Moottori (tekniikka)1963 Impalaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Seevu, 21.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lähinnä kulmilla ajoa ja tapahtumissa käyntiä. Tehoa sen verran, että kuittaa nuo takarenkaat ja scoopin. Sniperi-valmius on jo, joten se olis helpoin tie asennuksen suhteen. Pikkulohko on tuttu ja suht edullinen.
     
  2. Minusta tuo on ihan fiksu lähestymistapa asiaan. Minusta Artsilla oli ihan hyvät speksit.

    Jos tahtoo vähän lisää vääntöä vielä, niin laittaa 383 stroukkikitin, lähinnä silloin, jos on tarvetta projektikoneen alakertarempalle.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos nopeeta ja helppoo swappia haluaa, niin pikkulohko on tietysti iisi valinta.
    Jos taas helppouden lisäksi pitää olla tehoa reilusti ja uskottavuutta niin voisin mä heikkona hetkenä luopua jopa tuosta oman Chevellen Merlin-lohkoisesta 548 isolohkostakin! :D Itse kun ei oikeen meinaa ehtiä ajelemaan.

    Ls on tietysti vähän nykyaikaisempi, mutta ei ihan parilla ranneliikkeellä ole ajovalmis.
    Ja niillä nyt ajelee jo mustalaisetkin..:p
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paljonkohan maksaisi n. 450hp pikkulohko ruiskulla jos alottaa tyhjästä tai jos on valmiina joku 350 aihio mistä käytännössä hyödynnetään lohko ja akseli + pikkusälät?
     
  5. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Riippuu paljon koneaihiosta, viilatut vortec kannet riittäisi tuonne asti, siihen nokkaa, imusarjaa, jne, jne. Alle 2000€ on hankalaa vaikka tekisi kuinka paljon itse.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ls tekniikkaa vaan. Artsi kun sanoi että helppoa swappia kun haluaa niin sbc. Miksi ei ls ja se sun sniperi? Aika helppo swappi sekin on. Käy pg suoraan kun laittaa turbiiniin sen holkin että kerkittää vetolevyyn. Trukki mosan jos laittaa niin öljypohja hilppeineen vaihtoon ja kaasari imari päälle päälle, siihen sniper. Puolille pitää hankkia se boksi. Taitaa trukki apulaitteet mahtua jopa pellin alle. Trukki koneissa on kuitenkin sen 285hp vakiona ja pienellä vaivalla 400hp.

    Ls1 käy kaikkien laitteiden osalta.
     
    xarper ja Seevu tykkäävät tästä.
  7. Aina näissä pyörittelyissä pääsee siihen, että mitä haluaa. Toi mun idea on enemmän semmoinen 350-400 hepan mukava katumosa. Katselin tämmöistä Hot Rodin artikkelia, jossa vertailtiin eri nokkia. Otetaas yksi käppyrä sieltä:

    [​IMG]
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Niin se mieli taas muuttuu, kuin naisilla.. 454 on jo lähes hommattu.

    Koneen kiinnikkeet runkoon, pakosarjat ja adpteri caddyn TH400:n pitää jostain löytää, niin tuo yksi yksilö olis varmaan asennusvalmis.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    BBC on impalaan hyvä valinta, olishan se normaali kokoinen pikkulohko ollu vähän vaatimaton 500:sen jälkeen.
     
    Seevu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Harmi tosiaan et Caddyn kaa kävi miten kävi. Se oli tosi magee erilaisuutensan puolesta. Onneks auto näyttää yht hyvältä ko ennenki :pinup:
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sit ei muutakuin fööniä BBC kylkeen :D
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eikun roots ahdin, niin pääset siitä "hölmöstä" skoopistakin eroon...
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Onnittelut,454 on järkivalinta sillä eihän parempaa moottoria edes ole olemassa!
    Kerros vähän minkälainen ”Rotta” on kyseessä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Ja millaisia virityksiä suunnittelit?
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    GenV truckki. Vuosimalli jo unohtui. Suburbanista tai pick-upista. Vakio. Apulaitekiinnikkeet ja kiilahihnapyörät mukaan. Kannet peanut-port.

    Apulaitteet mulla onkin itsellä, paitsi startti ehkä (kiinnitys pitää vielä selvittää, suora vaiko vino). Virranjakajaksi ajattelin Holleyn HydraSparkkia, kun Sniperin saa sitä ohjaamaan ja MSD6AL on jo tallissa.

    Mukavaa siinä on myös se, että myyjä saa moottorin penkkiin ja pystyy sen koekäyttämään. Samoin myyjä mittaa puristukset ja itsekin pääsen töllistelemään käyntiä. Myyjältä löytyy myös tiivisteitä, joten jos jostain tarvitsee vaihtaa, niin onnistuu heti.

    Negatiivista se, että en voi hakea sitä heti kotio ja se, että hakumatkaa yhteen suuntaan tulee 3h.+

    Tietty tässä vaiheessa(kin) jo pohtii, että äkkiäkös siihen tälläisi jonkun paremman nokankin sisään, jos kone muuten on kunnossa.
     
    Muokattu: 24.6.2020
    max tykkää tästä.
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No semmosessahan on tehoa melkein jo 300 ja kiertääkin iloisesti yli neljä tonnia.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaikkia haaveiluja toki on jo ollut, mutta alkuunhan siihen tulee, joku imusarja (saa ehdottaa), peltisarjat (tällä hetkellä ajatuksissa Hedman Heddersin #68180, mutta ehdotuksia sarjoiksikin otetaan kiitollisuudella vastaan), Sniper, hyvä sytkä, K&N 3"x14" filtteri.

    Nokka tosiaan olisi helppo nyt sujauttaa paikoilleen, kun kone on hetken pukissa ja osittain auki. Tähänkin tietäjät saa antaa vinkkejä. Itse kun olen kolme vuotta pelannut vaan caddyn kanssa, niin BBC:n suhteen tietotaito on lähes nollissa.

    Tulevaisuudessa rullakamaa sisälle, kannet jne. Toki se ahdinkin olis ihana :D
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pikasella googletuksella tuota nokkaa ei ihan äkkiä löytynytkään. Numeron perusteella kyllä, mutta esim Compin sivuilla ei kyllä anneta samoja arvoja esim. nostolle. Summit heittää hakusanalla XE268H jonkun rullanokkasatsin. Mutta kaiken kaikkiaan positiivinen artikkeli.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Mulla oli sulle varattuna tämä Performer,mistä olikin jo aiemmin puhetta.
    On Peanut kanavilla ja sitä ei ole onneksi kukaan tärvellyt vingulla.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!