Pontiac Grand Prix 1977 SJ

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Karck, 15.6.2015.

  1. LPV

    LPV 3rd gear

    Onko Rungossa ja korissa paljon hitsattavaa? Tuo sun auto on hieno tuossa kuvassa, vaikka haaveilenkin itse vanhemmasta 69-72 GP:stä.
     
  2. Karck

    Karck 3rd gear

    Rungossa ei pitäisi olla hitsattavaa, mutta sitähän ei vielä tiedä kun ei o päässy koputtelemaan että onko sisäkautta syöny ohkaseks.

    Korissa on pohja täysin finiitto. Siis se on ihan pelkkää lastua se pohja melkee, korin ja rungon kiinnike kohdat varmaan on kaikki tehtävä uusiks. Pelleissä on pakkelilla korjattu kaikki reiät, eli pelleissä paljon tekemistä. Ovien alareunat on luultavasti kanssa tehtävä kaikki uusiks. Konepeltiin pitäis suunnitella uus vahvikekehikko koska vanha on rälläkällä vaan hivastu pois. Se on kuitenkin ihan kiva ettei pestessä/vahatessa se pelti siinä läpise jatkuvasti.

    Mä haluisin kanssa ton 69-72 GP, sekä myös 76 Lemansin... Mistähän seinästä sais tarpeeks rahaa...

    Tähän vois tehä pienen suuren listan hommista:

    Paksunnetut valmiita

    - Korin kiinnikkeet/vahvikkeet.
    - Lokarit Etu/Taka.
    - Ovet+Saranat+kuskin oven tukirakenteen korjaus.
    - Takakontti ja siihen liittyvä tiivisteura, kannenalapuoli, pohja ja sisälokarit.
    - Katto ja kattoluukku. (Ei vuoda mutta sataa ruostetta sisälle avatessa.)
    - Pohjapellit ja penkkien kiinnitys paikat.
    - Turvavöiden kiinnityspisteet oikeille paikoilleen. (Etu)
    - Tuulilasi.
    - Maskin korjaus. (Halkeamat ja lamppujen säätöruuvien kiinityskorvat.)
    - Syyläri. (Vanha vuotaa.)
    - Kaikki putket
    - Kaikki johdot
    - Pakoputket
    - Alatukivarsien korjaus (Joku muuttanut nämä takaiskareille sopiviksi, miksi vitussa, en tiedä.)
    - Rungon osittainen boksaaminen, koska tunkatessa se U profiilin alareuna taipunut jo nyt sisäänpäin. (Hitsata uusi runko profiilista? Hmm...)
    - Pallonivelet/ohjaustangot.
    - Kaikki puslat.
    - Crossmemberin muuttaminen true dual exhaustille sopivaksi. (Tee itse tai osta -73 aikasemman A-Bodyn memberi.
    - Takapuskuri (Uusi mieluiten, vanhaa ei saa kiinni enään irroituksen jälkeen...)

    Moottori:
    - Porataan.
    - Uudet männät pienellä laella.
    - Uudet veivit.

    - Pienempi palotilaiset kannet. (Kansista ehkä siivu pois.)
    - Uusi nokka-akseli.
    - Kampiakselin kiilotus.
    - Öljypumppu. +Kammen perästefa malliksi 1-osainen? Täytyy varmistaa osaako tehdä paja.
    - Vesipumppu.
    - Kansi hilut ja nostajat.

    Jos ny noitakin aluks alkais purkaa.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Höh, mää oon kuvitellut et tää on ollut kokonainen yleissiisti auto mutta niin vaan pirullisen todo-listan olet näköjään joutunut kirjailemaan, tsemiä!
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Joo tuosta näkee kuinka paljon kuva valehtelee...
    Enemmän kuin 1000 sanaa!
    Mä ostin Firebirdin aikoinaan tollasen listan puolivälistä, tai paremmalta puolelta kuitenkin. Siinä oli kans hitsattu puolet ovista ja lokasuojista jne. en edes muista mitä kaikkea oli tehty. Me rakennettiin vaimon kanssa se siitä ajokuntoon. Mä olen sittemmin vielä tehnyt koko alustan uusiksi, jarrut myös. Se kone mun pitäisi tehdä ja parantaa äänieristystä. Tai myydä pois ja hommata GP tai joku A-korinen...
    Kovasti on "poijjaalla" hommia auton kanssa. Meinaatko laittaa kerralla kaikki, vai pala kerrallaan? Itselle voi olla kivempi tehdä esim. pohja ensin, ajaa kesä ja jatkaa taas syksyllä.
     
