DRF ja Alastaron kisat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 26.7.2020.

  1. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Kauhavalta puuttuu paluutie katsomoiden edestä ja toinen ikävä puute on mahtavien hiekkadyynien poissaolo, sorakasa ei oikein kolahda.
    Hotelli, kaikki varikot ja syöttölä taas kävelymatkan sisällä joka iso plussa.
     
    Mikkis ja JuhaKuu tykkäävät tästä.
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Ehkä se oli nostalgia retki, katsomaan mitä on aikoinaan saatu aikaan. Ilman sen kummenpaa syytä o_O
     
    supo tykkää tästä.
  3. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Paluutie katsomoiden edestä olisi hieno lisäys Kauhavan radalle... Kruunaisi radan... Ei varmaan olisi mahdoton toteuttaa... Mutta ei ole varmaan ensimmäinen asia...
     
    Muokattu: 30.7.2020
    JuhaKuu, Araldite73 ja three hundred tykkäävät tästä.
  4. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Ajoitus oli (mielestäni) hieman erikoinen (ottaen huomioon sen, että juuri silloin oli käynnissä kisat Kauhavan radalla).
     
    Mikkis tykkää tästä.
  5. Masa71

    Masa71 Gearhead

    No nythän se on sitten homma selvä eikä tarvii jossitella:

    - Tupala on sanonu selvästi ettei laita jenejä likoon ihan vaan kannatuksen puoleen

    - Fyyra on niin perseauki ettei sillä ole varaa rakentaa alastaroa em- kuntoon omilla rahoilla

    Eli Kauhava ja Motopark on kisapaikat ja ne pitää saada vetämään kuskeja ja yleisöä.

    Ai millä se onnistuu, en minä tiedä, jos tietäisin varman konstin niin olisin helvetin isopalkkainen konsultti,. ;)
     
  6. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Ihan jo sillä pääsisi alkuun että kilpailijoita ja katsojia nähtäisiin järjestäjien puolelta jotenkin muutenkin kun mahdollisuutena rahastaa.

    Viikonlopun kauhavalla alkoi jo vituttamaan jatkuva rahan ruinaus ja tyhjän kassan valitus.
     
    jariha ja three hundred tykkäävät tästä.
  7. Mitäs rahan ruihnausta Kauhavalla oli niin paljon että alkoi oikein vituttamaan?

    Vaikka minä olen aika kovasti kritisoinut viimeisten 4-5vuoden toimintaa ja toteutusta, silti olen sitä mieltä että nyt on johdossa semmosta porukkaa jolla on oikea asenne ja muun FHRA vapaaehtoishenkilökunnan (rata, myynnit jne) kovasta panoksesta puhumattakaan.

    Pitäisikö nyt kiristellä lisää hampaita ja haukkua vain sen takia että kun kyseessä on FHRA?

    Minä ajattelen toisin. Jos homma toimii, silloin annetaan sille kuuluva arvostus ja itsekin yritin auttaa hieman vapaaehtoistyössä Lauantaina, Sunnuntaina olin enemmänkin joutomiehenä. Tuossa on oikea meininki että tiimeistäkin tuli porukkaa myymään lippuja, paistamaan makkaraa jne. Kisa meni plussalle, yleisöä oli minusta hyvin vaikka homma lähti tänävuonna käyntiin nollamainosbudjetilla.

    Eikä kukaan valittanut paikka, olosuhdetta, järjestelyitä vai onko aralditen mielestä kaikki päin vittua ja sitten alkaa oikein vituttamaan? 20e lippu, ei parkkimaksua, ei katsomomaksua. Vitun halpaa on, niin vitun halpaa että alkaa vituttamaan.

    Toki tiedän monia semmosia jotka kokoajan valittaa vain FHRA jutuista, mutta en edes viitsi sääliä semmosia. On niitä jotka katsoo vain vanhoja asioita, mutta kun ennen oli ennen ja nyt on nyt. On semmosia jotka kehuu kuinka ennen oli täys 16 kaavio outlaw ryhmässä ja nyt naureskelevat että kaikki on väärin. Harmi kun vain ennen oli hyvin ja nykyinen pro street on perseestä, kai se alkaa vituttamaan ko henkilöitä. Silti ne jotka ajaa, ajaa hyvin.

    En minäkään mene ajamaan 400e ilm.maksu hinnalla, mutta sen olen sanonut ja sitä en hyväksy. Muuten nostan hattua toiminnalle ja sille että asioita tehdään paremmin ja opitaan virheistä.

    Pienet ne on budjetit ja henkilöstöresurssit muillakin järjestäjillä. Vaasalaiset joutuu nyt nostamaan hintaa (joka olikin liian alhainen) seuraavaan kauhavan kisaan. Kotisivuilla luki että on pulaa työntekijöistä radalla. Livelähetyksessä ihmettelinkin kun näytti ja kuului olevan enemmän kurikkalaisia töissä siellä kuin vaasalaisia? Tai sitten vain kurikkalaiset ovat löytäneet itselleen uuden hyvän seuran ja maksaneet jäsenmaksun, ei se sen kummallisempaa ole.

