Cadillac 1959 Coupe De Ville - Bolts & Nuts resto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja EVO X, 28.11.2012.

  1. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Tuolle kaveriksi -59 buick :p
    Täytyy tulla seinäjoen näyttelyyn ihastelemaan valmista autoa.
    Omassa -67 cadillacissa myös alkoi kylmillä syyskeleillä mittaristosta kuulua aivan järkyttävä sirinä,mutta se korjaantui vaijerin hyvällä rasvauksella.
    Vielä nopeusmittarissa on sellainen vika että viisari heijaa,etenkin kiihdyttäessä.
    Joskus mittari oli jo kädessäni,mutta muoviset ruuvien kiinnityskohdat oli niin haperot että aina kun käänsi ruuvia auki,napsahti muovi rikki :cry:
    En sitten uskaltanut purkaa mittaria,kun ei sitä olisi saanut enään kasaan.
     
  2. EVO X

    EVO X Gearhead

    Buicki oli kova sana, mutta mieli halajaa ehkä enemmän tuonne -49-50 vuosimallien suuntaan. Vähän on sellanen fiilis että ihan tuollaista 50-luvun lopun fullsizea ei ihan heti tee mieli entisöidä uudelleen.
    Mulla on tuo mittari toiminut nyt 50km hienosti, Perjantaina olis sitten vaasan reissu, jolloin viimeistään selviää onnistuiko korjaus pelkällä rasvaamisella.
    Ja ei muutakuin Seinäjoelle sitten vaan porukalla. Viisysejä on siellä kolme kappaletta esillä! Myös Derick Joutsin Fleetwoodin kannattaa ehdottomasti tutustua.

    Ainiin, tuota blogia päivittelin sen verran että sieltä pääsee nyt "Mersupuolelle". Noista saksan ihmeistä kun on tuo oma autoharrastus alkanut, niin päätin nekin kirjoitella sinne omalle sivustolleen. Mersuprojekteja on menossa useampikin vanhempien veljien puolesta ja yksi yhteisprojekti olisi tarkoitus aloittaa tässä kesän aikana. Alkuperäinen Garage59 blogi pysyy siis eurovapaana alueena edelleen, joten fanaattisen jenkkiautomiehen tai naisen ei ole pakko noita eurooppalaisten tarinoita lukea.
     
  3. EVO X

    EVO X Gearhead

  4. EVO X

    EVO X Gearhead

    http://garage59.blogspot.fi/

    Häät ovat nyt onnellisesti ohi ja auton tärkein palvelus on nyt toteutettu. Lisää tarinaa aiheesta löytyy blogista 8)
     
  5. starcraft

    starcraft Gearhead

    Onnea hääparille!
    Olipa komeita kuvia ja varsinkin booliraketti oli hieno!
     
  6. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitos Jere!
     
  7. EVO X

    EVO X Gearhead

    Pitkästä aikaa päivitystä blogiin. Taitaa ollakkin viimeset tälle vuotta. Jos jotakin nahanvärjays kiinnostaa niin tuolla mersublogin puolella on pikku artikkeli aiheesta. Mersupuolelle pääsee tuolta blogisivun yläreunan kuvan alla olevista painikkeista.
     
  8. EVO X

    EVO X Gearhead

    Taas vierähti muutama kuukausi sitten viimeisin blogipäivityksen. Jotakin sitä on kuitenkin tuherrettu kevään aikana. Lisää juttua blogin puolella.
     
  9. EVO X

    EVO X Gearhead

    Pitipä oikein kaivaa tämäkin topic, kun vasta kolme vuotta on kohta mennyt viime päivityksestä:D

