TH200r4 turbiinilukko toimimaan oikein

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sdfsd, 25.6.2015.

  1. karhu01

    karhu01 2nd gear

    "Vielä tekee sellasta että jossain nopeudessa nytkyttää tota solkkua auki-kiinni-auki-kiinni, onko toi vaan ominaisuus vai saisko ton jollain pois?"

    Mulla on sama ongelma kun edellisellä ja olen uusinu tps anturinkin mutta silti pätkii tota turbiinin solenoidia pois-päälle-pois koko ajan satasen vauhdis.
    Laitoin solkun ja + navan väliin virtakynän ja se pätkii valoa ajossa. Elikkä mitä nyt seuraavaksi ihmetellään. Mistä moinen johtuu?
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    4th pressure switch todennäköisesti oikuttelee.
     
  3. karhu01

    karhu01 2nd gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    Siellä on kytkentäkaavan mukaan kaksikin painetunnistinta. Onko ne samanlaisia painetunnistimia?
    Klikkaa kuvaa niin on suurempi.
     
  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Tuo 4th pulse switch on kaksi napainen joka kytkee lukon pois 4-3 vaihdon tapahtuessa. 4th pressure switch on yksi napainen. Sen mitä itse olen korjannut näitä niin tuota kaksi napaista kytkintä ei ole ollut yhdessäkään.
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Jos nimenomaan +12v pätkii niin ei ole solkku vika jos tuota kuvaa lukee. Jarruvalokytkin tai +12v tulo ennen sitä. Liitokset jne.
     
  6. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Okei. Kiitti tiedosta:). Googlasinki tota anturi hommaa niin oli kahta mallia eli yhdellä ja kahdella navalla.
    Pitääpä ruveta metsästämään tota anturia seuraavaksi.
     
  7. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo ei solkus olekkaan vikaa vaan sen sähkön saannis. Jarrukatkaisin on tsekattu kuntoon. Ja se pätkii -puolta. Eli uskon kans, et on tossa paineanturis joka käskyttää tota ecm.
    Näyttäs olevan vihreä johto joka menee laatikolta ecm niin tarkistan siitäkin, et onko se yhteys kunnos.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eli maadoitus pätkii ei +12v??
    Täytyy sanoa että hieman takkuaa kirjoitus kun kaikki on niin selvää sulla päässä. Ei tule yhtä selvästi tekstistä selkeää :D

    +12v virtalukolta jarrukytkimen kauttaa laatikkoon. Maadoitus 4 vaihteen kytkimen kautta ecm ja solkulle. Mittaa pätkiikö se kytkimen maadoitus niin sillähän se selviää.
     
  9. karhu01

    karhu01 2nd gear

    No sanoppa:D
    joo maadoitus pätkii.
    Se olisikin tarkotus kokeilla mutta tilasin jo suosista sen 4th gear switch, ku oli partsilla hyllys. Sanoi samalla että näitä menee.
     
  10. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Tuo 4th pressure switch on normaalisti kärjet kiinni eli maadoittaa ja kun saa paineen ni aukaisee kärjet. 700r4 on taas päinvastoin.
     
  11. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Nonni. Onko lisää neuvoja. Nyt on se 4th painekytkin uusittu ja samalla se solenoidi. Niin aina vain sama homma, että solkku nyppii matka-ajos. Välillä toimii niinku asiaan kuuluu.
    Mittariston peräs on se vss anturi niin senkin tutkin ettei oo kylmäjuotoksia, kun on ollu niitäkin vaivoja jollain.
    Mikähän hitto tos vois olla...?
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oletko nyt mitannut että se maadoitus pätkii sieltä painekytkimeltä tulevasta johdosta? Meneekö sulla laatikosta erillinen maadoitus runkoon?
     
  13. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Laatikkoon menee se nelinapainen liitin jossa on kolme käytössä.
    Solenoidin plussa ja miinus. Sitten kolmas on se 4th painekytkin niin siihen laitoin virtakynän ja toisen pään plussaan.
    Lähdin ajamaan ja ku auto saavutti nelosen niin se virtakynän lamppu syttyi ja siinä ei ollu mitään ongelmaa. Lamppu paloi vaikka lukkosolkku pätkii.
    Sitten laitoin lukkosolkun maa johtoon sen virtakynän niin sit se pätkii sitä valoa siinä satasen vauhdis.
     
  14. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Elikkä kyl se paineanturi pelaa niinku kuuluu että nyt on jossain muussa vika
     
  15. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Nyt tein tänä aamuna sellaisen havainnoin, kun oli aika viileää. Niin nyt sai ajaa huoletta tcc lukko päällä huoletta sen 20km mutta sit kun moottori lämpes mittarin mukaan n.50 astetta nii sit alkoi se solenoidin pomppiminen edes takaisin.
    Vaikuttaako moottorin lämpö siihen turbiinilukon ohjaukseen mitenkään?
    Vai lämpiääkö joku piirikortti nii lujaa että alkaa sekoilla?
     
  16. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Aika hitaasti lämpeää kone jos joutuu ajaa 20km ennen kuin se on 50 asettta :eek:

    Mikä auto oli kyseessä? Eikös alipaine oli yksi kriteeri että lyö solkun kiinni?
     
  18. karhu01

    karhu01 2nd gear

    On tää erikoinen. Vähä on tullu parannusta, ku on nämä edelliset vinkit toteutettu. Eilen käytii heittääs 80km lenkki niin lukko toimii hienosti 70-90km/h alueella mutta sit n. 100 pinnas se tekee sitä lukon nyppimistä.
    Mutta mä jo luovutin toistaiseksi ja laitoin nappikytkimen. Saa sit siitä kääntää päälle ku alkaa lukko pätkimään.
    Ihmetellä sit joskus tai ei koskaan uusiksi.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oisko map anturissa joku vika? Luulee että alat kiihdyttää ja tiputtaa lukon pois päältä sen takia? Veikkaan että alipaineeseen liittyvää.
     
  20. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo mikä tuosta tietää vaikka olis niitä imuvuotoja. Haaveilin et tekis talvella täysremontin kaasarille. Näyttää jo päällepäinkin ettei oo ikinä avattu.
    Sitä map anturia mäki oon täs hiljaa itekseen alkanu epäilemään.
     
    impala-63 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!