FIA European Drag Racing Championship 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mika.V, 1.10.2020.

  1. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    supo ja MRKM tykkäävät tästä.
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuopa onkin hyvä uutinen.
     
  3. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Mikähän on FHRA:n planit Nitro Nationals 2021:n suhteen?

    Toivottavasti ne uskaltaa hakea kisaa.
     
    Muokattu: 3.10.2020
  4. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Ja sitten kaikki munat yhteen koriin.
    Isot kisat kauhavalle takaisin ja infra kuntoon.
    Trukkilava-raput, sepelikasa-katsomo jne. Potentiaalia löytyy, se vaan pitää hieroa esille.

    Rata on huippu, radantekijät samoin, jarrualue vähintäänkin riittävä. Varikko on mahtava.
     
    pile ja Rami_Vaan tykkäävät tästä.
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Aivan mahtavaa!
     
  6. Toivottavasti Tierpissä ajetaan, mutta turha vielä hehkuttaa ja peukuttaa, kun homma on esiasteella. Speedgroupilla aika pieni liikevaihto ja jotenkin heidän pitää kerätä tarpeeksi oravannahkoja että radan omistaja saa varmuuden siitä että kisa jää plussalle. Ovat tehneet niin tappiollisia tapahtumia Tierpissä että tuskin kukaan yrittäjä haluaa jatkaa takkiin ottamista vuodesta toiseen. Kulut tuommosesta kisasta on sitä luokkaa että pohjatuloa pitää olla aika iso summa, kun niistä muuttuvista tuloista (lipputulot jne) ei ole koskaan varmuutta.

    FHRA tuskin lähtee EM sarjaan mukaan. Miksi lähtisi?
    Se maksaa perkeleesti ja kassa on mitä on, toki taitaa olla parempi tilanne kuin viime tai edellisenä vuotena jolloin nurkka vuoti kaikki tulot pihalle.
    Niin, jos FHRA haluaa näyttelyfirmalta siirtää kisafirmalle rahaa, niin mikä ettei.....sillä edellytyksellä että näyttelyfirma tuottaa hyvät hynät.

    a
     
  7. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    (huom. ohessa oma mielipide, joten ei tarvitse ottaa kierroksia ja rikkoa konetta ylikierroksilla)

    Mielestäni jos isoja kisoja ei Suomessa järjestetä, niin laji valitettavasti kuolee pois... Kansalliset sarjat ei valitettavasti takaa jatkoa.

    Nyt pitää uskaltaa ja hoitaa homma kotiin.

    Toiveekkaana, siis odottelen ensi vuoden Nitro Nationals EM kisoja.

    - (Valitettavasti) Omalta osaltani FHRA:n jäsenyys (lue jäsenmaksu) riippuu siitä järjestääkö FHRA EM-kisoja. Eritoten odotan moottoripyörä luokkien EM kisoja.
     
  8. MRKM

    MRKM Gearhead

    Meinaaks Rami_Vaan, että jättämällä jäsenmaksut maksamatta saadaan jatkossa varmemmin EM-kisoja suomeen???
     
  9. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    En tietenkään tarkoita, mutta näin lajin (vain aktiivi) katsojana jos ei ole EM-kisoja (joita pääsee itse katsomaan) , niin en oikein näe enää lajilla mitään tulevaisuutta, joten en viitsisi maksaa asiasta jota en pääse paikan päälle seuraamaan...

    Eli minulle tieto EM-kisojen tulosta Suomeen on tavallaan triggeri jonka takia maksan mieluusti jäsenmaksut... Toinen asia joka aikoinaan kannusti maksamaan jäsenmaksu, oli se, että silloin sai alennuksia yksittäisistä kisoista... Jolloin niihin tuli mentyä paljon herkemmin ja useammin kuin muuten olisi tullut mentyä... Eli FHRA hyötyi kun oli houkute lähteä kisoja katsomaan ja sai todennäköisesti enemmän rahaa (ainakin minulta) koska käivin niissä enemmän kuin olisin käynyt ilman "FHRA jäsenyys" alennusta.

