-73 Chrysler Town&Country

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 28.10.2015.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eipä sen ihmeempää kerrottavaa. Toissaviikolla taisi olla kun laitoin seisontaan, ei enää juurikaan tullut ajeltua. 3176km näköjään tuli tälle ajokaudelle. Talven aikana pitää kyllä tutustua tuohon sähköpuoleen paremmin, vilkut erottuu kyllä todella surkeasti kummassakin päässä autoa. Kaasari pitänee käyttää kanssa pöydällä, pitemmän seisomisen jälkeen käynnistyminen on surkeaa. Vuotaisko tuolta ne kaasarin keskiosaan liimatut suutinkanavat kaasarin tyhjäksi seisoessaan. No se pitää tutkailla jossain välissä kun kerkiää muilta hommilta. Niinkuin ei olisi tarpeeksi tekemistä ollut niin tuli ostettua vielä Aspeni välirojektiksi, jos sen sais leimattua tässä lähiaikoina...
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    " pitemmän seisomisen jälkeen käynnistyminen on surkeaa"... nykybensa vaan on surkeaa, se haihtuu kaasarista nopeasti. Vika voi olla vaan siinä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    On se tällekin kesälle toiminut oikein, yhtäkkiä tuli tuommoinen ominaisuus.
     
  4. esmi

    esmi Gearhead

    Kerro sitten kun ja jos ongelman syy löytyy!, itsellä on ollut tänä kesänä vähän samaa ongelmaa, kun tullut ajeltua pääasiassa vain viikonloppuna.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. skide

    skide Gearhead

    Se on ehkäpä hieman yllättäen Holley Street Demon, josta löytyy sekä PF- että alumiinirunkoinen malli:
    https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/demon/street_demon/

    Hyvin lähellä Carter TQ:ta, mutta 3-kurkulla, 2 ensiötä ja 1 "silmälasien" muotoinen toisiokurkku "Goggle Valve Secondary" (GVS™)
    [​IMG]
     
  6. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    300C on taas telakalla ja piti ottaa tämä hetkeksi ajoon. Kävin äsken kokeileen kuin pitkään starttauttaa kun on toista kuukautta seisonut, lähteepähän varmemmin huomenna aamulla käyntiin töihinlähtiissä. No kerran kaasu pohjaan ja 2 sekunnin starttaus ja jäi käymään. Mystistä o_O
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kylmällä kelillä bensat haihtuvat hitaammin.
     
    Gary Grand, LPV ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Will it start at -6 celsius?



    Ääninäyte yhdellä putkella



    Täällä ei muuta, tammikuulta pari videota :D Leima loppuu tiistaina, mutta jos odottelisi että saa kahden vuoden leiman kerralla.
     
    Gary Grand, 1purehell, 12345678910 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kahden vuoden leima tuli heti ensimmäisenä aamuna. Konttori avautui yhdeksältä, minuutin yli soitin ja varmistin että laki tuli voimaan ja tunnin päästä oli leimattuna. Ei sen kummempaa sanomista ollut, mutta itseä häiritsi nuo huonosti näkyvät vilkut. Ja ensimmäinen tankillinen tuli ajettua niin varkain että loppui bensa tienpäälle vesisateeseen. Siitä suivaantuneena otinkin nuo sähköt asiaksi. Ensin bensamittarin kimppuun. Tankin päässä kaikki okei, anturi on puhdas, vastusarvot ok, lisämaakin jo laitettu aikaisemmin, mittari nousee täysille kun anturinjohdon maadoittaa. Vastuskin muuttuu kun kaataa lisää bensaa, mutta mittari ei vaan toimi. Kojelauta näyttää olevan yksi pirunnyrkki purkaa näissä, eikä mittariston jännitteensäädintä näy mistään alakautta. Tai no eihän sitä näy kun sitä ei ole :confused: Hyllystä ehjäksi todettu jännitteensäädin paikalleen ja mittari nousi ensimmäisen ja toisen viivan väliin (~15 litraa tankattu kanisterista) Eli vaikuttaisi toimivan.
    Sitten vilkut. Varmuuden vuoksi puhdistin kaikki polttimoiden pohjat, osa olikin ottanut korroosiota. Kaikkia polttimoitakaan ei saanut ehjinä irti kun olivat ruostuneet kiinni. Sama maadoitusten kanssa. No vähän kirkastui, mutta ei kunnolla. Sitten mittasin vilkkureleelle tulevan jännitteen, johonkin näyttää häviävän jännitettä. Hävikki löytyi virtalukon liittimestä, joka oli jo ohitettu aikasemminkin. "uusi" liitos lämpesi myös ja siihen hävisi vähän toista volttia. Uudella liitoksella jännite menee läpi ja vilkut kirkastui taas :cool: Ei ne vieläkään maailman parhaat ole, mutta huomattavasti paremmat jo. Ledipolttimokokeilu oli täyttä rahanhukkaa, ainakaan noilla ei tehnyt yhtään mitään.Näitä muita sähköjä ropatessa huomasin jossain kohti että bensamittari nouseekin jo 3/4 tankkiin. Aika epätodennäköistä olisi ollut että joku salaa tankkaa pihalla, taisi mennä säädin heti rikki :oops: Vielä on vaihtamatta kun ei sinne oikein pääse mistään helposti käsiksi...