    Aulis

    Jospa räkräsevinland haluaa nyt maksaa radalle vaadittavia töitä alastarolla ja alkaa sitten hakemaan ympäristölupaa teron kanssa? Tero sai vasta muutaman sata tonnia mutkarataan, siitä on tainnut vähän riittää muuhunkin ? ja hienoahan se olisi että radan omistaja tai räkräsevinland satsaisi rataan ja ympäristölupakin tulisi. Helppoa ei ole, mutta kuten olen ennemmin kirjoittanut, kaikki yhdistykset on perseestä järjestäjänä. Se pitää olla yritys, Oy ja silloin siihen on järkeä satsata rahaa sijoitusmielessä. Teron yritys tekee parasta tulosta päiväkaupalla eli ihan mutkaradan jokapäiväisellä sesongilla, siinä jotku 1-2 räkrase kisaa ei paljon paina muuta kuin sen että perkeleenmoinen vaiva ja stressi päällä. Niin ja jos pitäs joku esim. 300 000e sijoitus saada takaisin räkreis kisoista , on se semmoinen yhtälö ettei taida almanakat riittää tulevaltakaan kymmenluvulta.
     
  8. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Hyvä Aulis, sä se kestät kommenttia.
    Ymmärrän hyvin että fyyran kassa on tyhjä mutta tarvitseeko sitä joka välissä kuuluttaa? Talous jne ongelmia ei tarvitse jankuttaa koko päivää vaan keskittyä hetkeen ja tekemiseen.

    Moni asia on hyvin, homma toimi pienillä resursseilla luistavasti niin radalla kun radan vieressäkin.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl se asia on syytä pitää esillä ni ei jää kellekään epäselväks milt pohjalta tää kausi (ainakin) mennään. Ens kaudellekaan ei oo luvassa vissiin suurta parannusta, kausikorttilaiset pääsee ens kauden tän vuoden kortilla, jso American Car Show on ni sillä ite putiikki pyörii, mut periaatepäätöksen mukaan sen tuotoilla ei enää kisatoimintaa rahoiteta vaan niiden tulee olla oamvaraisia. Nitrokisa on ainoo millä tilannetta on näillä näkymin mahdollista paikata, mut epäonnnistuessaan myös ottaa takkiin niin et riittää.
     
  10. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Takinkääntö on nopea laji :rotfl::rotfl::rotfl:

    Mun mielestä on myös ihan turhaa muistella että 16-kaaviota. 4- kaaviot käy ihan hyvin että voidaan jakaa SM-mitalit.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kommentti:
    ”Ei se tässä vielä ollut”

    Paikkana Alastaron rata, se on mun mielestä vähän erikoista, varsinkin kun on huhuja kovasti liikkeellä, kuinka Ruotsista olisi tulossa kaiteet ja radantekijät yms.

    Aivan upeaa, jos saadaan Alastaro taas DR kartalle.
     
    supo, jknR ja josu tykkäävät tästä.
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei mee sillee osallistumismaksuun sijoitetut varat hukkaan. Mut joo, vähän kieli poskella näitä. En tie olisko sellasta seppää löytynytkään jotka sais asiat toimimaan ku strömssössä. Ainakaan sellasta ei joko oo ehdokkaaks asettunut tai sitten jäsenistö osata valita. Alastaro paikkan hieno kyllä. Jollain lailla se tunnelma selkeesti rajaanutvalla alueella on hiton paljon tiiviimpi. Mut toivottavasti nhädään et reilu väkimäärä korjais Kauhavalla senkin tilanteen.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Saadaan kyllä, mutta liitu pitää tulla muualta kuin Tupalan taskusta.
     
    supo tykkää tästä.
  14. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Tätä todella toivon että saataisiin...tuntuu vaan perin erikoiselta kun muistelee muutaman vuoden takaista shokkia ja siihen johtaneita syitä. Mikä nyt ois,ja miten muuttunut tässä taustalla kaikessa hiljaisuudessa:odroll:...ja kuka olis avannut lompakkonsa. Oliko esim. Supolla asiasta jotain julkaistavaa kun vihjasi että asiat taustalla ok...paikkana olis ehdoton...kuten tullut todettua,Kauhava jää kylmäks.
     
  15. GS

    GS Gearhead

    Se on puhdasta romantiikkaa että suomessa olisi yhtä lompakkoa joka lähtisi kustantamaan muiden huvinpitoa/harrastuksia vain hyvää hyvyyttään. Eikä myöskään talkoilla tätä nykyistä maailmaa vain ei enään pyöritetä, paitsi jos artistit ovat valmiita kustantamaan oman ”kivanpitonsa” täysmääräisesti?
    Jos meillä on tuote joka myy ja meillä on ammattitaitoiset myyjät, kaikki muu on vain nyansseja. Tulevaisuuden Alastarossakin.
     
    supo tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!