"iso d"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja teemuvht, 1.1.2007.

  1. Chevi

    Chevi Gearhead

    Minkä kokoisia jäähyjä olette käyttäneet, mulla on tuossa setrabin se-613 odottamassa asennusta keulaan. Riittävä?? Mahtuu vaivatta vanin maskin taakse yläkulmaan. Entäs kannattaako säilyttää alkuperäinen kierto syylärissä vai jätänkö pois, helpompi tehdä letkut jos laittaa vaan pelkän lisäjäähdyttimen.

    http://www.autoracing.fi/tuotteet/Setrab.php
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Jos ajat talvella, kantsii vanha lämmönvaihdin jättää kiertoon.. Silloin se lämmittää öljyä kovilla pakkasilla. Kesäajossa se on yksi ja sama onko kierukka käytössä. Käytännössä vaan helpompi asentaa sarjaan. Ei tarvitse aukoa kuin yksi vanha ja juminut (?) liitin. Jos kierukan jätät pois, niin vanha linja pitää katkaista. Eli jäähdytintä ei voi ottaa pois ilman kikkakolmosia. Sarja-asennuksessa jäähdyttimen saa pois ja vanhan linjan kiinni ruuvarilla ja jakarilla. Siis mietin tilannetta tien päällä, jossa jäähdytin / ne kumiset siirtolinjat alkavat vuotaa. Kun jäähdytin on linjassa, vanhan kierron teräslinjoilla saa käyntiin 5:ssä minsassa..

    Mutta jokainen tehköön kuten nappaa..
     
  3. Chevi

    Chevi Gearhead

    Periaatteessahan se on helppo jatkaa linjaa sieltä tulevasta putkesta ja paluu syylärin kautta takas laatikkoon(vai kumpaan väliin se lisäjäähy nyt sitten tuleekaan?) jos vaan löytyy sopivia liittimä millä se jatketaan...

    No jos jätän kierukan pois niin tarkoitus on tehdä linjat kunnon hydrauliikka letkusta, eli pitäis kestää siinä missä tuo vanha putkilinjakin. Ja laatikkoon sopivat nipatkin on valmiina. Tiedän kyllä että se alkup. kierukka lämmittää laatikkoöljyjä talvella mutta onko sillä suurikin merkitys? Meinaan vaan että jäähtyykö liikaa. Ja voihan sen vanhan putkilinjan varalta sinne jättää jos sattuu että jostain öljyt karkaa niin ei kun auton alle ja putket laatikkoon takaisin kiinni.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se alkuperäinen syylärin kylmällä puolella oleva vesi/mehujäähy ei lämmitä niitä mehuja pätkääkään ei pakkasella eikä muutenkaan. Lämmön takia sitä on turha jättää eikä sitä saa liian kylmänäkään "käymään".
     
  5. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Lievästi OT, mutta Pajeron ohjekirja kieltää 5-vaihteella hinaamisen. Olen minä tyhjää kärryä vitosella hinannu, mutta kuorman kans en
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja jos vähääkää epäilyttää että alkuperäinen jäähdytin voisi olla osittain tukossa tai saattaisi alkaa vuotamaan (jäähdytysnestetä laatikkoon) niin kannattaa kyllä jättää pois. Molempia ongelmia esiintyy näköjään. Ja hydrauliikkaletkua tai muutakin kumiletkua käytettäessä pitää varmistaa että se kestää vaihteistoöljyä "joka vähän elvyttää kumiosia" (teflon sisäpinta?) kaikki ei kuulemma kestä, jos sisäletku turpoaa ja venyy, voi se junttautua umpeen.
     
  7. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    automaattivaihteiston jäähdytin

    jos lisäjäähystä on kyse niin ei kai koolla ole väliä, mutta periaatteessa mitä isompi sitä parempi.
    Saattais vaikka ilmastoinnin lauhdutin toimia???Onko joku kokeillu?
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Re: automaattivaihteiston jäähdytin

    on kokeiltu kolmeviiskypäsee laittaa farmicapricen ilmastointikenno,joka puhkes melkee heti kun auton pisti käyntii :eek: olis ny luullu sen kestävän ku se näyttää kohtuujäreältä :odroll: vai oliko vaan huonoo tuuria taas? näin kuitenki kävi ja kenno oli ihan ehjä ja minuutin käytön jälkee tuli punaista isolla suihkulla :rotfl:
     
  9. savoa

    savoa Gearhead

    mmikähän lie taas vikana kun ylivaihde lopetti toiminnan kyseessä subbe vm.95 laatikko korjattu 40t.km sitten oisko roska jossain vai ?? subbella vejetty kokoajan kärryä yleensä od koska jaksaa sillä mennä hyvin 85-100 kierrokset n.1800-2100
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Onhan tuolla ketjuissa kommentoitu, että laatikot ei kestä perävaunun vetoa od:lla.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  11. savoa

    savoa Gearhead


    juuri näin on oma laatikko toiminut.. lämmöistä en sen tarkemmin tiedä kun ei ole mittaria mutta nyt herkesi od toimimasta/kytkeytymästä päälle muut vaihteet toimii niinkuin pitääkin pystyykö jotain muuta hajoomaan/olemaan vikana.?? öljyt on kirkkaat eikä haise palaneele
     
  12. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    lopettiko vaan turbiinilukon solenoidi pelaamasta?
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samaa kanssa mietin, mutta kysyjä kovasti väittää että OD (4-vaihde) ei toimi...TCC ja OD ovat kaksi eri asiaa.

    Jos se onkin vaan TCC-vika eli 4-vaihde toimii, mutta turbiinilukko TCC ei vaan lukkiudu, niin solkku vaihtuu kätevästi samalla kun vaihtaa öljyt ja suodattimen laatikkoon.

    https://vaihteistokauppa.fi/product/803/solenoidi-th700-4r4l60eth200-4r-tccturbiinilukko

    Laatikon toiminnasta en lähde muuten arvailemaan, vastailkoot Mudracer ja muut laatikko miehet jos 4-vaihde puuttuu tyystin.
     
  14. savoa

    savoa Gearhead

    jep empä tarkemmin tutkinukkaan nyt kävin ajamassa niin muutaman km ajonjälkeen tuntui että 3 lukittui ja sitten kokeilin 4 sekin löytyi ja lukittui eli oiskohan sähkövikaa tosiaan tilasin suodattimen vaihdan öljyt kun kerkeen ja etin sen lauhduttajan ja ehkä sen solkun myös
     
  15. savoa

    savoa Gearhead

    käykö tuo solkku eikös mulla 4l80e subbe k2500 vm 1995
     
  16. savoa

    savoa Gearhead


    onko linkkia valmiista kennopaketista
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!