SleeperDart

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 8.11.2019.

  1. Tiedätkö jotain auton historiasta vai oliko tämä historiaton löytö?
     
  2. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Mulla ei ole auton historiasta mitään tietoa,
    mutta @vierailija3 :lla tuntuisi olevan jotain tietoo, kuten mainitsi tehostimesta ja puslista.....
     
    Muokattu: 13.8.2020
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    360 myydään omia sille puntitettuja turbiineja. Jos taas haluat käyttää puntittomia turbiineja niin 360 löytyy myös sille tarkoitettuja vetolevyjä jotka on oikean määrän "epätasapainossa" 360 perään
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Internal/external vetolevyt löytyy Summitin sivulta niin hyvinä kuvina, että kätevä keksii itse, miten moisen epätasapainolevyn muokkaa.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  5. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    Kai se on tunnustettava, oon sen joskus hyvin kauan sitten tehnyt parikymppisenä :cool:
    Silloin käytettiin niitä osia mitä oli saatavilla ja mihin rahat ja taidot riitti. sen kyllä huomaa esim. noista takakaarista;)

    Knoppitietona muuten, auto on Timo "Tin" Niemisen maalaama. oon sen aikanaan hionut peltipuhtaaksi.

    Edellinen omistaja, jolta Sleeper auton osti on näköjään hukannut tankin tuolta takarontista (taisi lukea sen "blogissakin" täällä OD:llä).
    Se oli peräisin Nissan Cedricistä ja oli modattu sopiin suoraan tohon kerääjään joka on näköjään edelleen paikallaan. Sopi ihan pirun hyvin tonne pyöräkoteloitten päälle ja oli riittävän iso.

    Toi Darra on kiva aihio siinäkin mielessä, kun siinä ei oo mitään teho/prosenttirajoituksia merkattuna mihinkään.

    Hyvä, että Dartti on saanut harrastavan kodin!
     
    12345678910, sleepercooler, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Tämä oli jotain 80-lukua? Olen yrittänyt sanoa Sleeperille, ettei mene liikaa muuttaa ulkoasua, lun näitä tämmösiä ei enää ole paljon eikä näitä enää kukaan uusia tee..
     
  7. Kohtalo vihjaa manuaalilaatikosta?
     
  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jos Dartti on tosiaan maalattu joskus 80 luvulla, täytyy antaa kyllä isot propsit tekijöille, koska Maalipinta on erittäin hyvä edelleenkin, lukuunottamatta paria kuprua..

    Takakaaret täytyy kyllä vaihtaa.... Sit joskus;)..
     
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Eiköhän se koppa jää entiselleen:)
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Arvaa onko ollut mietinnässä........ No on, mutta kun löytyy jo entuudestaan 904 laatikko, niin käytän sitä ja tehdään siihen sit muutoksia jos on tarvetta.

    Edit: laatikon mukana tuli muuten turpaani,täytyypä tarkastaa onko punteilla/ilman...
     
    Muokattu: 14.8.2020
  11. Iso seniili nostalgiapeukku!:cool:
     
    FuryIII '71 ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  13. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ei riitä...

    Tarvit myös kardaanin jossa on liuku, kun noissa laatikoissa sitä ei ole.
     
  14. Keme

    Keme Gearhead

    740 volvon kardaani maksaa ehkä 50e. Siinä on Bemarin askiin sopiva laippa ja tukilaakerissa on liuku.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  15. Keme

    Keme Gearhead

    sleepercooler tykkää tästä.
  16. Kaveri tilasi Bemarin 310Z lootan Saksan Ebaysta luokkaa 100 e +100 e rahti, eli jotain pari hunttia. Tuskin tuo 6-vaihteinen maksaa paljoa enempää.

    Tuossa kustannuslaskelmassa voi ottaa mukaan myös sen, että ne Fordin takarattaat voi olla Bemarin lotan kanssa sopivat. Se Bemarin dieselloota varsinkin kaipaa jotain 2 alkavaa välitystä tai vähän päälle 3.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Käy toki 5v lootakin, täytyy kattella tarjontaa mitä löytyy!!!
    Ja eipä tuo laatikko ole vielä ajankohtainenkaan,
    kun mottikin on viel pukisssa ja koneen korvakkeetkin uupuu..Ja peräkin kaventamatta!Ja sitä sun tätä, ja vaikka mitä:(
    Onpahan sit tekemistä tiedossa kaksin verroin, kun - 54 odottaa kans valmistumista kevääksi 2021 :D:D
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  18. Kannattaa tuota Saksan Ebayta silloin tällöin kyttäillä. Siellä on hyvin tarjontaa. Esim:

    https://www.ebay.de/itm/BMW-6-Speed...412957&hash=item4456c6cb5a:g:~JcAAOSwg~BZ7K5R

    EUR 149,82 + EUR 116,53 rahti

    Tuo ei ollut edes halvin laatikko, mutta antaa suuruusluokkaa noista..
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  19. Muista kertoa vanhuksenkin kuulumisia silloin tällöin..
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  20. Myös vauhtipyörässä on sama epätasapaino koneistattava. Jotenkin näin (?):

    [​IMG]
    Tässä Moparin valmis:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!