Skinnars Verkstad Plymouth Cuda 1:25 *valmis*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Rekkuriepu, 11.10.2020.

  1. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Iso kiitos SQ, kuvistasi on paljon apua tähän malliin. Hauska juttu, että olet ollut samassa puuhassa jo vuosia aiemmin.

    Pahus kun en ihan varmaksi näe takaviistokuvasta, onko alla vielä lehtijouset vai esim 4-link tai kierteiset jousetko? Joku ehkä osaisi kertoa, oliko säännöissä jotain pykälää tähän? Ja olikohan takapenkki heivattu varastoon kaarien tieltä? Myöhemmin kai ainakin, jos takarenkaita isonnettiin?

    En mä kehtaa soitella sinne Skinnars-pajalle näitä kyselläkseni...
     
  2. SQ

    SQ Gearhead

    Niin, toiset haaveilee ja toiset tekee. ;)
    Mä nakkasin sulle s-postia äsken. Niiden kuvien perusteella lehtijouset ja ainakin isojen renkaiden aikaan ilman takapenkkiä.
    Sen verran takaisin otan noita mun edellisen viestin sanoja, että onhan se jo tuossa mun ite laittamassa linkissä B/MS tarrat kyljessä ja vielä 440 konehuoneessa, eli Hemi tuli myöhemmin kuin luokkamuutoksen yhteydessä.
    Yksi pieni detalji, mikä mulle tulee aina mieleen tuosta autosta on vanteet ja niiden "eriparisuus", eli kiiltävät edessä ja satiinipintaiset takana. :)
    Aloitusviestiin vielä kommentti, ettei toi ole koskaan ollut kilvissä, eli ei ajettu katukisoja (ainakaan virallisia), vaan aina MS/SS.
    Toi kokomusta raidoilla ja "Skinnars Verkstad" teksti valkoisin palkkikirjaimin ovessa + skoopissa on se ikonisin versio, sellaisen mäkin (joskus vielä) teen tuosta omasta mallista, mutta luultavasti hemillä. Tää ketju on hyvä motivaattori. :) Toi Juhan Sarlin-Camaro aikoinaan FCMA:n foorumilta bongattuna oli se lähtölaukaus mulle edes ideoida mallintaa tätä ja Rosen-Camaroa.
     
    Muokattu: 18.10.2020
    Rekkuriepu tykkää tästä.
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Facessa "Suomi Drag Racing, then & now" -ryhmässä paljon juttua ja kuvia autosta. Pappa-Skinnars on myös aktiivinen jäsen siellä.

    [​IMG]
     
    TN, Rekkuriepu ja SQ tykkäävät tästä.
  4. SQ

    SQ Gearhead

    Kiitos! Ihan huippukuvia ja juttuja! Erityisen hienoa, että on julkinen ryhmä, niin pääsee näkemään/lukemaan tällanenkin jäärä joka ei face-tunnuksia ole koskaan hankkinut. :)
     
    PPRCuda tykkää tästä.
  5. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Kiitos myös, PPRCuda, hyviä kuvia löytyi sieltä. Mulla on tunnukset faceen, mutten ollut hoksannut etsiä noita kuvia ja juttuketjuja.

    Ja SQ:n kanssa jo emailailtiinkin :)
     
  6. starcraft

    starcraft Gearhead

    Cudassa on ollut tekniikkana välillä hemi ja välillä 440. Kilvissä ei ole ollut koskaan Suomessa, vaan on aikoinaan tullut kilpuriksi suomeen. Nyt käsittääkseni autossa on taas 426 hemi, vaikka ei ole radalla ollut aikoihin.
     
  7. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jollain dusterilla Micke ajoi itse street luokkaa siinä koneena 477 kulki parhaimmillaan jotain 8.6-8.7 taitaa olla jo 10v aikaa
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    http://www.skinnars.com/duster.html
     
    Herje tykkää tästä.
  9. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Kelainen Cuda oli Ulf Hultholmin.
     
    Grumpy old man tykkää tästä.
  10. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Jotensakin tähän tapaan. Tekstit onnistui suht hyvin. Sponssikuvia mä hieroin kauan, mutta kai nekin kelpaa. Konepellin maalaus on mennyt nyt ketuiksi kahdesti, tulee laikkua ja röpelöä yms. Mä en oikein tiedä, mikä siinäkin nyt on niin vaikeeta.

    Väkertelin tuossa hetken 1:25 Ford Pickup '37:n kimpussa, ja nyt voin taas jatkaa tätä Cudaa. Yhdestä valokuvasta havaitsin, että ennen takapyörien isontamista Per-Allanin autossa oli ainakin takapenkin selkänoja vielä matkassa mukana, joten sovittelin sen tuonne sisukseen. Vähän piti muokata tilaa renkaille.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    kerkko, jarkko359, Tunaman ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Nyt ei ole enää paljonkaan keskeneräinen. Scooppiin nuo kolme väriraitaa, niin eiköhän se sitten siinä ole.

    Joissain oikean Cudan kuvissa näkyy takapuskurin tarra, jossa lukee jotain? USA liput tekstin molemmin puolin? Samoin takalasissa on joku slogan, mutten saa siitäkään selvää. Ne olisi vielä voinut kehitellä dekaaleiksi, mutta mikä mahtaa olla teksti?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    WBBC, pe-le, z 900 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Scoopin väriraidat ym. pieniä puutoksia fiksailin, joten eiköhän tämäkin Per-Allan Skinnarsin 'Cuda ole valmis.

    Takalasiin tuli Amerikan lipuilla höystetty teksti: "Life is too short to drive slowly".

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.1.2021
    MJF, karhu01, esmi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. esmi

    esmi Gearhead

    Mites noi oven kahvat?, kaipaisi vähä foilia tai Molotowin Chromea!
     
  14. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Toden totta, ja tuossa ne nyt on.

    [​IMG]
     
    Ftw-, Isamu, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tästä tuli todella hieno :odcool:
     
    Rekkuriepu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!