Monaco -68 puuhastelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Roberto, 21.4.2020.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No jos et ole tuulilasia vaihtanut aiemmin, niin mä jättäisin sen ammattilaiselle. Ja hommaisin uiden tiivisteen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Roberto

    Roberto 3rd gear

    No mitäs hauskaa siinä olis?
    Oon mä yhden liimalasin joskus vaihtanu, mutta katotaan ny ainakin toi vanha irti ennen kun luovutetaan..
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toki kukin tekee autolleen mitä lystää.
    Tuo autosi on vaan sellainen että korin osien hankinta on hankalaa. Mitään et oikeastaan saa uusiotuotantona. Tekniikkaan saat ihan mitä vaan, mutta loppujen osien suhteen tilanne on hankala. NOS / purku osaa vain saatavilla.
    Mä rakensin omaa -68 Polaraa 5 vuotta ja totesin sen että hieno pirssi, mutta haastaava rakentaa.
    Niinkuin aiemissa viesteissä joku mainitsi mm. valojen releistystä, niin kannattaa tehdä.
    Uuden = käytetyn valokatkaisijan hankinta on eri homma kuin vaikkapa A/B/E koriin. Ei ole varaosakaupasta apuja.
    Onnea matkaan!
     
    Roberto ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Juu, tiedossa on c-kopan ongelmat juurikin osien saatavuuden suhteen. Ja niin kuin aiemmassa viestissä mainitsin, niin esim. valot on releistetty. Mutta nyt olikin kyse lähinnä tuon rikkinäisen tuulilasin irrottamisesta.
    Kyllä tässä olis mm. sisustan osille tarvetta, varmaan ollu jenkkilässä jonain osien luovuttajana, kun sieltä täältä on nypitty osia irti. Mutta eipä nuo ajoa haittaa, hanskalokeroa kyllä välillä kaipais..
     
  5. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Olipa nopeeta toimintaa usaosa Koskisella.
    Eilen laitoin päivällä tilauksen ja nyt tuli saapumisilmoitus, että voi hakea lamput lähipostista..
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos lasi on jo rikki, niin sit vaan listat irti. Listat on klipsuilla kiinni. Samat ohjeet pätee kaikkiin mopareihin niiden irroituksessa. Sit jos on tiivistelasi, niin lähtee vaan aukoman tiivisteen lukitusta auki ja työntää lasin pois.
     
  7. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Apua kaivataan. Oli tossa olevinansa niin paljo kaikkee muuta tekemistä välillä, että oli tää homma jäissä, mutta nyt kun lähin etsimään sitä uutta tiivistettä tohon tuulilasiin, niin ei se niin helppo homma ollukkaan. Tai löytyihän rockautosta, mutta hinta olis noin 150€ + muut kulut.
    Ja sitten se toinen ihmettelyn aihe; siinä lukee "Does Not Accept Trim". Meinaako toi siis, että siihen ei voi laittaa noita listoja ikkunan pieliin?
    Ja olisko jotain muita ideoita, mistä lähteä uutta tiivaria kyselemään..?
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sen verran tiivarista että 2d fast topissa ja avossa on sama tiiviste. 4 ovisissa ja farkuissa omansa. Jälkimmäisissä 2” korkeudessa eroa. Ettei tule virhettä hankinnassa.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  10. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Eipä tuollakaan näemmä ollu 4-oviseen tolppamalliin.
    Mutta sattuipa äsken tuo yksi naapuri tuossa käymään, niin sehän ton lasin nykäs paikalleen tolla vanhalla tiivisteellä. Ei se varmaan paras mahdollinen oo, mutta odotellaan sadetta, niin nähdään kuinka pitää.
    Hiukan on tekniikkalaji tuo tiivistelasien kanssa pelaaminen, mutta opittiinpahan vähän uutta taas..
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Murheesta toiseen kulkee tääkin homma... laittelin käyntiin, eikä siinä vielä mitään.. annoin hiukan kaasua ja kappas vaan, rupes loriseen jäähynesteet jalkatilaan.

