Plymouth Barracuda Gran Coupe convertible 1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja anetteora, 3.6.2020.

  1. anetteora

    anetteora 1st gear

    Heips!

    Osaisiko kukaan arvioida otsikossa nimetyn auton arvoa?
    Auto varustettu Hemi 426-moottorilla (1971). Vapaasti saa kysellä muita speksejä!
     
  2. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Riippuu siitä, missä kunnossa auto on, missä maassa se on myynnissä, ja kuinka alkuperäinen se on.
    Näyttelykuntoinen yksilö, numbers matching, jne, maksaa mansikoita.
    Alun perin pikkulohkolla varustetun, rakennellun pelin saattaa joku tätä palstaa lukevakin pystyä ostamaan.
     
    anetteora tykkää tästä.
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Se, onko tekniikka alkuperäinen ja vuosimallia vastaava vaikuttaa paljon hintaan maailmanmarkkinamittakaavassa. Suomessa ei ehkä samalla painoarvolla. Tuolla on yksi seitenkymppinen myyty yli 2M taalalla. Tuommoiseen hintaan auton pitää olla täysin virheetön ja valmistuskoodien mukainen.

    https://www.motorauthority.com/news...le-sells-for-2-25-million-at-monterey-auction

    Ennen liikaa innostumista lainaus jutusta: "A massive sale like this could push another bubble upon buyers. Then you have anyone with a 440 six-pack bolted to a rusting frame believing they have $100,000 worth of parts in their barn."
     
    Muokattu: 3.6.2020
    anetteora tykkää tästä.
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kysymyksen asettelusta tulee ensimmäiseksi mieleen avioero tai perinnönjako
     
    BHBS, pom ja juko7 tykkäävät tästä.
  5. pom

    pom 1st gear

    ja oranssi auto
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    No voi perkele! Oli sit miten oli, niin tulee just mieleen eräs aika legendaarinen ja hieno yksilö...
     
    anetteora tykkää tästä.
  7. anetteora

    anetteora 1st gear

    Auton kori ei oo hemi, moottori on.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onko se tämä auto ?

    [​IMG]
     
  9. JJ

    JJ Gearhead

  10. 455STW

    455STW Gearhead

    https://www.cars-on-line.com/plymouth.html
    Linkissä Amerikan markkinatietoa Hemikloonien suhteen.
    Äkkiä katsottuna hintahaarukka 78.000-135.000 USdollaria, miten
    sitten koronat ja muut suhdanteet vaikuttaa...
     
    anetteora tykkää tästä.
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Negatiivinen ajattelutapa on vallannut Teidät!
     
    chevy 2 ja anetteora tykkäävät tästä.
  12. PasiR

    PasiR Gearhead

    Privaviesti lähetetty.
     
    anetteora tykkää tästä.
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    En haaskaisi aikaani kuuntelemalla alle 50ke tarjouksia, ja senkin päälle pyytäisin latomaan paperia pinoon melko pitkään ennen kuin heltyisin sanomaan stop.

    Kaikkihan sellaisilla vastaan tulisi, jos niitä halvalla saisi.
     
    kimmok2014, 455STW ja anetteora tykkäävät tästä.
  14. anetteora

    anetteora 1st gear

    Eri auto on!
     
  15. Z11

    Z11 Gearhead

    Tässä 35v näitä E-body avoautoja harrastaneena ja hintatasoa seuranneena on vain todettava että hintahaarukka on tosi laaja, eniten vaikuttaa kunto ja auton alkuperäisyys, keskikertaisesti auton alkuperäisyydestä poikkeava rakentelu. Huonontavina tekijöinä on auton peltiosien kunto (ruoste, maali) ja tekniikan kunnostustaso. Seisonta/käyttämät-tömyys heikentää auton arvoa ja suuli/navettaseisottaminen eniten (kylmä, kosteahko säilytystila). Joskus auton hyvä dokumentointi (Fender Tag, ostolasku, Buildsheet, muu historia) voi nostaa arvoa, luoda kysyntää. Kysyntähän sen arvon määrittää, ei asiantuntijat.

    Suomessa:
    BP27N0 tason auto kohtuu kunnossa, ei alkuperäinen (hyvin vähän ruostetta, hyvä maali ja tekniikka) 40-50k€ on kauppa käynyt, Hemikone nostaa kyllä sen noin +20k€ jos on hyvä kone, näyttelytason maali ja ehdoton ruosteettomuus sen+10-15 k€. Hyvä dokumentointi +1-5k€.

    Jos kysyntä on vähäistä niin suoralla kaupalla voi joutua antamaan 20-35% alennusta näistä arvoista suoralla kaupalla (ei voi ottaa toista käytettyä autoa välistä).

    Ruotsin hintataso ehkä hieman kalliimpi ja jenkkilässä noin sama kuin Suomessa. Jos haluaa virallisen lausunnon niin AutoData sen voi Suomessa antaa. Omassa on heidän arviointi.

    Nämä ovat sitten mielipidekysymyksiä, mutta kun olen 7 avo E-bodyä ostanut ja noin 45 yrittänyt ostaa (coupeja enemmän) niin tuossa on jonkinmoinen koonta hintatasoista mitä on kauppaa käyty.

    Kuten mainitsin, nämä ovat mielipidekysmyksiä, kenenkään ei tarvitse hernettä syvälle vetää tästä postauksesta, vastaan vaan ystävälliseen harrastajan kysymykseen.
     
    NY4dHT, jknR, Volvo_5.7 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. anetteora

    anetteora 1st gear

    Kiitos pitkästä vastauksesta! Kiva, että saa kaikenlaista apua/tietoa. :)
     
    TimoN ja Z11 tykkäävät tästä.
  17. xmopar

    xmopar Gearhead

    V8 8/89
     

Kerro tästä muillekin!