  5. Karck

    Karck 3rd gear

    No niin minäkin luulin, ja olihan tää aika siisti kunnes maali alko kuplimaan pois. Sitten alko kuplimaan kaikki ruosteetkin, ja nyt mä mietinkin että mistä saan varaosa auton. Tai auton johon laitan tän varaosiksi. :rotfl:

    Aikamoinen leipuri on leiponut tätä sen voin sanoo.

    [​IMG]

    Tossa on toi paremman puolen takalokari, toivoin ja luulin että tällä puolella toi kaivon huuli oli tallella. Oli väärässä. Lähes tasaseks tääki lytätty. Ja pelkään pahoin että tää on jopa vaan leikattua auki ja taivutettu pelti sisään, ni mahollisimman vähän työtä. Täytys saada mittoja nyt, paljon ton aukon alkamiseen kuulus olla mittaa tosta ylemmästä korilinjasta.

    [​IMG]

    Tää on viel pöllömpi. Ettei vaan olis toi taka crossmember ylösalaisin ja katkastukkin viel että tankinputki mahtuu...
     
  6. Karck

    Karck 3rd gear

    Tällä hetkellä ei o rahaa rakentaa tota moottoria loppuun, niin voi sen kesäks kuntoon saamisen unohtaa. Keskityn nyt ensin varmaan tohon koriin, sitä pikkuhiljaa edistäen. Tarvis saada jostain korjaus peltejä vaan, tai itte ruveta tekemään. Muttakun ei o oikeen varaa ees kunnon kompuraan. Täytyyy vaan ihailla muiden pirssejä nyt toistaiseksi.

    Jos joku tietää missä se Harmaa/musta T-Top 77 Prixi tällä hetkellä on (tiedän että semmonen rujo tapaus löytyy suomesta) niin kertokaa!
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    Im back...

    ihme moskaa määki kirjottanu vuosia sitte...

    Noh.
    Listan päivitystä, oon saanu jotain tehtyä ja päästään ehkä ajamaan kohta.

    - Korin kiinnikkeet/vahvikkeet
    - Rungon hiekkapuhallus ja maalaus
    - Rungon ja korin takaisin naitto

    - Lokarit Etu/Taka.
    - Ovet/Saranat
    - Takakontti ja tiivisteura, kannenalapuoli, pohja ja sisälokarit.
    - Kattoluukku. (Ei vuoda mutta sataa ruostetta sisälle avatessa.)
    - Pohjapellit ja penkkien kiinnitys paikat.
    - Turvavöiden kiinnityspisteet oikeille paikoilleen. (Etu)
    - Tuulilasi.
    - Maskin korjaus. (Halkeamat ja lamppujen säätöruuvien kiinityskorvat.)
    - Kaikki jarru putket
    - Kaikki etujarru osat
    - Takajarrut
    - Bensaletkut

    - Johdot
    - Pakoputket
    - Uudet tukivarret
    - Pallonivelet/ohjaustangot.
    - Kaikki puslat.
    - Crossmemberin muuttaminen true dual exhaustille sopivaksi.
    - Takapuskuri (Uusi mieluiten, vanhaa ei saa kiinni enään irroituksen jälkeen...)

    Moottori: Pian TM
    - Dyno
    - Sytkäboksin asennus
    - QJet E85 sopiville säädöille (tai 98 jos ei detonoi)

    Kori: (Talvi 2020?)
    - Peltityöt
    - Hionta
    - Maalaus
     
    Aake-cc, LPV ja speedy tykkäävät tästä.
  8. Karck

    Karck 3rd gear

    Moottori vihdoin koekäytetty lukuisten uusien osien valmistus virheiden myöhöstyttämänä.

    Tosin puutteellinen testipenkin jäähdytys keitti vedet yli heti 4minuutin käytöllä. Heh.

    Kohti dynoa uskaltaa nyt lähteä!
     
    chevy van77, esmi, atobee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Karck

    Karck 3rd gear



    4-5minuuttia toi siis kävi kunnes alko keittämään, siitä ette saa videota. :D
     
    Vuppe tykkää tästä.
  10. gto69

    gto69 Gearhead

    Kannattaa nostaa etuosaa niin että se on suunnilleen samassa asennossa kuin autossa. Muuten sinne jää joku ilmalukko.
     
    Karck tykkää tästä.
  11. Karck

    Karck 3rd gear

    Dynolta terveisiä!



    341,6HP 611Nm Vääntöä.
     
    Z(etor)71, chevy van77 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi. Millaista tavaraa sun koneesi pitää sisällään? Olis kiva verrata tuohon omaan koneeseen, että onko mitään mahdollisuuksia noihin arvoihin.
     

Kerro tästä muillekin!