TH350 kaikki pykälät puuttuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 0132, 17.8.2020.

  1. 0132

    0132 Gearhead

    Otsikon mukainen ongelma. Joitain vuosia tallin nurkassa seisoneeseen laatikkoon tuli hankittua turbiini ja vaihdettua luistamaan alkaneen lootan tilalle. Samassa rytäkässä pistin B&M:n shift kitin. Aikanaan tuohon lootaan tuli vaihdettua kitkat ja tiivisteet, jäi sitten asentamatta, kun ei ollutkaan silloin lukotonta turbiinia.

    Nyt tosiaan loota paikallaan, öljyt laitettu sisään kahteen kertaan. Välissä käytetty öljypohja irti, tsekattu suodatin ja vivusto sekä korjattu shift kittiä laittaessa tehty virhe. Eli jätin ainoastaan 2. kuulan paikoilleen vaikka piti jättää 1. kuula. 8 litraa laskettu öljyä sisään ja tikussa näyttäisi olevan lähellä viivaa. Eteen eikä taakse pykälää ei löydy. Kierrokset ei laske - ei siis tunnu kuormitusta. Paluulinjan sain auki jäähdyttimeltä ja öljyä virtasi käydessä.

    Missä vika?
     
  2. 0132

    0132 Gearhead

    Ja turbiini asentaessa laitettu ensiks lootaan -> loota kiinni koneeseen ja shimmattu prikoilla about 4 milliin vetolevystä
     
  3. hla

    hla Gearhead

    Liian vähän öljyä, TH-350:een menee n. 11 litraa kaiken kaikkiaan.
     
  4. 0132

    0132 Gearhead

    Mikä sen tekee, että tikku kuitenkin näyttää öljyä olevan about sopivasti? Eikö tuo sitten viittaisi siihen, ettei öljy liiku? Tikusta kyllä todettu, että öljyn pinta laskee kun käynnistää, tosin vasta kun antaa hieman kierroksia:odconfused: Turbiini ostettu käytettynä ja eikä ole käsittääkseni tyhjätty kokonaan.
     
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ne öljyt katsotaan moottorin käydessä ja vaihde N tai P asennossa ja sitä ennen käyty vaihteet läpi , jotta kanavat täyttyy.
     
  6. 0132

    0132 Gearhead

    Joo tämä on kyllä tiedossa.
     
  7. vwg4

    vwg4 1st gear

    kaukaa haettu noobi arvaus.
    Mitä ainetta käytetty liukasteena tiivisteissä "joitain vuosi sitten kasatessa"?
    Öljyä vai Transgel/Jelly?

    Joku kuukausi sitten oli keskustelua jotta öljyllä kasatessa on riski et öljy kuivahtaa -> tiivisteet jäsähtää kiinni -> sitten käyttöönotossa repeää tms ja siis vuotaa
     
  8. 0132

    0132 Gearhead

    Öljyähän niissä käytin silloin kasatessa.. Tuollaista hieman mietinkin ennen lootan asentamista, mutta aattelin että kokeillaan nyt kuitenkin. Vähän tosin mietityttää, kun ei eteen eikä taakse tapahdu mitään, että voisiko sieltä olla niin paljon tiivisteitä mennyt? Öljypohjasta ei myöskään löytynyt tiivisteen palasia kun sen auki käytin ensimmäisen yrityksen jälkeen.
     
  9. vwg4

    vwg4 1st gear

    TH350 pakilla on Reverse pakan lisäksi jokin toinenkin pakka kytkettynä. oisko ollu Direct. Eteenpäin mennessä en muista oliko Forward & intermediate pakkojen lisäksi tuo Direct kytkettynä. pitäs kurkata korjausopas. mut viisaammat paikatkoon.

    mut:
    - öljytikun asteikon paikkansa pitävyys?
    - suodatin ok ja tiivisti paikoillaan?
    - vivusto oikein säädetty?
    - Linjapaineiden mittaus?
    - kertaalleen vielä varmistaa B&M shiftkitin oikein asennus, tahi palauttaa tavan palikat venttiilikoneistoon. tai oliko sulla toisessa laatikossa toimiva (vakio) venttiilikoneisto?
     
  10. 0132

    0132 Gearhead

    Tikku pitää varmistaa. Suodatin uusi ja tiiviisti paikoillaan. Vivusto klikkaa ainakin nätisti kaikki pykälät, eli tarkistettu laatikon päästä että "rulla" menee kaikkien pykälien kohdalla pohjaan siihen hammastukseen. Onko sitten jotain muuta tuohon säätöön? Linjapaineita ei ole mittailtu, eikä oikeastaan tietoa tuosta koko toimenpiteestä sen enempää.

    Omassa mielessä tuo jotenkin haisee venttiilikoneiston vialta, kun ei mikään pykälä edes yritä mennä päälle. Pitänee varmaan tsekata se venttiilikoneisto läpi uudemman kerran. Se väärä kuula vaikutti niin selkeältä, ettei tullut sitten samalla muuta vikaa mietittyäkään. Toinen loota on lukkoturbiiniversio, joten venttiilikoneisto siitähän ei tähän käy?
     
  11. hla

    hla Gearhead

    Itse itseäni lainaten, voihan se hyvin olla joku mekaaninen vika esim joku noista edellä mainituista.

    Mutta yhdessä kolme vuotta seisseessä Furyssa Torqueflite oireili juuri samalla lailla kun laatikko oli vuotanut seisonnan aikana osan öljyistään ulos. Ei löytynyt mitään vaihteita eteen eikä taakse. Oikea määrä öljyä ja vaihteet löytyi.
     
  12. 0132

    0132 Gearhead

    Sen verran tänään kerkesin perehtyä, että tikku tarkistettu oikeaksi. Joten en usko pelkästään öljyjen vähyyteen. Tai sitten siihen on joka tapauksessa joku muu syy miksi öljy ei liiku oikeisiin paikkoihin.

    Oiskohan vika kuitenkin pumpussa kun ei nyt heti tyhjäkäynnillä tikussa öljyt laskenut? Pari kertaa kun nosti kierroksia laski öljyn pinta merkin kohdalle.
     
    Muokattu: 18.8.2020
  13. 0132

    0132 Gearhead

    Pykälät löytyi! Ihan varmaksi en vieläkään tiiä mikä tuon aiheutti. Käytin lootasta öljypumpun ja venttiilikoneiston auki ja kasasin uusiks. Venttiilikoneistoon oli mennyt paineentasausventtiilin jousi väärin päin, eli siinä oli vähän väljää liikkumissuunnassa. Oisko se sit tuosta johtunut kun en muutakaan virhettä ensimmäisestä kasauksesta löytänyto_O loota kuitenkin toimii nyt hyvin niin en välitä:cool:
     
    esmi, Inlinee ja 12345678910 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!