Autojen rekisteritunnukset elokuvissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rebel58, 22.3.2005.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mielenkiinto jatkuu ja nyt tämä vasta mielenkiintoiseksi meneekin. Tiesin ettei AB-425 ollut dötsin kilpi. Kiinnosti leffan jälkeen toi kilpi ja se ois sopinut mun autoon. A eli Helsinki tai avo, B niin kuin Buick ja 425 koneen koko. Joskus 90 luvun alussa Lefun pajalla Hertsikassa oli tollanen Dodge huollossa. Mä sitä kattelin ja kyselin mikä peli tää on? Musta suomi auto ja muistaakseni mustilla C kilvillä? En ole varma. Koitin äsken soittaa mutta ei herrat ehtinyt vastata. Palaan asiaan kun saan ukot kiinni ja haastateltua lisää. Se oli musta ja maalaukseen menossa, vaikka mun mielestä niin siisti ettei olisi tarvinnut. Se oli ollut jossain kuvauksissa ja se oli vielä alkuperäisellä omistajalla. Oisko sama auto?

    Noista pyhiinvaelluspaikoista.. Mulla on tyhmä tapa joskus vaan kruisata paikoissa mitkä on olleet kuvauspaikkoja. Jopa ulkomailla. Viime syksynä oltiin häämatkalla "kotona" eli Graceland Memphis Tennessee. Siellä paljon leffoista tuttuja paikkoja. Sieltä lähettiin kruisaamaan Alabamaan koska mun oli pakko päästä juurille eli mistä mun Buick on kotoisin. Yhtäkkiä sain Alabamassa hirveet kilarit ja ajoin tien sivuun. Vaimo ihmetteli mikä mulle tuli? Innoissani hypin ja selitin vaimolle ja soitin Käkölle missä ollaan. Of topic mutta toinen mulle elämää suurempi elokuva TWO LANE BLACK TOP. Tosta leffasta toisaalla täällä ollut juttua ja tää kuuluis kai sinne, mutta tulkoon nyt tähän. Pysähdyttiin entiseen huoltamo kahvion pihaan mikä oli tossa leffassa. Se on semmoisessa notkossa ja tais se hippi siinä kohtaa hyppää sen GTOn kyytiin. Otin valokuvia paikasta ja sanoin vaimolle että nyt hankitaan toi leffa niin sitten näet kun ei muuten uskonut mun jorinoita. Ja muuten Käkö ei ollut kuullutkaan koko leffasta ja ihmetteli tyhmää soittoani muutenkin? Toi oli ihan sattuma, en siis tuota paikkaa etsinyt, mutta kun ohi ajoin niin salama iski.. Kai te tajuutte? Ai ette vai? No ei se mitään..
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mun muistikuvan mukaan auto on jokin iso AMC:n tuote???
    Kuvasta ei oikein saa selvää

    [​IMG]

    Kuvalaina http://www.leffa-arviot.com/artikkelit/kaurismaki.html
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    EI vaan se ON kuten kirjoitin 69-70 chrysler newport 4d 383+manuaalilla! näkeehän sen kuvastakin... heh.

    NYKYÄÄN auto on tuhottuna korinvaihtoon, oli jopa näytillä (samoilla TGY- kilvillä) treen viime vuoden näyttelyssä! totesin omistajalle että on onnistunut tuhoamaan palan suomalaista elokuvahistoriaa.
    prkl.
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jotenkin ne AB-kilvet eivät lainkaan vakuuttaneet meikäläistäkään siinä katsastuksen dodgessa.

    mutta KÄKÖ! 2Lane BT:hän on aivan ehdoton klassikko. voi hyvä tavaton. ei tollaista kaverin totaalia sivistymättömyyttä sais kyllä toisaalta julkisella palstalla paljastaa, joten nyt olit asiaton, repelli!
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jaah. Pitää katsoa ensi kerralla tarkemmin (hei mullahan on nauhalla se...)

