440 Öljynpaineet hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ProChevy, 23.6.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Yleensä Moparin isolohkoissa ei ole öljyn kanssa ongelmia ja jos on, niin vika on yleensä käyttöakselin pään pyöristyminen. Mutta muuten ovat aika idiootti varmoja.
     
  2. skide

    skide Gearhead

    Jotta öljy pääsisi nousemaan vipoille sakka, täytyy nokan olla sopivassa asennossa, kuten yllä olevasta kaaviosta voi huomata. Kanavat kulkee toiseksi takimmaisen nokkalaakerin ja -akselin läpi, merkitty tekstillä "to rocker shaft".
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos nyt en ihan persiilleen muista , niin eikös venakoppaa irrottamalla näe nostajat isolohkossa. Ainakin jollain joutsenkaula tähystimellä luulisi onnistuvan.
    Meinaan ettei heti revi imusarjaa irti ensimmäisenä...
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    juu,nostajat saa vaihdettua ilman imusarjan irrotusta.
     
  5. GBS

    GBS 2nd gear

    Saa juu. Mut mun ajatus oli se et näkis kunnolla sinne ja nokkalaaksoonkin. Isolohkos on niin helppo tuo imarin irrotus kun ei oo mitää vesiä siel.
     
  6. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Noniin, imusarja irti. Tälläistä löytyi

    [​IMG]
     
  7. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Miten öljy nousee tuonne anturille esim kun porakoneella pyörittää pumppua?
     
  8. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Porakoneella pyörittämällä öljy nousee anturinreiästä selkeesti ja tulvii, mutta ei paineella.
     
  9. GBS

    GBS 2nd gear

    Kyl sieltä pitäisi ihan reilusti tulla öljyy. Reilummilla kierroksilla lentää useita metrejä.
     
  10. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    No ei tuossa sitten kovin montaa vikapaikkaa voi olla. Että eiköhän se vika ole välillä imusihti - öljypumppu.
     
  11. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    samaa mietin,näyttäis olevan karstaakin tuolla nostajalaaksossa,varsinkin jos pitempään seissyt kone ja nyt otettu käyttöön niin karstat irronnu ja tukkinu sihdin.
     
  12. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Talvet tietysti tallissa, mutta käynnistetty aina muutaman kerran.
    Onnistuisikon sihdin putsaus paineilmalla, jos otttaa pumpun vielä pois?
     
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kannattaa melkein ottaa öljypohja pois niin näkee mitä siellä on. Mutta tosiaan pumpun suunnasta sinne saa kyllä sitä ilmaa tuupattua.
     
    Herje ja jariha tykkäävät tästä.
  14. GBS

    GBS 2nd gear

    Onko tutkimukset edenneet?
     
  15. ProChevy

    ProChevy 1st gear

    Palataanpa asiaan, ettei homma jää ketjussa epäselväksi mikä oli lopputulos. Paineet löytyi ja suuremmilta vahingoilta vältyttiin. Takana jo yli 350km huoletonta menoa, mm. Stadin cruisingit yms.
    Mutta mikä oli vikana? Öljypumpun tosiaan vaihdoin ensimmäiseksi, ei vaikutusta. Imusarja pois ja kaikki nostajat, vipat yms. näytti ok. Pumppu pois vielä uudestaan, paineilmaa, huuhtelua sekä armotonta porakoneella pumpun pyöritystä ja öljyt alkoi kiertämään. Varsinaista vikaa ei siis ollut vaan sihti tai joku muu tukos?
    Kiitokset kaikille asiallisista kommenteista/neuvoista ja hyvää Cruising-kesää!
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oisko ollut uudella pumpulla ilmalukko jossain kohti? Kerran täytin Golperossa ösuodattimen valmiiksi ja ei noussu paineet. Ösuodatin tyhjäksi ja sit rupes nousemaan paineet.
     

Kerro tästä muillekin!