440 Öljynpaineet hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ProChevy, 23.6.2020.

  1. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Moparin 440 hävisi öljynpaineet. Ratas ja käyttöakseli näyttäisi olevan ok, uusi pumppu vaihdettu.
    Edelleen paineet hukassa, onko ehdotuksia mitä seuraavaksi?

    Apuja voi tarjota myös yv:llä
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Varmaanki jo todettu toisella mekaanisella painemittarilla, että ö-paineet oikeasti uupuvat? Jos, niin ekana tulisi mieleen että nostaja olisi jostain syystä pompannut pois kolostaan tai imusihti puolella jotain häikkää.
     
  3. nixxon

    nixxon 3rd gear

    öljypumpun ohitusventtili jumissa.tai työntö tanko mennyt vipasta läpi.
     
  4. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Täytyypä avata venttiilikopat. Öljynpaineet mitattu. Ohitusventtiili? Ilmeisesti pumpussa, ongelma ei muuttunut pumpunvaihdolla.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Akseli näyttäs olevan ok? Siis on otettu pois ja oikeasti katsottu, ettei alapää ole pyöreenä yms?
    Hävisikö ihan yks kaks, ettei esim öpohja ottanut kiinni johonkin?
    [​IMG]
     
  6. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Akseli ok, pyöritin porakoneella suoraan, ei vaikutusta. Anturi pois nostaa öljyn anturinreiästä. Ei osumia, tankkauksen jälkeen paineet hukassa, mutta palasi takaisin. Seuraavan pysähdyksen jälkeen ei tunnu paineita löytyvän.
     
  7. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Öljytulppa irronnut? Jakopään, esim. Puolelta? Koppa irti ja tsekkaus...... Itellä näinkin käynyt.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikös isolohkossa ole kierrettävä tulppa?
    Sit tietysti ne pahimmat vaihtoehdot. Jos ei ole nostaja pois paikoiltaan, laakeri pyörähtänyt yms jossain.
     
  9. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Niin tämä pahinhan se tietysti mietityttää. Mahtuukohan C-kopassa öljypohjan irrottamaan kone paikallaan jos irrottaa kiinnikkeet ja nostaa vähän.
     
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mahtuu. Keskitanko pois vaan tieltä niin tulee kyllä alas. Isolohkon pohja tais tulla ilman koneen nostakin. Pikkulohkoa joutuu nostamaan.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Mahtuu B koppasessa ainaski ilman koneen nostelua öpohja pois pikkulohkosta.
     
  12. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Ei näytä löytyvän painetta yläkertaan. Jos löytyy aikaa korjaamiseen tai tarjolla kohtuukuntoinen väliaikainen kone niin saa tarjota yv:llä
     
  13. GBS

    GBS 2nd gear

    Oliko siellä yläkerrassa kaikki ok?
    Ja se pick uppi? Senhän voi vaikka tarkastuskameral tsiigaa. Just tuli litlin kuvasto ja huomen ois 59e sellanen. ;)
     
  14. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Nostajat, vipat yms. näyttäisi ok. Pumppua porakoneella pyörittämällä öljynsuodatin täyttyy eli saa ainakin jonkinverran öljyä.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Veikkaan pyörähtänyttä nokkalaakeria. Viisaammat voisi sanoa, voiko kokeilla paineilmalla, että tulisiko se venakoneistolle.
     
  16. Tämä on mielenkiintoinen topikki ja vaikka ei toivoisi kenellekään ikinä ongelmia koneen kanssa, kiinnostaa seurata sen takia että mikä on ollut syy ja seuraus.

    Itellä kun ei ole ollut early hemiä moparimpaa konetta, kysynkin että onko tämä nokkalaakeriongelma näiden monikymmenkoneiden ongelma? Olen parista poistanut laakerit, tehty poraus/hoonaushommaa ja olen uudet asentanut. Ekakerralla ihmettelin nokkalaakereiden erilaisia kokoja ja piti sorvata lyöntityökalut sen mukaan.

    Eikö ne pysy siellä jos on laakerilukitetta? tuntuisi että jos asentaessa jää joku "pehmeäksi", lyö sen pois, panee laakerilukitetta ja uudestaan kiinni. Luulisi pysyvän.

    Täällä seinäjoellakin nokkalaakereiden kanssa on jotku ihmetellyt vuosia. Liekö kone saatu ikinä edes kasaan. sekin joku monikymmenkones.
     
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  18. GBS

    GBS 2nd gear

    Onko siis imusarja ollut irti et näkee hyvin?
     
  19. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Imusarjaa en ole vielä ottanut pois. Täytyy purkaa ja katsoa mitä löytyy.
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    ei tuu yläkertaan jos ei oo nokka-akselin poraus kohdakkain öljyreiän kanssa, eli koneetta pitää pyörittää tai olla tietyssä kohdassa, en muista asteita mut varmaan googlella lyötyy
     

Kerro tästä muillekin!