    Tuolla on toinen epäselvä kuva

    http://www.mikakaurismaki.com/photos.php

    Pitää katsoa filkka uudestaan.
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    noita rosson tilanteita ja paikkoja voi käydä eläytymässä pohjanmaalla, tuo pankki jonka ryöstävät linkissä olevassa kuvassa, seisoo edelleen pystyssä.

    vastaavasti se "pohjanmaan korkein kohta" joka on tre-vaasan tien varrella, on helppo löytää, siitä ajetaan leffassa monta kertaa ja levähdyspaikalla potkivat maitotölkkiä.

    tässä friikeille yksi linkki lisää kaurismäki-fiilistelyihin, elä ja koe vaarallinen matka kalliosta EIRAAN. (tässä kaupunginosassa on enemmän mäkiä, kuin missään muualla helsingissä).

    http://www.helsinki.fi/hum/tthanke/digi ... artta.html
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Just joo, mä en tainnu tehdä itteäni kauheen selväksi, ku rebel58 soitti, hitto et se oli tohkeissaan...
    Mut tosta two lane black top leffasta, mulla on menossa kolmas kasetti siitä paskaks ja en oo vielä dvdeenä hankkinu sitä... :lol:
     
  8. kickdown

    kickdown Gearhead

    Toi TGY-19 Newportti oli ennen tota Rossoa yhdellä tutun tutulla. Oli kuulemma vähemmän hauska laite pyöritellä kylillä kovalla laatikolla ja ilman ohjaustehostinta...


    Muistaaks kukaan sellasta TV-elokuvaa jossa oli pääosissa ainaki Samuli Edelman ja mahdollisesti Santeri Kinnunenkin?
    Tuli telkkarista joskus about viistoista vuotta sitten. Siinä juoni meni muistaakseni jotenki sillee että porukat löi vetoa kummat ehtii ensin Inarin järven rannalle, toisilla oli joku seitkytluvun vaihteen C-koppanen musta moppe toisilla tais olla Range Rover.
    Ei ole mitää hajua kyseisen pätkän nimestä enkä ole löytäny millään näyttelijä haullakaan mitään tohon viittaavaa..?
     
  9. hla

    hla Gearhead

    TGY-19 pyöri 80 luvun lopussa ja koko 90-luvun Porvoossa. Ensiks metallibeigenä eli lähes kuin elokuvassa vaan hieman tummemman sävyisenä. Sen jälkeen auto maalattiin metalli vaaleanvihreäksi, mutta ilmeisesti kopan kunnon ja peltikolarin(toinen kylki uusiks) takia siitä tehtiin kopaltaan ´69 Chrysler 300.....Oli allekirjoittaneelle samanlainen järkytys kuin jossain ed. viestissä mainittiin (4 doors-no waiting...), tosin siinä mielessä haukuttiin väärää puuta, että Tampereen näyttelyyn sen vienyt omistaja ei ole tehnyt muutoksia, siinä on ollut pari välissä... se oli Kasissa myytävänäkin pari vuotta sitten jossain Porin seudulla.
     
  10. hla

    hla Gearhead

    Ai niin, toi AB-425 kilpi on myös 63-64 Oldsissa, joka esiintyy Ihanat naiset rannalla elokuvassa, siitäkin oli jossain kasissa kuva muutama vuos sitten.Eli noi laput on ollu ahkerassa käytössä leffoissa....
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä myös ihanat naiset rannalla leffa ja toi kilpi on nähty, vaikka ei elämää suurempi raina minulle olekkaan. No ajetaan siinä sentään foordi mereen. :rotfl: Yksityiskohdat, kuvaustaustat, maisema, numerot ja vaikka rekisterikilvet o mulle tärkeitä. En ole fakkiidiootti mikä tuijottaa vain noita, kyllä leffan sanoma on mulle tärkein. Mutta minkäs pakkomielteelleni voin? Taas of topi ja pahasti, mutta sanokaas leffafriikit missä leffassa on moparissa DBR528 kilpi? Ja hey, nyt ei ole kyseessä one and only Blues Brothers. Kuka muistaa? Ja kaikki te tiedätte mikä oli American Graffitti 32 Fordin kilpi ja mitä se tarkoitti?
    Jatketaanko?
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    32;sen kilpi viittaa tietenkin Lucasin ensimmäiseen elokuvaan , toinen ykkönen on vain poistettu : http://www.imdb.com/title/tt0066434/

