sinä, jotta saisivat lisääntyä vielä enemmän, tms erittäin tarpeellista.... Eli lyhyesti. Kannattaa soittaa yksityiselle myyjälle klo 17:00 jälkeen.
     
    Zejk1 ja Norri tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!