Gmc 1500 350 -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Somppi, 11.11.2020.

Tags:
  1. Somppi

    Somppi 1st gear

    Moro mulla on talveksi projektina tollanen pickuppi ja on sen verran kysymyksiä että aattelin alottaa oman ketjun niille.

    Eli autona -90 suomeen uutena rekisteröity -89 mallin gmc aika hyvä kuntoinen ja alkuperäinen vielä eikä tarkotus oo ainakaan vielä tehdä muutoksia minkä jälkeen ei voi alkuperäiseksi palauttaa.

    Uudemman mallin GMC maski (95-99) kiinnostaisi jos jollain purkuautossa olisi, muutamat tarvikkeet oon testannu mutta ei ne istu paikalleen.
    Pakosarjat olis tarkotus vaihtaa parempiin ja sähkö läpällä suorana kylkiputkiin ja läppä kiinni hiljasemmat putket taakse.
    Pakosarjoista suosituksia kaipaisin kun niitäkin on montaa mallia ja kaikista löytyy huonoja puolia ainakin vuosia vanhoissa viesteissä.

    Tekniikka on aika tuntematon vielä itelle niin saa linkata jos tiedätte jotain paikkoja mistä suomeksi/englanniksi löytyy tietoa etenkin moottorista ja mahdollisista virityksistä, joskus voisi remmiahdin olla ajatuksena jos koneesta siihen olisi, ei kuitenkaan 300-400hp enempää.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Auto lienee siis GMC C1500 -89 ?

    Uudemman maskin kanssa käy ainoastaan ajovalot ja vilkku/parkkilamput.
    Maski, maskin ja puskurin välinen pala, sekä kulma markerit menee vaihtoon.
    Joku purettava GMC Suburban, siitä saa kaikki osat.

    Pakosarjoista vaikea sanoa mikä käy varmuudella, taitavat olla nykyään sitä sun tätä kaikki...aikanaan sai Edelbrock TES-headers sarjoja, se kitti oli täydellinen näihin.
    Kaveri on ostellut eBay:sta lyhyitä rosterisarjoja ruisku VAN:n, joissa oli paksu laippa, hyvä istuvuus paikalleen...merkit on vaan niissä vähän mitä sattuu kukin myyjä laittamaan.
    Aika paljon siellä näyttää tarjontaa olevan pakosarjoissa.

    Jos se kone ja ruisku toimii, niin ei kannattane tehdä tosiaan mitään.

    Virittämisessä kannattaa huomioida että kaikki mikä muuttaa paljon koneen alipaineita sotkee nopeasti ruiskun toiminnan.
    Virilastut unohda, niillä ei lisäänny kun polttoaineen kulutus expotentiaalisesti.

    Kannethan näissä L05 koneissa on halvinta kuraa jos tehoa haluaa, ne pitäisi vaihtaa ensiksi...bubjetti ratkaisu voisi olla uudemmat Vortec kannet/imusarja ja rullakamat lohkoon ja joku Lt1 tai LT4 nokka + ruiskun päivitys...ehkä joku ohjelmoitava Sniper/Edelbrock ?
    Jos tavoitteena on 300 - 400 hp, niin samantein vaihtaa jo melkein koko koneen kun alkaa 2-pulttista matalaviritteistä truck L05:sta pulaamaan.
     
    chevy 2, isalmela ja speedy tykkäävät tästä.
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Somppi tykkää tästä.
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  5. Somppi

    Somppi 1st gear

    Kaikki muut jo löytyykin mutta maski ja välipala tarvii. Oli uus tarvike maski sovitukses mutta laatu ei kohdannu hintaa.
    Ja tosiaa ensimmäinen askel virityksis taitaa olla 8 ruisku maxxecu moottorinohjauksella sitten joskus. Mutta pitää varmaan ajaa tämä kone loppuun ja tehä uudemmasta sit helpommin
     
  6. Somppi

    Somppi 1st gear

    Olisko teillä neuvoa mitkä olis parhaat pakosarjat? Flowtechiä katoin mutta niistä oli paljon kommenttia että ei oo hyvät. Mieluusti sais olla kiiltävät rst mutta ei sen niin väliä jos hinta nousee satasia värin takia.
    Ja voiko näihin tulla jotain häikkää jos lamda on vaan toisen puolen putkissa? Vakionahan taitaa yhdistyä ennen anturia.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vakiona lambda on juurikin vasemman puolen pakosarjassa.

    Jos pitäisi ostaa nyt pakosarjat -89 C1500 Sierraan, niin päätyisin varmaan JBA 1830 sarjoihin, löytyy useampia eri pintakäsittely vaihtoehtoja.
    En tiedä mitä haet, lyhyitä, pitkiä vai helppoa sopivuutta ? Ite tykkään Edelin TES-Headers:sta, mutta niitä ei saa enää...tämä on kaiketi lähinnä vastaava saatavilla oleva.

    https://www.summitracing.com/search...ibson-performance-exhaust+footnote-legend:jba

    Silver Ceramic Coated
    https://www.summitracing.com/parts/jba-1830sjs?rrec=true

    Titanium pinnotettu
    https://www.summitracing.com/int/pa...mc/year/1989/model/c1500/engine-size/5-7l-350

    Y-sarja...tässä näyttäisi olevan mahdollisuus sijoittaa lambda myös Y-putkeen, joka voisi olla hyvä jos ohjelmoitavaa boxia meinaat myöhemmin.
    https://www.summitracing.com/int/parts/jba-2831sy?retaillocation=int

    Samoja sarjoja myydään myös eBay:ssa.
     
    Muokattu: 13.11.2020
  8. Somppi

    Somppi 1st gear

    Kiitos kovasti avusta. Luultavasti pisimmät mallit olisi itselle parhaat mutta kun istuvuudesta ei ole varmuutta taitaa olla turvallisempi tilata nämä lyhyet. Lähinnä muutoksilla nyt aluksi haen parempia ääniä kun edellisen omistajan tekemillä 2"rst putkilla ei hörinät tule ulos. Sähkö läpillä tulee ohitus kylkiputkille ilman vaimentimia corvette tyyliin, ja taakse tulee hiljaisemmat putket vaimentimilla että kehtaa aamuisin/iltaisin kerrostalon pihassa liikkua.
     

Kerro tästä muillekin!