    529 olisi bluesin veljistä , mutta 528 ei sano mitään :-?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ups, kirjoitin väärin. Tietenkin DBR529 Illinois. Mä en muista sen leffan nimeä missä toi kilpi oli. Kaverin kanssa katottiin kun se tuli telkkarista ja minä hölötän koko ajan että ihme leffa, tämä kohtaus on siitä js siitä leffesta ja tuo tausta siitä ja siitä leffasta. Kaveri ei uskonut mutta sitten siinä leffassa oli 56 Dodge stw ja kilpi oli tuo DBR529. Sanoin että Blues veljesten kilpi, mutta ei se uskonut sitäkään.
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ymmärrän hyvin sairauttasi repelli, meikäläisellä on vastaava (ärsyttävä) tapa bongata mahdollisimman aikaisessa vaiheessa leffoista päähenkilöiden tai sivupersoonien ajoneuvot jotka tulevat menemään romuksi jossain vaiheessa...
    esim. vanhakoppaset isot s-meset on amerikanleffoissa aivan varmoja kolariin joutuvan toimitusjohtajan autoja. ärsyttää vaan kun päähenkilöille pitää änkeä persoonallisuutta lisäämään joku hassu vanha auto joka lopuksi tuhotaan mitä mielikuvituksellisemmalla tavalla.
    blues brothersissa sentään tuhottiin upouusia pelejä, se ei harmittanut lainkaan, pelkästään aivottoman hauskaa!
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei ne upouusia autoja tuhonnu Blues veljissä. Ne oli vanhoja takseja mitkä puolestaan oli olleet poliisiautoina ennen taksikäyttöä. Muistaakseni 51 kpl niitä tuhosivat.
     
  16. IL EST MÛRON

    IL EST MÛRON 1st gear

    se auto tais olla -74 fury 4d ht. ja kuskina oli mikko kouki!!! itekään en muista leffan nimeä. multa löytyy se puoliks nauhoitettuna. ihan hyvä leffa!
     
  17. spinout

    spinout Gearhead

    Mikä sen leffan nimi on, jossa Lee Marvin ajaa paskaks uudehkon '67 Imperial Convertiblen (jotain yli 500 valm..) kahden siltapilarin väliä rynkyttymällä edestaa..? Ihan painajaisleffa! Ennen kun se lähtee siihen mukana olevan tyypin kiristysajoon, niin se koittelee sitä vänkärin puoleista sähköllä toimivaa tuuletusikkunaa edestakaisin vipvop.
     
  18. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Toi leffa on muistaakseni nimeltään 1249 joka viitannee etäisyyttä pisteestä a pisteeseen b. En o leffaa katsonu vuosiin, pitäis olla jossain nauhalla.
    Esiintyjinä tosiaan mm. Edelman, Kinnunen ja Kouki.
     
  19. 70 Mopar

    70 Mopar 1st gear

    Elokuva on Point Blank-Tappajan jäljet.

    http://www.imperialclub.com/Movies/Point/
     
  20. bbford

    bbford Gearhead


    Plup ja pulp sano Kursk kun mereen meni,nyt on koupe taunus nostettu merestä ja viime kesänä leimattu/kilvitetty about 7v. tauon jälkeen.
    En muista mikä kilpi tos kalkkunas oli leffassa mutta myyjä sanoi että kytät oli pysäyttänyt ja julistanu ajokieltoon kun kerran ajelivat mustilla/väärillä kilvillä kuvauksissa.
     

Kerro tästä muillekin!