Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jucccci

    jucccci 1st gear

    Auto kunnossa. Vika oli ohjainlaitteessa. Samanlaisesta ja ikäisestä subesta vaihdettu ehjä tilalle ja vika hävisi.
     
  2. mikke20

    mikke20 Gearhead

    -96 oli sama vika aikanaan oikee takaovi ni purkasin ovipahvista kaikki ruuvit mitä suinkin löysin ja kaiken muunkin irto osan ni sen sai kammettu pois paikaltaan ja oven sai auki. sisä kahva taisi hajota et sen ja uuden lukon sihen hommasin mut samalla pahvilla se ovi kasattiin.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  3. -Monni

    -Monni 1st gear

    Morjens

    Hehkuttaako muilla 6.2D myös moottorin ollessa kuuma? Itsellä ei kuumana hehkuta ollenkaan eikä myöskään vähän jäähtyneenä, noin tunnin seisseenä. Silloin ei myöskään meinaa millään lähteä käyntiin. Startatessa heti sammuttamisen jälkeen lähtee kyllä kivasti käymään vaikka ei hehkuttaisikaan.

    Vikaa releessä vai mikä sen päättää, että hehkuttaako vai ei?
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

  5. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Mulla ei toimi hehkuvalo , joten ei hajua hehkuttaako kuumana, käymään lähtee heti . Vähän jäähtyneenä kyllä hehkuttaa , koska ei lähde käymään , jos koittaa heti startata.Kone 6.2 D
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toteutus riippuu vähän vuosmallista, mutta pääosin ei hehkuta kuumana. Ja kun tuota haaleena ei tahdo lähteä tekee, niin startin huoltoon yleensä ohjaa.
     
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mikähän tuossa 6.2D:ssä on kun HCPA päällä moottorijarrutettaessa ryntäilee, niinkuin kaasua hipaisisi hetkittäin? Manuaalikytkimellä tuo HCPA niin aika varmasti se siitä johtuu kun loppuu heti jos laittaa pois päältä.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mikä tuo HCPA on?

    Ilma polttoaineen seassa tekee ainakin tuota ryntäilyä.o_O
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. JL-

    JL- 3rd gear

    Tää kanssa tuli itellä mieleen, mulla teki tota pitkään kunnes vaihdoin sähkösen siirtopumpun uuteen vastaavaan, ei siis vuotanu ulospäin mutta ilmaa höri sekaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    High pressure cold advance.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. murikka_

    murikka_ 3rd gear

    Olisko raadilla mitään diy vinkkiä heittää tuon K2500 etupään korotukseen?
    Ylemmäs pitäisi saada n 3" vääntösauvoja käänsin mutta otin takaisin kun muuttui liian kovaksi ajaa.
    Gmt400 koppa siis kyseessä...
    Korotussarjaakin voi tarjota
     
  12. rodhot

    rodhot Gearhead

    Alkaa olemaan lähellä pohjaanlyöntikumeja 3" nostolla.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  13. Lowry

    Lowry 2nd gear

  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jotenkin ei tuo kirjainjärjestys natsaa.
    Kylmäennakkosolenoidi ei tee muuta kun avaa paluulinjan jousikuormitteisen kuulavenan, jolloin pumpun rungon paine tippuu. Ilman pitäs poistua jopa paremmin, mutta jospa se lisää virtausta ja ilmaa tuleekin enemmän. Eli vuoto polttoainelinjassa ennen siirtopumppua.
     
    Gary Grand ja Catrik tykkäävät tästä.
  15. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    No niin. Tulipahan nyt löydettyä se vika miksi ei Chevy lähtenyt käyntiin varaosa mosalla.. Tätähän pohdittiin aiemmin kovasti täälläkin..
    Vikoja oli oikeastaan kaksi.
    Halpis puristuspainemittari oli saanut sen verran kipeetä että näytti melkein puhaltamalla kovia lukemia..
    Toinen vika:Männänrenkaat umpijumissa! Pari vuotta lioteltiin atf-crc-asetoni blandiksella ja aina ohi kävellessä kampiakselin päästä pyöräytettiin, ei auttanut...
    Eli ei puristuksia, ei käynnisty.
    Lopuksi mosan avattuani mieltä lämmitti perus 6.5 ongelma, lohkon runkopukki murtunut irti-poikki! Paha karma vaivaa tätä vehjettä joten saa luvan lähteä!
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mä olen aiheesta jo varmaan aikasemminkin, mutta taivastellaan hieman lisää, 96 vm gmt400 pöllööljymoottorilla, virrat moottorinohjaukselta hukassa etenkin yön jälkeen, ei hehkuta, ei pumppaa polttoainetta eikä siis käykkään. Starttaa kyllä

    Välillä tovin odottamalla ja virtaa päälle/pois kytkemällä, välillä konehuoneen ecm sulakkeelle hyppyjohdolla virtaa antamalla saa sähköt palaamaan.

    Joskus sammuu myös ajosta, mutta lähtee heti tulille. Toisinaan vaatii hyppyjohdon joka aamu, välillä menee viikko pari että vika on poissa.

    Virtalukon pohja on uusittu ja liitoksia olen katsellut, mutta ideat vähän hukassa
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos virtalukon uus pohja on ehjä, niin sähköpätkishän toi selkeesti olis sit jossain muualla. Purkaisin sen sulakerasian silmäilyyn siitä koneehuoneesta kuskin puolelta.
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead


    Been there, done that, siihen lootaan pinkkeihin johtoihin tulee puolisen volttia vähemmän jännitettä mitä akusta löytyy, mutta mihin se jää
     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

  20. murikka_

    murikka_ 3rd gear

    Onkos väki täällä maalannut tuollaista ext cab avolavaa?
    Kuinka paljon saa varata maalia?
     

Kerro tästä muillekin!