remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Remmiahdin ABCS Haapsalu 11.07.2015

    [​IMG]
     
    Inlinee, skiggeboy ja esmi tykkäävät tästä.
  2. skiggeboy

    skiggeboy 3rd gear

    Hyvältä näyttää toi pulju olikin uusi tuttavuus.
     
  3. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Jees, 45 tuntia tilauksesta oli romut kädessä.
    Hyvää toimintaa amerikkalaiselta viriosapuljulta (ja kuriirilta) näinä aikoina!
     
  4. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Kyllä goodvibesracingingille, muutaman kerran siellä offiisillakin käytynä
    Saapa nähdä kestääkö tänä kesänä yli 40km
    [​IMG]
     
    squide ja Herje tykkäävät tästä.
  5. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Hakkila-Ristikivi-Hakkila!:mad:
     
  6. XJR

    XJR 3rd gear

    Herje tykkää tästä.
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Video unavailable
    This video is private.
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kyl se tänne näkyy, sulla varmaa jotkuu suojaukset päällä vai jossain ulkomaillako olet.. Nimimerkistä päätellen jaguaari piirtää muutaman metrin mustaaraitaa takafönäristä kuvattuna, eli ei sen kummempaa...
     
  9. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Terve,
    Minkämoinen nokka-akseli olisi hyvä remmiahdetussa moottorissa? Kone on Toyota 3T tappikone wisecon turbomännillä (puristussuhde 7.4:1) ja ahtimena kenne bell 2.1. Onko suotavaa että pakovenan aukioloaika on pidempi kuin imun? LSA näyttäisi olevan lähes kaikissa toyotan ahtokäyttöön myytävissä nokissa 114 (tarkoitus varmaankin vähentää overlappia). Mutta tuo venojen aukioloaika? Voisiko passeli profiili olla esim. 260/270 tai 280/290. Moottorin luonne saa kyllä olla hiukan ylävireinen. Toki liian kireällä nenällä varmaanki saa myös pilattua ominaisuudet. Minkälaisia nokkaprofiileja näissä v8 remmiahdetuissa käytetään?
    Kiitos tiedoista,
    jonttu
     
  10. XJR

    XJR 3rd gear

    Britti V8 DOHC 32V vähän reilummalla KB:lla ja ysin staattisella rutulla about noi sun ensiksi mainitut nokkaprofiilit.
     
  11. Tässä jonkun joen näkemys:

    From what I have seen, most BLOWER cams have a wide split duration (exhasut duration 6-14 degrees larger than intake).

    Most TURBO cams are reverse splits but the specs are closer (intake duration 2-8 degrees larger than exhaust)
    .


    Ainakin tohon kommenttiin sopisi sun ajattelema 10 astetta enemmän pakopuolella.
     
  12. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Noi asteet riippuu vähän myös siitä mikä on imu-pako virtauksen suhde. Jos pako virtaa jotain 70-80% imupuoleen verrattuna niin luokkaa 10 lisäastetta on ok. Jos pako huonompi niin sitten lisää asteita pakopuolelle ja päinvastoin
     
  13. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Kiitoksia paljon vastauksista,

    Nettiä tutkin niin tehty T - sarjan vaparikansi virtaa 12 mm nostolla suunnilleen luokkaa imu 190+ cfm ja pako 150+ cfm. Vaparikansi ei ole varmaankaan suoraan vertailukelpoinen mutta antaa viitettä imu ja pakopuolen erosta. Eli tuon imu-pako virtauksen suhteen mukaan se 10 lisäastetta pakopuolella olisi alueella. Oma kansi on vasta viety porttaukseen joten siittä ei tietoja.
     
  14. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Passeli profiili Toyotaasi on 12mm nostoa ja millin kohdalta 260/260 astetta. Ihan turhaa pitää pakoventtiiliä kovin paljon pidempään auki, jos se pakopuoli siis virtaa yli sen 150cfm. Mun laskin näyttää että pakopuoli virtaa 78% imupuolesta joka on aika hyvin jo. Jos kansi olisi erilainen, ts. pako virtaisi huonommin, joutuisi aukioloaikaa pidentämään.

    Kun lähtökohtaisesti, mitä isompi nokka, sen huonommin moottori toimii muutoin kuin isoilla kierroksilla ja WOT kaasun asentona.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kaikki nokat toimii. Ahdin vain kertaa tehot mitä siellä on vaparina.
     
    SauliK ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  16. J.J.

    J.J. Gearhead

    Joskus aikoinaan isot pojat viritteli dohc turbo cosworttia ja niiden nokkien kanssa oli kauhea tusaaminen.
    Piti olla turbonokat kun kerran on turbokone.
    Viimenään kuitenkin lopputulema parhaiksi turbonokiksi oli ne samat kepit millä saatiin eniten laulua myös vaparina.

    Sama pätee joka mottiin ja kaikkiin ahtotapoihin.
     
    Fuselage ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Only in Russia:

    [​IMG]
     
    esmi, -Skeletor-, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster Kouvola 23.05.2015

    [​IMG]
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  19. SauliK

    SauliK Gearhead

    laitoin kesällä compille sähköpostia että tartten olds 425 moottoriin bloweri mallin nokan, mallia laahuri ja käytettävyys kaiken a ja ruotsalainen å

    sieltähän suositeltiin kopiota tehtaan 370hp vapari koneen nokasta, ei mitään erikoista ja tällainen sieltä tulikin. ehkäpä tulevana kesänä päästään tavoitteeseen eli rahat on menny ja pullorahoilla ostetulla bensalla remmi jopa hieman vinkaisee
     
    tero79 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  20. Aliexpressistä tuli vastaan Volkkarin nokka:

    Performance camshaft for VW 8V engines

    VW Golf Mk2 GTI, Golf G60, Corrado G60, Golf MKIV 2.0L, Audi 80, 100, 5000, quattro, VW Corrado, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Sharon, Vento, Gol, Pointer, Saveiro 1.6L, 1.8L - 2.0L 8v 1986 on Audi 80,100,5000,quattro

    EA 827 engines Capacities 1781-1847-1984cc

    From 1986
    8v Engines with Hydraulic Followers

    Application: high street - forced induction

    part number: EVCVSW10

    duration intake: 276 degrees

    duration exhaust: 288 degrees

    Intake valve lift: 11.50mm
    Exhaust valve lift: 11.70mm

    lobe centers: 110 degrees

    valve timing

    intake open: 25 degrees

    intake closes: 71 degrees

    Exhaust open: 70 degrees

    exhaust close: 38 degrees

    Valve clearance: hydraulic lifters

    Base circle: 34mm

    made of 1045 quenched steel

    billet machined

    52-58 HRC

    IMPORTANT: this is a performance camshaft, not a OEM replacement, installation may require ECU work, cylinder head work, special lifters and springs, no instructions included, no other parts included


    Tossa näyttää olevan 12 astetta enemmän pakopuolella.
     

Kerro tästä muillekin!