Autovahinkokeskus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bb396, 23.2.2009.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tosta 2016;sta on vaan pirun pitkän aikaa, berberin täti oli kyllitädin jälkeen vallassa, joten mistään ei voi sanoa et miten oli 3 vuotta sitten

    3 vuotta sitten tais saada kolari autoa hinailla puomilla pitkin ja poikin maakuntia tai jos jarrut oli ehjät, niin narulla sitten

    Vaan eipä tänäpäivänä enää siirretä nosturiautoa puomilla lanssilta toiselle, joskus sellaistakin nähnyt
     
  2. höyrymakkara

    höyrymakkara 1st gear

    Joo kyllä tuolta ihan hyviä löytöjä välillä tekee, pitää vaan olla tarkkana.
    Jotain siellä myyntipuolella tapahtui jo ennenkuin copart osti sen kun tuntuu , että ainakin vauriokuvaukset on välillä aivan mitä sattuu. Ostin mopon ja vauriokuvauksessa että vuotaa jäähdytysnesttä vaikka ilma-öljy jäähdytteinen kone. Yhdessä autossa jakopään remmi paskana vaikka näkee kuvasta että apulaitehihna. Näitä viisauksia kun käyttää hyväksi, niin voi tehdä hyviäkin kauppoja.

    Nuo uudet nettisivut aika paskaa ja livehuutokauppa jonku ameriikan tjms malliin.
    Yllätävän paljon virolaiset ja latvia ja liettualaiset ostaa ja huutaa noita halpojakin autoja. Nyt kun sen huutajan kansallisuuden näkee, joka onkin ainoa hyvä puoli tuossa live- huutokaupassa.
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Miten kaupat sujuneet coparti kanssa onko yllättäviä toimitusmaksuja ym.. Mielenkiintoista seurata miten tuo alkaa toimia, kun kököillä sivuilla tuodaan esiin vain laaja kansainvälinen verkosto.
    Vuotuinen maksu voi olla hyväkin haamuhuutajia jää pois ja hinnat järkevämmät?
     
  4. multsi

    multsi 2nd gear

    Siellähän ne ehdoissa on listattu kaikki maksut, jotka tulevat päälle.

    copartin ilkivalta-autoihin suhtautuisin erityisen suurella varauksella. Aina välillä näkee erityisesti saksalaisia "premiumeja", jotka monesti paskottu perusteellisesti, eli vaurioitettu jokaista ulkopintaa ainakin.

    Väitän, että näistä suurin osa on vakuutuspetoksia, ja autossa on jokin paha tekninen vika, jonka takia tehty kepposet.

    Miksi noilla liettuan, latvian ja viron pojilla on niin kova kiima huutaa täältä kaikkea?
    Kai se sitten on kannattavaa, koska työhän maissa on halpaa ja siellä ei varmaan mikään tieto kaksikilpisyydestäkään jää rasittamaan historiaa jos eteenpäin aikoo myydä
     
  5. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Ekana tulisi mieleen että kuumiin autoihin saisi näin lailliset runkonumerot ja tarvittavat tietokonepurkit.Luulisi että vähemmän autoverotettuja ruttuautoja löytyisi oikomistarkoituksiin lähempääkin niin kate olisi suurempi.
     
  6. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Kysästääs täälä kun oon aina miettinyt. Kun kolariautoissa vaaditaan noita mittauspöytäkirjoja tai turvalaite selvityksiä, kuka tai ketkä niitä tekee?

    Meneekö se niin että jos korjaan itse ja sitten paikallinen kolarikorjaamo mittaa että kaikki paikat on mitoissaan? Vai tehdäänkö se katsastuksessa sitten?
     