    [​IMG]

    Nyt oli sitten vuorossa tereoiden asennus loppuun asti, kun kojelaudan alla möyrytessä lähti orkkis am-radio. Nyt ei jaksanut alkaa pelaamaan minkään retro-radioiden tai am-lähettimien kanssa, hain paikallisesta halvimman bluetooth-radion mitä löytyi. Siitä kun napsautti kehyksen pois, rakensi pienen telineen orkkisradion mittojen mukaan ja taakse vielä yksi tuki niin hyvä tuli. Ei tarvinut kairata kojelautaa, takakautta meni mukavasti paikalleen.
    Aikaisemmin ostetut 3,5" elementit ei sopinutkaan kuskinpuolelle paikalleen, ottaa mittariston kehykseen kiinni. Jätin ne siis pois ja hain GASin 4x10" kaksitie-elementin keskipaikalle. Kojelautaan ei tarvinut koskea tässäkään, ylimääräiset korvakot vaan kaiuttimenrungosta rälläkällä pois. Orkkisritilä sopii vielä päälle hienosti. Taakse aiemmin ostetut DLS 5x7" kaiuttimet sopi suoraan, ei muuta kuin pulttasi kiinni orkkispaikalle. Vahvistimen virtapiuhalle en jaksanut alkaa poraileen reikiä, kytkennät suoraan radion persauksista ja subbarit jäi vielä ainakin tallin nurkkaan :D Takakaiuttimia laittaissa porasin vielä kummallekin puolille lokeroihin 12v/usb pistokkeet, jos vaikka sattuisi joskus tarvimaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ens viikolla olisikin tarkoitus lähteä pikku reissulle, jostain Savon kautta lähelle pk-seutua ja Hämeen kautta länsirannikkoa pitkin takaisin kotiin. Tarkkaa matkasuunnitelmaa ei ole, voi vielä muuttua tienpäällä :D Kättä pystyyn jos vastaan tulee ja saa sitä tulla porisemaankin jos kohdalle sattuu. Mukava olisi bongata muutakin harrastekalustoa matkalla!
     
    Gary Grand, rekkamies, K_Sa ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    kannattaa tosiaan tarkistaa myös tuulilasin pyyhinjärjestelmä ensiviikon varalle...:D:D
     
    MJF tykkää tästä.
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Toimii, on tällä ennenkin sateessa ajettu :D
     
  13. gt302

    gt302 3rd gear

    Kurvailkaahan täällä ylempänäkin syslerillä:)
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Bongattu suonenjoki Pieksämäki välillä.:)
     
    kurko71, Gary Grand ja MJF tykkäävät tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Reissu heitetty, oli kyllä hieno reissu :D Siellä sun täällä tuli ajeltua, aina ei itsekään tiennyt missä oli menossa. Tästä tulikin melkeen kuin tallikierros pitemmän kaavan kautta. Varmaan kymmenkunta face/whatsapptuttua tuli nähtyä ensi kertaa livenä. Monta tallia tuli käytyä periaatteella ketä sattui matkan varrella asumaan, kaupungin rajoilla kun hoksasi että täälläkin asuu joku tuttu yms :D
    Auto pelasi hienosti, ei ollut ongelmia. Öljyähän tuo vähän vei, mutta se nyt oli jo tiedossa. Hyvinkäällä ihmeteltiin autoa niin huomattiin että flektin visko vetelee viimeisiään, mutta pysyi mukana koko reissun. Sielä sai varalle mukaan toisen, mutta ei tarvinnut tienpäällä vaihtaa :)

    Reitti meni suurinpiirtein Oulainen-Iisalmi-Kuopio-Suonenjoki-Pieksämäki-Mikkeli-Kouvola-Porvoo-Malmi-Nurmijärvi-Hyvinkää-Hausjärvi-Pälkäne-Kangasala-Tampere-Ylöjärvi-Nokia-Huittinen-Eurajoki-Pori-Merikarvia-Vaasa-Kokkola-Oulainen. Maileja tuli 1059, hieno reissu :cool: Kuvalinkki tulee kun kerkiää laittaa nettiin.
     
    FuryIII '71, teippi-mikko, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Inlinee, 12345678910, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Tai vaikka Austin :eek:

    Tilasin uuden viskon, saa nähdä kerkiääkö ens viikolle. Oli vähän mielessä jos lähtisi ens viikonloppuna Ouluun raviradan miittiin.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Parikin reissua tuli käytyä Oulussa, raviradalta pääsi lehteenkin:) Nyt auto on jo tallissa seisonnassa, vähän vajaa 3500km tuli mittariin tälle kesää. Vanha visko on vielä paikallaan, uus on hyllyssä odottamassa. Muuta vikaa ei olekaan ollut, ärsyttävä öljyvuoto vaan vänkärin puolen venttiilikopasta. Pakosarja kun on niin lähellä niin vuotaa siihen ja käryää. Lienee taas uuden tiivisteen paikka.

    [​IMG]
     
    Gary Grand, isalmela, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sen verran on tälläkin jo ajettu tälle kesää että välille jäätiin bensan loppuessa :D
    Vetokoukkuaihio on ollut pari vuotta nurkissa pyörimässä, nyt oli aika laittaa paikalleen. W124 irrotettava koukku. Päistä piti lyhentää muutama sentti ja laipat puskurin kiiinnityksiin. Keskeltä koukun kiinnikkeen ja Mersun rungon välistä tein vielä haaran eteen ja runkopalkkeihin vielä akselin kohdaltakin kiinni. Tämän malliselle koukulle tehdas lupaa 7000lbs vetokykyä. Pääseepähän kiskomaan harrastevehkeitä :) Samalla kun oli auton alla niin tuli todettua että pakoputki on ihan paska, pääsee tekeen tähänkin uudet putket.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    hevimies, DD6, Fuselage ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!