4L60e kusee öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nupa, 13.8.2020.

  1. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    F-koppa on.
    Sähköliitin ja mittatikun putki oli kuivia.
    Tänään tuo pitempi lenkki, vartin pyssäyksellä, ei tippoja.
    Nyt tallissa taas, ollu kuutisen tuntia eikä tippoja tähän mennessä, katotaan taas huomenaamulla. Toki, nyt öljyä en oo lisänny... vaihteet toimi ihan ok.
    Jos huomenaamulla ei oo paffi märkä niin haen aluöp:n ja vaihdan, ennen ku alkaa repimään pois...
     
  2. vwg4

    vwg4 1st gear

    Eiks ton vian sais helpommin toistettua kun manuaalisesti pyörittelee turbiinin ekalle merkkauskohdalle, jossa merkkas paffin. Jos siis epäilee jotta sen asentoon liittyy.
     
  3. -tl-

    -tl- Gearhead

    Vaikutta pahasti siltä että tuossakin vois tuo öljypumpun kehä vuotaa... Putsaa ja kuivaa tuo öljypumpun alapuolella oleva "hylly" ja laita siihen jotain talouspaperia ja anna seisoa vaikka yön yli, jos paperi on öljyinen niin vuotokohta on löytynyt.

    [​IMG]
     
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Hai ja impala oli oikeessa, sähköpistokehan se vuotaa.
    Kun sai liittimen irti niin laatikonpuoleinen heiluu ku hullun mulkku, melkein tippuu lootaan.
     
    impala-63, atobee ja Hai tykkäävät tästä.
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Hassu juttu muuten noista laatikon sähköistä. Menee vähän OT:ksi.

    Yks kaveri kerran pyysi katsomaan Renault Clioa, kun laatikko sekoilee. Tässä siis automaatti.
    Kyselin sitten toiselta kaveriltani, joka on Biblialla hommissa, niin hän kertoi, että ruuvaa siitä lokarin päältä laatikon ohjauspurkki irti ja auki. Pese piirilevy ja kotelo jarrukliinerillä, niin taas matka jatkuu jonkun aikaa.
    Mä olin, että: HÄ!?
    Kaveri: Joo, se laatikko "pumppaa" johtosarjaa pitkin ATF:fää sinne ohjauspurkkiin ja ATF:n sähköiset ominaisuudet ja lika saa ohjauksen sekoilemaan.

    Tässä ei ollut ulkoista vuotoa, mutta vuotoa.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Hyvä että löytyi! Muistan kun oman 700r4 remppautin ja löin kasaan ja pistoketta asentaessa kuului pieni rusahdus enkä ajatellut sen enempää. Pilasin piha kivetyksen moneen kertaan kun laatikko tyhjeni kivetykselle pistokeeseen asti. Hain hussolta uuden tiivisteen ja työnsin pistokkeen paikoilleen ja töpseli kiinni pohja auki että sai pidettyä vastaan ja latikasta venapöydän ruuvin alle pala mikä painaa lootan pistoketta koko ajan paikoilleen. Kyllä minäkin etsin vikaa pitkään.
     
  7. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Oma 4L80E roiski vaunua vetäessä vaunun etuseinän punaiseksi, ja pysäköidessä lammikko alla. Jatkoin ylivuotoputkea metrillä. Nostin putken pään konehuoneeseen jarrunestesäiliön viereen ja tumppasin päähän tarvikebensansuodattimen. Ei tule lappona enää öljyt ulos.
     
  8. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Sama ongelma Chrysler 300C joissa mersun loota.
    Jos housujen vasen lahje haisee ATF:ltä, eikä kuselta niinkuin yleensä, niin vika on paikallistettu laatikon töpseliin.
     

Kerro tästä muillekin!