Holley Sniper ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 77s10, 24.7.2020.

  1. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Onko wizardissa kaikki tiedot??, oikein. Mulla ei ollut eikä tahtonut käynnistyä millään, lupaili vaan...
     
    GBS tykkää tästä.
  2. GBS

    GBS 2nd gear

    Juu, kannattaa joskus ottaa ihan nollista koko juttu.
     
    ktappinen tykkää tästä.
  3. 77s10

    77s10 3rd gear

    Startatessa näkee reaaliaikaista dataa. Kierrokset näyttää ok:lta Sniperin näytöltä katsottuna. Muuta rundimittaria ei ole. Tulpat on jotku normi Championit.

    Jakaja on asennettu ohjeiden mukaan sitä läpinäkyvää kuppia apuna käyttäen. Ajoitus tarkistettu lampulla ja asetettu cranking timing ja idle timing 20 asteeseen.

    IAC:n arvo näyttää 85%, joka taitaa olla ohjeiden mukainen. Olettaisin ecun saavan oikeaa dataa jakajalta, koska kierrosluku näyttää oikealta.

    Suuttimien toiminnan tarkastin katsomalla läppärunkoon startatessa ja havaitsin toistuvan bensasuihkauksen.

    Asetuksista kokeiltu streetcam ja racecam.

    Meinasin, että releellä tulee sama jännitehäviö kuin kytkimellä, mutta voisihan sen kokeilla. Nyt kaikilla kolmella johdolla on oma 10a sulake ja siitä 50a kytkimen läpi 16 mm2 johtoon, joka tulee akulta. Minulle oli vähän epäselvää, minkä johdon jännitteen Sniper näyttää. Ne pinkit ja punainen naruhan on niin onnettoman pieniä, että tuntuu uskomattoman vaikealta saada niille tarpeeksi virtaa. Akku on Exiden 60ah.
     
  4. 77s10

    77s10 3rd gear

    Wizardilla aloitettu alusta useamman kerran ja tuota nokkaa tosiaan kokeiltu kahta eri. Youtuben avulla vielä varmistettu eteneminen kun ei aina taivu toi englanti ihan loppuun asti noissa kirjallisissa ohjeissa.
     
  5. GBS

    GBS 2nd gear

    Mitäs jos et muutakkaan noita crankki ja idle timingeja? Laitat vaan sen max. advancen.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Uskoisin että Sniper näyttää sen Hand Held:ssa jännitteen joka tulee paksumpaa punaista pitkin akulta eli käytännössä se on se virta/jännite jolla koko järjestelmä toimii, suuttimet aukaistaan jne.
    Pinkit ovat vain sytytysvirta, joka käynnistää Sniper ECU:n ja HyperSpark sytkäboxin, mutta HS-jakajalle se on myös sen "käyttövirta" ja tästä Holley varoittelee ettei saa olla tekemisissä ulkopuolisten laitteiden kanssa, vain Sniper järjestelmän...siksi se rele on hyvä.

    Voisihan sitä kokeilla siten että viereen toinen varmasti täyteen ladattu akku, josta ottaisi virrat Sniper:lle...erottaisi auton akusta ja silloin moottorin starttauksesta aiheutuva jännitteen heittely olisi poissa.
     
  7. T5

    T5 Gearhead

    Ymmärränkö nyt oikein?

    Huikkabensaa siis kaadettu, jolloin hurahtaa käyntiin?

    Koska loppujen lopuksihan tuo aparaatti tarttee kipinän, bensan ja paineen sylinteriin. Ja jos kipinä tulee ja painetta on koneessa, on vika bensan saannissa.

    Nimim. Taistellut viikon Fitechin kanssa ja "ei se taatusti ole bensan saannissa vika" paljastui juurikin siksi.

    Minulla bensaa tuli satunnaisesti, mutta lopulta viaksi paljastui paluulinja. Sen pitää todellakin mennä vapaalla paluulla tankkiin. Ei auta edes jos bensalinjassa on erillinen kerääjäsäiliö paluulinjalle.

    Ja eikös helpoin tapa testata kipinä oli laittaa ajoituslamppu kiinni tulpanjohtoon ja startata? Ei tartte tulppa repiä veks.

    Lisäksi Fitech ei käynnisty, jos akun varaus on matala. Bensapumppu kyllä surisee ja starttaa, mutta ecu ei anna käynnistyä.
     