    Täytyykö noista purkaa koko kojelauta, että pääsee käsiksi tohon lämppärin kennoon? Hätäelvytyksenä nyppäsin letkut irti ja liitin toisiinsa konehuoneen puolella, mutta täytyyhän tuo ny korjata/uusia.
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei tartte koko kojelautaa purkaa, mutta on ahdas paikka varsinkin jos on ilmastoitu malli. Hanskalokero pitää irroittaa ja sieltä kautta pääsee aloittamaan purkamisen. Se koko laatikko tulee sieltä alas kennoineen.
     
    Roberto tykkää tästä.
  13. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Kiitti tiedosta! Aattelin että otan tuon vanhan kennon ensinnä irti, ennenku alan uutta tilaamaan. Enpä tiedä, paljonko kannattaa yrittää korjata jos rokkiautosta saa uuden noin satasella.. Ja tottakai tuo on ilmastoitu malli. Ja eihän se ilmastointi tietenkään toimi.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei muutakuin laitat ilmastoinnin toimimaan. turhaan porukka on noita purkanut. Jos kompura on sökö niin Sanden tyylistä tilalle.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ja pikku vinkki vielä. Kun purat niitä alipaineletkuja irti ilmastoinnin säätönappuloista, niistä suurella todennäköisyydellä katkeaa nipat letkun sisään. Tuollainen LEGO technic liitin on tasan saman kokoinen ja saa liimaamalla tai kolvaamalla katkenneen tilalle. :odcool:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Dataviilaaja, MJF, maxvo2 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Aattelinkin kyllä sitä, että josko ton ilmastoinnin sais pelaamaan. Mutta kun tuo auto mulle tuli pari vuotta sitten, niin siinä ei ilmastoinnista ollu jäljellä muutakun tuo kompura ja kenno. Tiedä niitten kunnosta sitten...
    Kompuran purin kyllä kans pois, kun aattelin että mitä sitä turhaan pyöritellä.
    Pystyisköhän noiden toiminnan jossain tarkastuttamaan?
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Rokkiautosta saat vailla ilmastointia varustettuun Monacoon kennon. Eli kun sulla on ilmastointi niin korjaushommiksi menee kennon kanssa.
    Varaa purkamiseen ja kasaamiseen aikaa. Nimimerkillä tänä keväänä purin ja korjautin Polaran lämppärin kennon. Putket on työnnetty ja tiivistetty kennoon O-renkaalla. Voipi olla tiukassa. Jos et saa putkia irti kennosta niin on tuskainen työ irrottaa koska tilaa on vähän. Lämppärin kotelosta irtoaa se matkustamon puoli, eli Kotelo halkeaa kahteen osaan Ja rintapellin puoli kotelosta jää kiinni autoon. malttia hommiin.
     
    Roberto tykkää tästä.
  18. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Kylläpähän on aikaa vierähtänyt, mutta nyt on päässyt taas etenemään tän kanssa. Lämppärin kenno on pöydällä autotallissa, siinä ei varmaan ollu muuta vikaa kuin hapertunut kumiletku välissä.
    Tuli siinä purettua koko kojelauta pois ja nyt oon miettinyt tota villoitusta mikä tuolla on joka välissäpeltejä vasten.

    Olis varmaan ihan jees lämpö- ja äänieristyksen kannalta, että se olis kunnossa. Mistä ootte tommosta ostanut?

    Oli ajatus putsata toi lattia samalla ja jos laittais siihenkin jonkun ohuen villan päälle. Pitäis vissiin olla jotain kosteutta sietävää tietenkin..
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Älä mitään villaa sinne tunge. Puhtaaseen pintaan tarttuu hyvin jokin äänieristyslevy. Motonetistä tms. Firmasta. tsekkaa vaikka OD:n haulla, täälläkin on hyviä keskusteluja korin Äänieristyksestä.
     
  20. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Aivan juu, täytyypä kattoa. Muistankin jotain keskustelua seuranneeni...
     

Kerro tästä muillekin!