    Autollehan tehdyt fiksailut ja muut päivitykset on kirjoiteltu tuonne blogin puolelle, mutta on sielläkin ollut suht rauhallista. Viime keväänä paikkailtiin toinenkin etulokari, tehtiin hattuhylly uudelleen ja rakennettiin isofix systeemi takapenkille tuota perheen pienimmäistä varten. Viime kevään ajot jäi todella vähille kun ei vaan huvittanut. Ja yksi syy huvituksen puutteeseen oli huutava perä, joka sitten Granvikin Paulin suosistuksesta vaihdettiin vielä ennen kun vein auton talvisäilöön. Käytetty orkkisperä tuli KS-importilta Ruotsista ja osoittautui erinomaiseksi, mitä nyt on oksentanut öljyt alleen tässä talven aikana. Uusi stefa odottelee tuossa hyllyssä kevättä ja ennen katsastusteissua sen saa Lapualla Pihlajamaa vaihtaa. Itse en koskekaan enää tuohon pinioniin kun ne aina tuntuu mun korjausten jälkeen räjähtävän. Toivottavasti se olisikin sitten viimeinen katsastus tälle autolle, jos uskaltaa odottaa, että lakiehdotus 40-vuotiaiden autojen katsastusvapaudesta toteutuu.
    Tälle kevättä myös renkaat vaihtuu vyörenkaiksi ja ne on pyöräytetty alkuperäisille peltivanteille. Varmaan näyttelyt kierretään noilla pinnapiirakoilla, mutta katotaan jos loputkin värinät katoais näillä nykykumeilla.

    Kaikenkaikkiaan Caddyn kanssa on ollut aika vähän mitään. Joitakin korikorjauksia ja maalausjuttuja on tulossa, mutta ne ei nyt ainakaan tälle kevättä ole ajankohtaisia. Koska projekteja pitää olla, niin Caddyn valmistumisen jälkeen entisöin -72 Honda CB:n museokuntoon. Honda lähti jo eteenpäin ja tuli hommattua projektiksi ensiautoa vastaava 124-coupe Mersu. 320CE entisöitiin, mutta myytyä tuli sekin ja jo seuraavana päivänä tilalle tuli 300-24V vastaava coupe. Tämäkin entisöitiin valmiiseen museokuntoon mutta myytiin syksyllä taas eteenpäin. Sitten sain yhden omista haaveautoista hankittua. 190E 2.3-16 ”Cosworth” löytyi pitkään seisseenä melko mädäntyneenä raatona, mutta jälleen kerran aika neitseellisessä kunnossa. Niinpä sitä sitten alettiin ihan oikeasti entisöimään museokuntoon. Tällähetkellä peltityöt on suurimmaksi osaksi tehty ja kun loputkin valmistuu, auto Lähtee ylimaalaukseen.

    Koska täällä Overdrivella nyt nuo Eurot ei ole se pääkohderyhmä, niin vähän on jääneet käynnit vähäiseksi. Jos jotakuta kuitenkin kiinnostaa mitä sitä on tullut näperrettyä niin projektikertomukset löytyy:

    Garage59.blogspot.com

    Garage59-mercedes.blogspot.com

    Garage59-motors.blogspot.com
     
    palontie, Gary Grand, Pas(i)kiainen ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tämähän on harrasteautovoorumi ja on täällä tietääkseni ainakin yksi mersuharrastaja. Et pistä rojektitopikkia vaan pystyyn, ei tääl kaikki niin jenkkijees tyyppei oo...
     
    palontie, Pertti K, cdv70 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Kyllähän näitä projekteja on mukava seurata oli niitten valmistusmaa mikä hyvänsa.
     
    palontie, Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Komppaan kanssa heppuja. Sulla on mielenkiintoisia projekteja. Tämä sun akunkansi oli oikeastaan aika nerokas.
     
  13. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Luin blogista että jossain penkin säätöjutuissa on liikaa sinkkiä pinnassa.

    Fosforihappo näkyi vievän sinkit mennessään, ainakin appiukon trailerista kun lioteltiin valojen ruosteisia ruuveja auki.

    Jytyä happoa sai ainakin IKH:lta.

    Tarttee olla kauheesti sinniä että jaksaa tuollai joka nipukan ja näpykän käydä noin monimutkaisesta autosta läpi, lopputulos on kyllä upea.
     