    - Periaatteessa (mahdollisesti ehdotus FHRAlle) olen jopa valmis maksamaan jonkin EM kisa extra kannatusmaksun (joka pitää sisältää ehdon, että se voidaan palauttaa jos EM-kisoja ei järjestetä), jos sillä taataan EM-kisojen tulo Suomeen (pääosin prätkäluokat minua kiinnostaa).

    Maksoin aikoinaan heti sen tulipalokannatusmaksun kun tuli ajankohtaiseksi.

    Rahalle pitää saada vastinetta tai siinä pitää olla jokin 'ylevämpi' syy kuten oli tuon tulipalon kanssa jotta sitä voi/haluaa käyttää.
     
    Muokattu: 3.10.2020
  10. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Fyyran jäsenmaksu oli kuitattu jo Natikoiden aikana 3pv parkkimaksujen hyvityksen muodossa.
     
  11. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    En kiistä tuota... Ja oli hyvä juttu.

    - Ei kumminkaan mitään hyötyä jos ei ole Nitro Nationals EM-kisoja joihin menee... (maksan mieluusti jäsenmaksut jos on EM-kisoja joihin mennä)

    Aikaisempina vuosina (vaikka jäsenmaksu oli hieman korkeampi) tuli myös etua yksittäisten (SM ja EM) kisojen lippujen hintoihin jne. Oli jopa eka Motoparkin kisa usein ilmainen FHRA:n jäsenille jne.

    Mutta lopetan nyt tämän tähän (kuten sanoin niin on vain oma mielipiteeni ja muut voi olla mitä mieltä itsekukin haluaa... Minulle tuo EM arvo edes yhdelle kisalle on tärkeä)
     
    Muokattu: 3.10.2020
  12. FB236

    FB236 2nd gear

    Tierpissä ajetaan, jos ei nyt satu ihan alkukauteen.
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Taitaa olla lupahommat pikkasen vaiheessa eli tuskin mitään toimintaa ennen kuin lupahommat maalissa,ehken?Tierpissä ei kai näitä ongelmia?
     
  14. homer

    homer Double Gearhead

    Eikö vuosi sitten kun FHRA ilmoitti jättävänsä EM-kisojen järjestämisen väliin peruste ollut se että tänä vuonna laitetaan rata ja palvelut kuntoon ja EM-sarjaan palataan 2021? Vai muistanko ihan väärin?
    No, korona on tietysti voinut panna suunnitelmat ihan uusiksi. Toisaalta sähköpostiin kilahti kutsu syyskokoukseen, pitäisiköhän kerrankin mennä paikan päälle.
     
    jknR tykkää tästä.
  15. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Toivottavasti laitetaan palvelut jne oikeesti kuntoon. Rojujen seassa kivimurskalla olevassa "katsomossa" ei ole kovin viihtyisää.
     
  16. z 900

    z 900 Gearhead

    Minä oon kyllä viihtyny Kauhavan kivimurskalla ja rojujen seassa,mä oon enemmälti kattellu niitä kiihdytysvekottimia sieltä katsomosta,ei mulla ainakaan oo tullu selekä kipiäksi penkiillä eikä oo buutsit hajonnu kivimurskas??? Mä oon vaan koittanu enempi niinkun viihtyä. Eikä oo nestehukka eikä näläkäkään vaivannu.Ainahan vois vaikka istutella kukkasia jos ne vaikka viihtyys pakokaasuus??? Ja metelis??
     
  17. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Oisko parempi saada housut täynnä hiekkaa??
     
  18. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Itse asiassa olisi.
    Mutta mennyt on mennyttä ja nyt tämän hetkinen paikka minttiin kuntoon ja kumia ladulle.
     
  19. NickeR

    NickeR 3rd gear

    No nyt puhut asiaa!! Tästä on hyvä nousta....
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  20. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

    [​IMG]
    Hyvin tuntui kukat viihtyvän??
     

Kerro tästä muillekin!