GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Onko laittaa kuvaa listan profilista?
    Jokunen c10 lista löytyy
     
  2. El Comia

    El Comia Gearhead

    Juu, koitan huomenna saada kuvan kuskin puolen listasta
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Squarebodyt skutsissa! Ja vielä nappisilmiä molemmat! :odeek: :rotfl:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Ranee, rade, passerby ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kuskin oven ikkuna veivaantuu melko nihkeästi ylös, ja veivissä on aika reilusti klappia joka suuntaan. Onko joku kokeillut saako tuota kohtuullisella vaivalla korjattua?
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ovipahvi pois ja tutkimaan. Rasvailu voi auttaa paljon, sit jotain liukupaloja lienee kulunut tms. Ei se mikään hirmu monimutkainen systeemi ole.
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Siis varmaankin siitä on kulunut tuo veivin akselin kotelo/kiinnitys, pitäisi purkaa koko hommeli irti että näkisi mitä siellä on ja se on kuitenkin vielä niitattu kiinni. Olisin tilannut uuden mutta acdelco kaikkialta loppu enkä halua noita halvimpia vaihtoehtoja.
    [​IMG]
     
    passerby tykkää tästä.
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tuollainen se pitäs olla.

    [​IMG]
     
    sleepercooler, Mr Banner, Anza ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Oletko vakoillut minun sivuhistoriaa? Mulla on jo pitemmän aikaa poltellut Crew cab (ihan vakiopituinen riittäis :D) ja siihen päälle omavalmiste camper. Tuossa K10 ei oikein riitä kantavuus pieneenkään.

    E: Tämmönen mutta ei madallettua ja enemmän omaan tyyliin sopivana
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.9.2020
    Gary Grand, Mr Banner ja 1purehell tykkäävät tästä.
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Sama juttu. ;) Crew cabihan mulla jo on, mutta camper on vielä suunnitteilla. Tai olen mä jo valmiuksia sille tehnyt, eli takavakaajaa ja ilmajouset laittanut.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Blocketissa noita campereita aina silloin tällöin on myynnissä.
     
  11. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Oletteko tietoisia mitä nuo USA camperit painavat. Mulla Ford F-250 ja siinä taitaa olla vajaa tonni kantavuus ?

    No onhan tämä tietysti GM truck palsta mutta nuo CAMPERIT aivan hiukan kiinnostaa. Ja onhan mulla kyllä noita GM -Blazereitakin pari kappaletta. Ja vielä aivan sulassa sovussa.
     
    Muokattu: 22.9.2020
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Saakos noita asuntocampereita nykyään jo laittaa pakun lavalle, vai vieläkö joutuu "kikkailemaan"?

    Aikoinaan ei ainakaan saanut, jollei ollut rekisteriotteessa mainintaa camperista. Ja sanktiot kiinnijäädessä ISOT. Luokkaa auton arvo kertaa kolme. Riippuen tietysti vähän autostakin, mutta pahimmillaan? näin.
     
    Muokattu: 23.9.2020
  13. leemu

    leemu Gearhead

    Laki muuttui hiljakkoin ja nykyään saa olla.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Koska kuvat on kivoja niin tää on varmaan sit jo tosi kivaa! :rotfl::poff:
    Käytiin taas metsässä blazereilla ja hauskaa oli! Tekniikat pelas hienosti, mustassa tuli joku mieto käyntihäiriö, mutta ei mitään vakavampaa. Jotain roskaa kaasarissa tms.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Mr Banner, Gary Grand, tsipi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ja loput kuvat :poff::poff::poff:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Mr Banner, 1purehell, tsipi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Asiasta kukkapurkkiin. Onkos kukaan täällä olijoista chopannut Squarebodya? Sellainen urakka ois itellä alkamassa.

    Elkeekä pelätkö, täysin loppuun kaluttu romu mistä nyt kyse jonka meinaan ajoon taas saattaa. Ee mene hyvä pilalle.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En ole chopannut, mutta onhan noita suomessakin tehty. Helsingissä pyöri ainakin yksi stepside jossa matalampi katto ja mielestäni oli joku suorakylkinen pitkälavakin chopattuna. Ja kyllähän noita hyttejä löytyy sitten korkealla katollakin jos tulis katumapäälle joskus.
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Jep.
    Tässä tapauksessa katumapäällekäyminen ei ole edes vaihtoehto.
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Laitetaas noista omistakin pari kuvaa..

    Tuollaisena pientä silitystä ja pesua kaipaavana tuli Supikka pihaan viime vuonna:

    [​IMG]

    Ajoin sen tuohon keväällä odottelemaan jatkotoimenpiteitä. Akselit vaihtui viime talvena 8-pulttisiin ja poistin autosta pahiten paskottuja osia -> suorempia tilalle.

    [​IMG]

    Varaosapeli tuli pihaan vajaa kuukausi sitten:

    [​IMG]
     
    Mr Banner, rade, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Mulle voi tarjota asevelihintaan kanttikoppa-Fleetsiden mekaanisia ikkunamekanismeja oven sisään. Varsinkin apukuskin puoli kaipaa kun ee oo kuin tyhjät huonot ovirungot olemassa.
     

Kerro tästä muillekin!