  14. EVO X

    EVO X Gearhead

    No Voishan sitä ratustaa tuosta Cossusta, kun se on vähän laajempi projekti taas.
     
    palontie, Gary Grand ja Pertti K tykkäävät tästä.
  15. EVO X

    EVO X Gearhead

    Joo niissä oli liikaa sinkkiä. Mä vaihdoin ne kaikki matoruuvit ja vaihteet toisiin jo jokunen vuosi sitten niin loppui ongelmat.
    Helpoimmalla taitaisi päästä kun veis ne sinkkaamoon takas hapotukseen. Oon huomannut että joihinkin materiaaleihin se sinkki kerrostuu paljon enemmän kuin toisiin. Nuo penkin vaihteetkin on jotain mitälie valua ja ruuvit jotain tavanomaista kovempaa terästä. Mutta tosiaan tuo kyseinen ongelma on jo selätetty.
     
  16. EVO X

    EVO X Gearhead

    Olisko tiedossa Lahti +/-100km sisällä oikein osaavaa hitsaria? Voi olla yksityinen tai firma, mutta mitään älyttömyyksiä ei ole varaa maksaa, ei kuitenkaan ilmaiseksi tarvi tehdä.

    [​IMG]

    Takakaarien etummaisista kulmista on kitti murtunut molemmin puolin. Myös vanha hitsaussauma on elänyt kaaren yläpuolelta. Siellä on siis todennäköisesti ruostetta joka johtuu huonoista tinauksista. En ole vielä maalia poistanut, joten en osaa tarkasti sanoa onko kyse peukalonpään kokoisesta vauriosta, vai pitääkö puolet kaaresta vaihtaa. Hyvä asia on kuitenkin se, että valmiit huippulaatuiset jigillä tehdyt korjauspalat löytyy vaikka koko kaaren vaihtamiseen, vaikkei sille tarvetta olekaan. Itsellä ei ole pientäkään mielenkiintoa peltitöihin. Purkaa voin tarvittavat ja toimittaa auton paikanpäälle. Maalauksen hoitaa sama kaveri joka auton on aiemmin maalannut, joten kyse on siis vaan peltikorjauksesta. Aikataulua ei varsinaisesti ole.

    Oikea (pahempi):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vasen:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 21.10.2020
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tuo on kyllä paskamainen rakenne tuossa kohti. Ulkopellin ja sisällä olevan tukipellin välissä on joku tervapahvi, joka aikojen saatossa vettyy, eikä sinne mene edes kotelonsuoja väliin. Mullakaan ei ollu kuin muutama neulanpään kokoinen reikä tuossa kaaressa, mutta kyllä se piti auki käyttää koko matkalta. :oops: Sain revittyä sen pahvin hiiteen sieltä välistä. 60:ssä on vielä pahempi, kun nuo kylkilistan reijät on tuossa alempana, niin sinne tulee niistä vettä suoraan sinne pahviin.
    Mistäs tuollaiset kaaret löytyi?
     
  18. EVO X

    EVO X Gearhead

    Joo sen eristeen mä kaavin mäkeen jo silloin kun noita tehtiin aikanaan, siitäkin jo toki 8-vuotta. Silloin noihin vaihdettiin vaan palat ja tinattiin ympäriinsä. Tämä ongelmahan tuli jo 2016, mutta 2018 nuo nurkat murtui. Sitä ennen näkyi vaan tuossa kaaren sisäreunassa. Nämä palat ostin sellaselta 70-vuotiaalta harrastajalta Canadasta joka tekee noita oikeen jigillä. Löytyy käytännössä koko kyljet tarvittaessa.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Janne's garage? Toki en tiedä miten kiireinen.
     
    EVO X tykkää tästä.
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kiva kun päivitit tätä, EVO X! Ite en o tätä koskaan bongannu, ja nyt meneekin aamukahvin juonti mukavasti blogia selatessa.

    Asutko jossai Chicagon suunnilla? Meinaan aina harvakseltaan tämänvärisen 59'n oon täällä nähny millon missäkin vuosien saatossa.

    - No sieltähän se blogista selvisi että juuri tätä autoa on tullu nähtyä sillon tällön.
     
    Muokattu: 23.10.2020
    EVO X tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!