  8. puna niska

    puna niska Gearhead

    Sport rukki ja t5 puhuu asiaa.
    En oo ruiskujen kaa enää pelannut mutta tuo cranking spark vaikuttaa isolle minä laittaisin mahd pienen arvon 5-10 kyllä kai sen pitäs 20 käynnistyy mutta....
    Ja ehkä kattaisin että kaikki perus asetukset on oikein että ei hukuta k myllyä bensaan.
    Ja niinkuin karper niin koneen pyörimistieto skeittauksen jälkeen.
     
  9. puna niska

    puna niska Gearhead

    Starttauksen jälkeen.
    Jännitteen kyykkäys ei oo ikinä hyvä näille
     
  10. 77s10

    77s10 3rd gear

    Tällä lähdin liikkeelle. Esiasetus 15 astetta molemmille. Oletin nokan tarvitsevan enemmän ennakkoa.

    Täytyy kokeilla toista akkua. Tällä hetkellä virta tulee omaa 16 mm2 piuhaa pitkin ja kytkimen ohitin kokeeksi. Voltit tällä hetkellä käy 10.6:ssa lyhyesti.

    Huikkabensalla ei vaikutusta.

    Paluulinja on uusi ja menee suoraan tankkiin. Bensalinjassa on painemittari, joka näyttää ohjearvoa, joten paluulinja ei kurista virtausta.
    Bensapumppu on asennettu tankkia alemmaksi.

    Tulppa oli irti, että pystyi testaamaan itse tulpan.

    Pitää tosiaan kokeilla tupla-akkuja, että saa Sniperille puhdasta virtaa.
     
  11. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Eli jos pidät kaasua pohjassa,se lähtee käyntiin mutta sammuu siitä hiljalleen?
     
  12. 77s10

    77s10 3rd gear

    Lupailee hetken ja saattaa käynnistyä ikäänkuin parilla mukilla ja stumppaa sitten.
    Seitsemällä sylinterillä lähtee käyntiin hetkeksi. V7:odoops:
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Ota logia ku starttaat ja lähetä mulle sen ohjelman kaa se.

    Ja kai sulla on 1 taso imussrja tai vähintään tuumanen spaceri sniperin alla?
     
    Muokattu: 25.7.2020
  14. GBS

    GBS 2nd gear

    Onks jakajasta ecuun menevät johdot ok? Ecu ei nyt taida tajuta rpm.mmää? Ja onhan oikea syliteriluku valittu?
     
  15. 77s10

    77s10 3rd gear

    Nyt on testattu toinen akku rinnalla Sniperin vehkeille. Jännite pysyi parempana, mutta ei muutosta. Kävin taas läpi wizardin jolloin esiasetetut arvot palautettiin.
    Sylinteriluku 8, Street or strip cam, WOT asteet asetin 34. Virrat pois ja päälle.

    Nyt IAC näyttää 64%. Sille ei ole ohjeissa arvoja.

    Jakajan ja ecun väliset johdot taisi olla valmiilla liittimellä ja startatessa hand held näyttää kierroslukua(suunnilleen 130rpm).

    2-taso imusarja ilman spaceria.

    Kokeilen ottaa logia ja lähettää. En vielä tiedä miten, mutta tutkitaan.
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sytkä ei nyt vaan ole oikein. Minä laitoin fitechin ohjaamaan sytkää niin oli melkoinen homma hakea se kohdalleen ja piti olla se säädettävä pyörijä että sai käyntiin.

    Onko sulla se säädettävä pyörijä jakajassa? Omaani jouduin laittaa maksimiin sen säädöt että lähti käyntiin.
     
  17. puna niska

    puna niska Gearhead

    No ei iac oo oikein jos 64% läpät kiinni..

    Jotenkin tuntus että sytkä heittää muuten
     
  18. 77s10

    77s10 3rd gear

  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rajumpi nokka + 2 taso voi sotkea myös hommia reilusti. Kokeilisin 1" korokepalaa.
     
  20. 77s10

    77s10 3rd gear

    Voisiko tuo sotkea niin paljon ettei käynnisty?

    IAC:lle ei löydy säätöä.

    Nyt kokeiltu myös cranking spark asetusta 5 astetta.
    Jotenkin outoa ettei sytkän säätö tuo minkäänlaista muutosta. Yskimistä, vastaan potkimista tms.
     

Kerro tästä muillekin!