Rataspää, ohjelma jenkkiautoista ja suomalaisista metsälöydöistä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja raycroft, 11.5.2020.

  1. Karck

    Karck 3rd gear

    Hyvä että alkaa lähestymään auto satamaa. Kauanko sulla nyt sitten merimatka kesti kokonaisuudessa? Itsellä on lähdössä vasta jenkkipäästä auto.
     
  2. raycroft

    raycroft 3rd gear

    58 Chevrolet Bel Air oli oikea vastaus :D

    Merimatka itsessään ei kestä kun noin reilun kuukauden, mutta tällä kertaa kesti kauan saada se sinne laivaan asti. Saattaa tuokin laivamatka kyllä vaihdella tietysti riippuen mikä laivayhtiö alkaa sitä kulettamaan :rolleyes:
     
  3. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Nyt tuli tuo sikkikone sähköistettyä. On kyllä huomattavasti mukavampi nyt käyttää :D

     
    sepi-ukko, Desoto57 ja esmi tykkäävät tästä.
  4. nuffield

    nuffield Gearhead

    Mistä hommasit tuon taajuusmuuntajan ja paljo kustanti?
     
  5. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Kuopion Insteleltä hain tuon muuntimen. Kolmen sadan hujakoilla se taisi olla. Aika arvokkaita nuo on, tosin tuohon hommaan ois varmaan vähän yksinkertaisempikin muunnin riittänyt.
     
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    eikös tohon olis ilmanmuuta parempi sellainen keinumallin poljin..
    jossa 0-kohta keskellä?
     
  7. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Tätä mietin mutta tulin siihen tulokseen että suunta vaihdetaan erillisestä kytkimestä. Ei mene vahingossakaan suunnat sekaisin, lähinnä siksi että sitä pakkia tarvitsee niin harvoin. Ehkä vähän makuasia, vähemmällä piuhan ja katkaisimen määrällä pääsisi sillä keinumallilla :rolleyes:
     
  8. Norri

    Norri Gearhead

    Mahtaako tulla moottorin kanssa lämpöongelmia, kun jos se on tarkoitettu käymään vähän kovemmilla kierroksilla? Noin hitaalla vauhdilla siellä moottorin päässä olevilla tuuletinlavoilla tuskin on mitään virkaa?
     
  9. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Siksikin tuo kulmavaihde pitää olla, moottori itsessään pyörii nopeasti mutta kulmavaihde muuttaa nopeuden muistaakseni suhteessa 1/29. Tuolle yhdistelmälle myöskään tuo pellin taivutuksen rasite ei ole suuri. Edellisessä jaksossa näkyy kuinka nopeasti moottori pyörii "täysillä" eikä se tuosta nykyisestä nopeudesta loppujen lopuksi ole paljoa hitaampi. Toistaiseksi näillä työmäärillä ei ole ainakaan lämpenemistä ilmaantunut :D
     
    Norri tykkää tästä.
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuollainen on-of poljin on hyvä kun isoa peltiä käännellessä tarvii molempien jalkojen tasapainoa.
    Itse on suunnitelmissa tehdä kahdella erillisellä painokytkimellä, oikealla jalalla eteen ja vasemmalla taakse. Isommat pokkaukset tarvii edestakaisin ajoa välillä tiukaten rullien väliä. Mutta on kädellä käytettävä suunnanvaihdinkin toimiva.
     
    raycroft tykkää tästä.
  11. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Varmaan tuo kaksi poljinta olis kaikkein paras tosiaan, isossa palassa ei tosiaan yllä välttämättä siihen suunnanvaihtoon. Tai sitten tehtävä joku erillinen ständi sille kytkimelle :D
     
  12. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Chevyä ois esittelyssä tällä kertaa :cool:

     
    sepi-ukko, FuryIII '71, 12345678910 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Uutta videota olis taas tarjolla. Viimein saapui se 59 cadillac


     
    sepi-ukko, heh heh©, esmi ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. raycroft

    raycroft 3rd gear

    No nyt tuli vähä nopeammin uutta videoo. On sitä tuossakin vähän tekemistä.. :D


     
    sepi-ukko, maverick999, heh heh© ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. EVO X