    Muokattu: 23.8.2020
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Paikallinen kolarikorjaamo käsittääkseni, katsastuksessa mitään mitata. Just vaihdoin rouvan Commmanderiin vasemman alapallon, liikaa pystyvälystä, vikalistassa oli myös oikean alapallon välys, mutta mittasin sen tehtaan ohjeen mukaan ja oli tehtaan toleranssissa (oli 0.22mm, sallittu 0.5mm pystyvälys), tein mittauspaperin, en vaihtanut ja kelpas mitattuna. Katsastusmies sanoi että hän tietää että sallittu 0.5mm, mutta ei hän mitään mittaa, ei ole edes heittokelloa...
     
    musta pässi tykkää tästä.
  8. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Meillä tehnyt jokusen korimittauspöytäkirjan (autorobot ezcalibre harppi). Ohjauskulmat ja boschin testeri löytyy eli kaikki tarvittavat on, sitähän ei tiedä että onko se Valmetin ja koivun välissä suoristettu rysä miten tehty ja onko pommien tilalla vastukset. Siksi noitten mittausten hinta on sellainen ettei tarvii tehdä.
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nämä lienee jo rikoksena vanhentunut ja liekö tullut aiemmin sanotuksikin.

    Sukulaistätin rakkaan sellaisen haidatsuninissa oli alapallot katsoukon mielestä väljät. Uusia alkuperäisiä tukivarsia sai markka aikaan 901mk kappale ja katastetun auton arvioin hinnaksi 1500mk. No prässäsin tiukaksi ja leima tuli. Seuraavana vuonna ennen syyniä rässäsin taas ja heittämällä leima. Kolmatta kertaa en enää tehny ja sanoin että ihan turvallisuussyistä. Pittää vaan varovasti tehä ettei jää jälkiä kun saattavat huomata jos jää purseita tai painumia. Ja pittää muistaa sanua että uusia on vaikia saaha ni hain käytetyt ehjät osat. Ei tartte koko vartta putsata ja maalata uusiks.

    Omaan -65 luupää datsuniin katsoukko käski vaihtaa raidepään. No mistä sellasen olis saanu vuonna 1990 ennen nettiä? Purin vanhan, putsasin hyvin, vedin mustan kilikalin päälle, laitoin uuden suojakumin ku löyty, uusi sokka, laitoin vielä vanhan osuuskaupan pienen hintalapun päälle ja repäisin pois ni jäi liimareunus siihen. Syyniukko kävi pihalla polvilleen katto että uushan se on ku lappukin on repästy pois ja löi leiman.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Miten sitten perustelee hylyn, jos "musta tuntuu"-menetelmällä hylkää?
     
    Temppis tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minustako koko autokatsastustoiminta perustuu tietyiltä osin tulkinnnallisiin asioihin. Kuten lait ylipäätään. Tuomarit tulkitsee lakia ja kattoo asiasta jos löytyy ennakkopäätöksiä. Tietysti ihmisiähän ne katsoukotkin on. Oli kysymys vuosi- tai rekisteröinti- tai muutoskatsastuksesta. Joissain konttoreilla vaan joku hyväksytään ja toisessa ei. Oma lava-autokin on menny leimasta läpi renkailla jotka entinen omistaja toisella paikkakunnalla vaihto pois ennen katastusta ja käytti ”leimarenkailla”.
     
  12. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Niin siis taisin äskön jostain lukea että näissä vaurioituneena poistetuissa autoissa olis jokin tarkempi (kalliimpi) katsastus?

    Edellisellä sivulla käyttäjä viijari!
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kun ei saa mitata eikä purkaa rakenteita ja silmmämääräisesti on väljjää, niin hylky, mutta jos joku muu mittaa ja tekee siitä lapun ja on dokumentti, että miten tehdas asian on määritellyt, niin kelpaa se. Noi pystyvälykset on mielenkiintoisia, JK-Wranglerissa sallitaan 1.25mmm välys, 300C sallitaan 1.5mm välys. On dokumentti siitä...
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, mutta siinä vaan tarkastetaan että mittauspöytäkirjat on oikein ja silmämääräsiesti tarkistetaan liikenneturvallisuus...
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eli pahimmillaan pelkkää rahastusta... Siis eipä kannata juosta halvimman konttorin perässä vaan käyn samalla konttorilla jo kahdeksatta vuotta. Niiden ukkojen kanssa pystyy keskustelemaan asioista, jos perusteet ovat kohdallaan.
     
  16. KaleviR

    KaleviR 1st gear

Kerro tästä muillekin!