1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei olis ei. En uskalla tuota flektiäkään laittaa.
     
    Muokattu: 12.7.2020
  2. rodhot

    rodhot Gearhead

    Usein on jakajan kohdalta tulipelti muokattu suoraksi ritiläpellin alle, niin tein itsekkin. Hätätapauksissa mahtuisi isokantinenkin jakaja paremmin paikalleen.
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jakaja mahtuu ihan hyvin. About 4cm. tilaa.
     
  4. rotax

    rotax 2nd gear

    Hienoa tekemisen meinininkiä kaikkien vastoinkäymisten jälkeen .
    Vähän kuin Talvisota,,,Taistele,,
     
    isalmela ja Seevu tykkäävät tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ole pariin päivään tullut mitään jälkipolville dokumentoitavaa.

    Ohjaus purettu ja startti ja muut killuttimet pakosarjojen edestä.

    Olen hakenut vaan tietoa, miten sarjat saa kivuttomasti paikoilleen.

    Vaihteiston palkkia hiukan kaivelin, mutta vaatii enemmän duunia.

    Ehkä huomenna..

    -J-
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Palkin modaamiseen meni hetki. Lopputulos toimiva:

    [​IMG]

    (kuva tarkoituksella vastavaloon, kun maali ei oo ihan nätein..)

    Kun laatikko oli oikealla paikalla, niin sai mitattua kardaanin vaatiman lyhennyksen.

    [​IMG]

    Huomenna sorvilla poikki ja palasiksi. Toivottavasti myös yhdeksi pötkyläksi takaisin.

    Tän päivän muut hommat oli tavanomaista ruuvailua. Sen kuitenkin huomasin noista sähköliittimistä, että jättäkää nämä kuvassa olevat Motonetin liittimet ostamatta. Aivan pehmeätä kamaa! Ei pysy urosliittimessä kiinni millään.

    [​IMG]

    Pitää muutama liitos tehdä uusiksi vaikkapa Wurthin kamalla. Tai sitten ihan perus abikoilla (muovin poisto, puristus, juottaminen ja sukka).

    -J-
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Piti nostaa hippasen ylemmäksi, että saa pakosarjoja edes lähelle.[​IMG]

    Kuskin puoli paikoillaan.
    [​IMG]
    Paitsi..

    [​IMG]


    Maavara väheni juuri 3". Oma moka.
    [​IMG]

    Kardaani sentään saatiin MotörsporttiEeron kanssa sovituskuntoon:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Muokattu.

    -J-
     
    Muokattu: 19.7.2020
    rekkamies, isalmela ja Roberto tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pitkäputket aina peltisarjoiksi. Tiedän se on hanurista, mutta se vääntö yms alakierroksilta lähtien on iso.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Yleisesti kyllä suositaan pitkillä primääreillä olevia sarjoja, mutta eräässäkin kotimaisin voimin tehdyssä pakosarjatestissä parhaat keskialueen väännöt tuli nimenomaan blockhuggereilla.
    Kyseessä oli kevytviritteinen pikkulohko, tapauskohtaisia juttuja.
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pikkuhiljaa eteenpäin. Muokkasin hiukan tekstiä tuohon edelliseen postaukseen.

    Ei oo helppoa.

    Pitkät sarjat vaatii älytöntä kikkailua. Olis vaan pitänyt ne huggerit laittaa kait. Ministartti pitää hivuttaa paikoilleen niin, että pakosarja ei ole kiinni, mutta kuitenkin lähes kohdalla. Startin johtojen kiinnitys ei sitten sovi jonneille. Sokkona sormituntumalta Eeron kanssa laitettiin:

    [​IMG]

    1963 Impalan jarru-blokki teki myös kiusaa, mutta pieni vääntö auttoi:

    [​IMG]

    Pakosarjojen pultinreikiä piti hiukan kairata ja sisälokkaria leikata lisää, mutta ne on perushommaa.

    Vaihteiston palkki pitää rakentaa uusiksi:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Laipat menee suoraan palkkiin kiinni. Rungon kiinnikkeitäkin pitää leikata.

    Alapuolelta jätin mielenterveyden kannalta hommat hetkeksi. Laskin auton alas ja laitoin jäähdytyspuolta kiinni. Itte suorasta pellistä tein tunnelin joskus. Kerrankin joku palikka joka tuurilla sopii.

    [​IMG]

    Vinkatkaa joku paikka mistä saa jäähdyttäjän/ lämppärin letkut!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vaihdevivusto sopii melkein paikoilleen. Paitsi tämä:
    [​IMG]

    Jatkan modaamista päivällä..

    Homma on ihan vidun ärsyttävää/tyydyttävää.

    -Jake -
     
    Muokattu: 19.7.2020
    isalmela, rotax ja rekkamies tykkäävät tästä.
  11. Oskari

    Oskari 1st gear

    Itse samoja pinnejä puristelin muutama viikko sitten, ne tuli kyllä minulla relekantaan, sinulla ilmeisesti suoraan releisiin...?

    En ole testannut vielä releillä kuinka löysiä liittimet ovat, eiköhän releet pysy kannoissa...
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hienon näköistä tekemistä :odcool:

    Miksi jätit muuten tuon vesipumpun maalaamatta ?

    Jep, relesokkeliin ja muihin kantoihinhan nuo tulevatkin.

    Noita Motonet:n liittimiä on tullut useampia satoja käytettyä, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa...mutta onkohan niidenkin laatu muuttunut viime aikoina ?
    Messingin värisenä saanut myös ilman sitä "kynttä".
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vesipumppu on tarkoituksella alumiinipinnalla. Syy on se, että en jaksanut odotella sen saapumista, kun kone oli maalausvalmis.

    Liittimet tulee joo releisiin.
     
    Muokattu: 19.7.2020
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Laitoin tulpat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaikki asentaminen on täyttä tuskaa! Cadillac sentään oli helppo.

    -J-
     
    rekkamies tykkää tästä.
  15. Saako tämmöiseen valmiita muotoon prässätyjä letkuja mistään?

    Jos ei, niin nekin on itse askareltava. Katselin Steven videota, niin se teki yleismallin silikoniletkuista ja niiden väliin laittettavista karoista ihan suht nätit (väriä lukuunottamatta).
     
  16. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Onneksi tuota letkua saa myös mustana niin ei pistä niin kauheasti silmään.
     
  17. rodhot

    rodhot Gearhead

    Ylävesiletkuksi sopi rockautosta tilattu orkkis ja ala lähtöön piti tehdä s-mutka jottai sai lähdön ulommaksi. Mulla siis autoon tarkoitettu kiinan syyläri mihin alalähtö laitettu 10cm keskemmäksi orkkikseen verrattuna.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    Tän sä varmaan tiedätkin,mutta mä olen käyttänyt noissa tulppahommissa sitä konstia että olen laittanut ruuvariin tms.vääntimeen mustaa kumiletkua noin 20 cm pätkän ja tulppa tietty sit toiseen päähän letkua.
    Ahtaaseenkin paikkaan pääsee pujottamaan tulpan ilman perkeleitä ja kitalenkillä sit kireys.
     
    Seevu, Gary Grand, Volvo_5.7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tiesin, mutta olin (tuonkin) yksinkertaisen kikan unohtanut.
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos tiedosta.
     

Kerro tästä muillekin!