    EVO X Gearhead

    No niin, on onneksi olkoon Caddyn kotiutumisesta. Series 62 Coupehan siinä näyttää olevan. Ei siis Coupe Deville jos pilkkua viilataan. Yllättävän asialliset verhoilut, vaikka aluksi sisusta näytti melkoiselta rytökasalta.
     
    raycroft tykkää tästä.
  16. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Kiitoksia! Ihan hyvä huomio, en kyllä tiedä mistä tuo de Ville tuli, tosiaan series 62han tuo on. Yllättävän ehjääkin sieltä löytyy kun tarpeeksi siivoaa :D
     
  17. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Kertokaas ny vielä missä nuo erot ovat, ei nyt ihan muutaman sekunnin kuuklettelulla selvinnyt, meinaan että mistä se pilkku löytyy:rolleyes:
     
  18. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Minun ymmärtääkseni DeVille ja tuo 62 coupet on ulkoa listoitettu samalla tavalla ja muutenkin samanlainen poislukien eri tekstit. Sisustassa isoimmat erot, DeVillessä oli napitettu tyylin penkit ja myös edessä käsinoja :D ovipahvit myös erilaiset. Vähän vielä "hipleämpi". Osaako Evo x sanoa muita eroja?
     
  19. Goodoldtimes

    Goodoldtimes 1st gear

    62-sarja oli halvin malli tosiaan hieman vaatimattomammalla penkkien verhoilulla ja materiaalilla sekä ovipahvien muodolla/koristelulla. ..Sähkölasit vain optiona.. Ulkoisesti nuo Series sixty-two coupen ja Coupe de Villen eroina ainoastaan ensin mainitussa vaakuna etulokasujan listanalla ja toisessa Coupe de Ville-teksti takalokasuojan listanpäädyn päällä.. Ja De ville vakiona sävylaseilla muistaakseni..Ja onnea rataspäälle 59:n saamisesta ja tsemppiä rakenteluun.
     
    raycroft tykkää tästä.
  20. EVO X

    EVO X Gearhead

    Series62 ja devillen erottaa helpoiten sisustasta. Kangas on devillessä nahan väristä ja kankaan kuosi on erilainen. Series62, kangas on mustaa. Myös tikkaus Ja napitus on erilainen.
    Ovipahvit on devillessä äveriäämmät ja enemmän listaa, sekä samaa kangasta kuin penkeissä. Series62, on iso rosterilista ja vähemmän koristeita.
    Takana devillessä on sähkölasien kytkimet isossa tuhkakupissa, kun series62 on irtokytkimet tai veivilasit ja pienet irralliset tuhkikset. Taka-sivuverhoilujen listoitus ja materiaalit on ovipahvien mukaan erilaiset.
    Series62 vakiopenkeissä ei ole käsinojia, ellei niitä ole valittu lisävarusteena.
    Kattovalo on devillessä molemmin puolin, kun series62 on keskellä 1kpl.
    Devillet on aina sähkölaseilla ja sävylaseilla, series62 ne on optioita. Moottorissa, alustassa ja voimansiirrossa ei ole eroja vs. Taas Eldorado jossa niissä on eroja.
    Ulkolistoitus on sama, poislukien ”coupe deville” tekstit takanurkissa ja 62:ssa vaakuna etulokarin listan alla.
    On täysin mahdollista, että Series62 on tilattu paljon paremmilla lisävarusteilla kuin deville, mutta nuo sisustat on aina tyyppikohtaisia, vaikkahan olisi ottanut nahalla.
    Extra tip on, että series62 Convertible sen sijaan on varustettu devillen sisustalla ja listoituksella aina tehtaalta.
     
    1purehell, Norri ja raycroft tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!