Astron ABS-koodit/Ongelma ratkaistu!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja autoilija, 27.7.2006.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä tähän asti.
    Hetki on vierähtänyt ja kaikenlaista muutakin on tullut tehtyä, jopa tankin vaihto kyseiseen astroon.
    Nyt tuossa nollailin ABS-koodeja ja brake-valo jo sammui eli reset switch on nollattu. Uusina näytti 25 eli vasen etupyörä piiri auki tai jotain mutta sekin on jo kuitattu. Vielä jäi koodi 65, joka ei siis enää nollaamalla häviä. Ehkäpä vika on oikeasti olemassa. Siis 65 open or shorted pump relay eli suomeksi siis pumpun rele auki tai oikosessa.
    Mitenkähän tämä korjataan?
     
  2. mystiq

    mystiq 1st gear

    Sattupa sopivaan saumaan löytyy tää topic. Eilen just kirosin tuota samaa ku toypet et mis ihmeessä on SES ja ABS valojen kannat :-D tuli sitte kävästyy hakee uudet polttimot ja lyötyy paikkaansa. ECU ilmottaa 13 eli lambdaa (ollut suunnitelmis vaihtaa muutenkin ku kaupunki ajossa vie melkeen 18l/100km) ja ABS ilmotti 28, 35 ja 37, mut resetin jälkeen ku, kävin varovasti ja vähemmän varovasti kokeilee hiekalla ni ABS:t pelitti ja toistaseks ei oo ainakaan uutta herjaa ilmestyny.

    Kiitokset vinkeistä!
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jaahas, auto seisoi yön yli ja nollauksen jälkeen vikakoodi 65 oli hävinnyt mutta takaisin tuli 25. Pienen lenkin heitin tuossa pihatiellä ja sen jälkeen löytyi koodit 25, 27 ja 28. Kaikki siis viittaa tuohon vasemman etupyörän anturipiiriin ja sekin oli minulla auki, kun mittailin vastuksia. Voipi siis olla, että liitokset putsaamalla noista päästään.

    Niin, se pumpun relehän on tosiaan siellä ABS-lootan sisällä.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jatketaanpas yksipuhelua.
    Taas herjaa koodeilla 25, 27 ja 28. Mikä kaikista ihmeellisintä, niin tuollaista 28 koodia ei edes ole olemassa.

    No joka tapauksessa 5kOhm luokkaa on vasemman etupyörän anturin vastus, joka vaikuttaisi olevan siis ihan liikaa. Eli lienee siis jossain vika mutta ilmeni kuitenkin ihan yks kaks. :mad:
    On siinä näpräämistä.
     
  5. Havu

    Havu 1st gear

    Code 28: Speed sensor signal. Erratic brake action at low speed and pedal pressures indicates a fault in the speed sensor circuit or speedometer.
     
  6. juize81

    juize81 1st gear

    Toimii! Melkein vuoshan tuota valoa tulikin tuijoteltua ennenku jaksoin ruveta tutkimaan. Ja täältähän se ratkaisu löytyi! Katoin koodit täältä saatujen ohjeiden mukaan ja vilkutti koodia 65. Nollaus ihmekyllä sammutti valon mut saa nähä et miten käy katsastuksessa...=D...siellä se nimittäin viimeks sytty palamaan jarrutestin jälkeen....

    Mistäs noille absin koodeille sais selityksiä?
     
  7. mystiq

    mystiq 1st gear

  8. ATV_Reaper

    ATV_Reaper 1st gear

    aattelin nyt tätä ketjuu kokeilla. -91 astrosta hajos abs boxi ja uus asennettu ja ilmattu vaan pyörien kautta. koitin hyppy johol ottaa vikakoodei ulos ja nollaa ne. kerran anto 63 ja sit ei enää hetken päästä antanu mitää koodeja eikä lähe abs valo vilkkumaan. ei ees surahda se pumppu. onko mulla menny nyt jotai ohi vai hajosko seki laatikko heti?
     
  9. Qizmo

    Qizmo 1st gear

    Huomenta. Osaisko joku lyhyesti sanoa miten tuo linkin ohje menee suomen kielellä o_O
    . Riittääkö että aukoo noita ruuveja ja lisäilee uutta nestettä sitä mukaa..
     
  10. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Lyhyt versio


    Koodit 61, 62 tai 63. Nämä koodit ilmoittavat ongelmasta kytkimissä, jotka ovat sähköhydraulisen ohjausyksikön (EHCU) sisällä.
    Ennen kuin vaihdat EHCU: n, yritä puhdistaa järjestelmä huuhtelemalla ja ilmaamalla.
    Yksikkö on herkkä epäpuhtauksille, siinä on hyvin pienet aukot ja käytävät. Yksi yleinen ongelma on yksi palautuskytkimistä menee tahmeaksi ja aiheuttaa koodin.
    Jos kaikki kolme koodit ovat läsnä samanaikaisesti, siellä on todennäköisesti sähköinen maadoitusongelma, koska nämä maadoittaa jarrulinjan kautta.

    Jos paine ilmaus laitteet on saatavana, tämä on suositeltava menetelmä. Paine oltava 20-25 psi.
    Aloita puhdistamalla säiliö. Ota niin paljon sedimentistä ulos kuin mahdollista. Huuhtele ja ilmaa sitten koko järjestelmä. Tämä voi vaatia kaksi tai kolme litraa nestettä. Käytä vain DOT 3 -jarrunestettä.
    Noudata aina huoltokäsikirjan tai huollettavan järjestelmän ABS-käsikirjan ohjetta.
    Tarvitset kolme erikoistykalua (F200473 valve depressors). Asenna yksi paineventtiili jokaiseen korkeapaineventtiiliin ja yksi yhdistelmäventtiiliin.

    Suorita toimintatesti huuhtelun ja ilmauksen jälkeen.
    Tyhjennä kaikki koodit ennen toiminnon testaamista . Käytä TECH 1- tai hyppyavainta (F121029).
    Tee kolme testiä nesteen saamiseksi EHCU: n läpi.
    Toimintatestauksen jälkeen aja ajoneuvoa ja suorita kolmesta viiteen ABS-pysähdystä. Koodien tulisi sitten poistua.


    Ilmausmenettely
    • Pääsylinteri
    • EHCU
    • Pyörän sylinterit, oikea taka ja vasen taka
    • Jarrusatulat, oikea edessä ja vasemmalla edessä
    • Seuraa jatkuvasti pääsylinteriä, nestetaso.
    • Käytä vain DOT 3 -nestettä.
    • Ilmaa järjestelmä aina virta ”OFF”, jos virta on päällä, voi antaa väärän koodi.

    Huomaa:
    Kun ilmaat EHCU: ta, avaa sisäinen(sivu) ilma ruuvit vain 1/4 - 1/2 kierrosta.
    Avaa molemmat sisäiset ilmaa ruuvit. Ilmaa sitten yksikkö yläosan läpi
    Ilmauksen jälkeen sulje vastaava sisäinen (sivu) ilmaus ruuvi.
    Viimeistele sitten toinen puoli samalla tavalla.

    Mitä seuraava tarkoittaa ei selviä ohjeesta;
    After flushing and bleeding perform a function test (toimintatesti)

    Eli kotioloissa tarvii
    Jarrunestettä
    Paineilmaa
    Kirkasta muoviletkua propuista purkkiin
    Purkkeja poistuvalle nesteelle
     

Kerro tästä muillekin!