Vanha Migatronic 160C säädöt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Dataviilaaja, 6.7.2019.

  1. pasleh

    pasleh 3rd gear

  2. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Aika ahdas rako kurkkia, mutta kyllä se siltä näyttäisi.
     
    pasleh tykkää tästä.
  3. pasleh

    pasleh 3rd gear

    Näin sen päättelin! Kiitos varmistuksesta
     
  4. pasleh

    pasleh 3rd gear

    Nyt tuli paremmat lukemat:
    1-26.6
    2-26.6?
    3-29.9
    4-35.4
    5-38
    6-42.3

    vielä puuttuu tuo raidallinen komponentti, lähti jalka irti. Täytyy hakea elektroniikkaliikkeestä uusi.

    Kohta pääsee koittamaan miten oikeesti rauta sulaa ja kestääkö viritykset...
     
  5. pasleh

    pasleh 3rd gear

    Dataviilaaja tykkää tästä.
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    No niin, sama homma. Piti jatkaa Mazdan rungon hitsailua, kun aloiteltu oli valovirtamuuntajalla, jonka maajohto oli vielä kiinni, mutta virrat pois. Tämän iskin kiinni, ja kerran räiskäisi, sitten ei enää tullut virtaa. En tiedä, aiheuttiko tuo maajohdon kiinni olo jotain, kun nämä kuitenkin on ihan eri rakennuksissa olevissa rasioissa (saman kaapin takana kumminkin) kiinni. Joka tapauksessa pistoolin ja maapiuhan välillä liikkui lähinnä jotain millivolttitason jännitteitä.

    Aikani testailtua ja mittailtua huomasin, ettei kontaktori enää napsu. Räppäsin liipasinta muutamaan otteeseen ajatuksella, että olisiko vain jumissa. No, lähti taas kytkemään - aloin jatkamaan mittailuja, jolloin liipasinta painaessa rakkine murahti oikein kunnolla ja antoi heti perään kunnon pamauksen, ennekuin kerkesi liipasinta päästämään. Tässä vaiheessa alkoi olla selvää, että on se ihan oikeasti rikki.

    Eli kahdesta diodista koipi poikki, ja viisi auki. Toivottavasti tästä kylästä saa E1220S20-vastaavia diodeja. Ei varsinaisesti ole hupia tuolla vanhalla AGAn valovirtamuuntajalla hitsailu.
     
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Muokattu: 8.7.2020
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei löytynyt kylältä diodeja, Elfalta lähti tilaukseen 60A diodit, jotka on samoilla mitoilla. Laitanpahan kaikki uusiksi kerralla. Alkuperäiset oli 20A, mikä tasan koneen ilmoitettu teho (120A, eli 40A/vaihe ja siitä puolet tasasuuntauksessa 20A) - aikoinaan oltu suunnittelupuolella pihejä.
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    No niin... Vaihdoin diodit ja kasasin tasasuuntaajaan. Siinä tarkistellessa huomasin, että eihän siellä olleetkaan kaikki diodit samanlaisia, vaikka niin oletin, vaan kahdestatoista diodista on neljässä anodi ja katodi päinvastoin, kuin lopuissa. Ja tietysti ei enää mitään käsitystä siitä, missä kohdassa ne on olleet. :mad:

    Taidetaan päästä rakentelemaan oma versio... Noista neljästä kaksi oli auki, eli ainakin kaksi pitäisi joka tapauksessa vielä hankkia, tai tehdä joku viritys. Japsipikkarin taitaa joutua hitsailemaan loppuun paskalla valovirtakoneella, että saa sen pois alta.:oops:
     
    juko7 tykkää tästä.
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tiedoksi ketjua myöhemmin tutkiville: Löytyi hieman kytkiksiä niin tähän kuin moneen muuhunkin laitteeseen tältä ukrainalaiselta sivulta:
    http://svarka.rv.ua/Denmark.html
     
    juko7 tykkää tästä.
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Taas syntyy saumaa Migatronicilla. Kytkiksestä löytyi paikka lopuillekin diodeille.
     
    atobee ja juko7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!