Korean jenkin alustan kolina *VIKA ISKAREISSA*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ileumi, 21.11.2020.

  1. ileumi

    ileumi 1st gear

    Moe. Kysytäänpä nyt täältä, vaikka etänä tähän tuskin ratkaisua löytyy...

    Chevrolet Epicassa alustan kolina alkaa olla helvetillistä. Laitteeseen on nyt vaihdettu taakse kallistuksenvakaajan puslat, oikean puolen ylätykivarsi ja oikean puolen koiranluu. Eteen vaihdettu selkeästi väljä reidetangonpää ja vasemman puolen kallistuksenvakaajan pusla. Oikea puoli on sen verran gay-paikassa, että vaihtaminen vaatis isomman revision....

    Takapään oireilu: Kun jomman kumman takarenkaan ajaa esteeseen, olkoon se vaikka katuun maalattu merkki, oikea puoli kolisee. Mukulakivikadulla tuo kolina on sietämätöntä. Omituista hommassa on se, että jos auton ajaa hidastetöyssyyn niin ääntä ei kuulu???

    Etupää pitää nyt muuten vaan vittumaista plots-plots ääntä kuopissa. Eniten mietityttää tuo peräpään kolina VARSINKIN kun kolme korjaajaa on jo käännellyt ja väännellyt tuennan läpi, eikä välystä löydy mistään.

    Peräpään tuentahan tossa on moderni keppihelvetti.

    -Ile-
     
  2. -tl-

    -tl- Gearhead

    Mulla joskus oli sellainen iskari joka kolisi sisäisesti, vaikka muuten toimi normaalisti. Juurikin mukulakivillä tms. epätasaisuuksilla piti melkoista meteliä. Toinen omakohtainen kolinan lähde on ollut väljät jarrupalat.
    Ja iskunvaimentimien kiinnityksetkin kannattaa tarkistaa, on ollut sellaista että näyttää ja tuntuu olevan kiinni mutta onkin sen verran löystynyt että pääsee kuopissa liikkumaan sivusuunnassa ja aiheuttaa kolinaa...
     
    Muokattu: 21.11.2020
  3. ileumi

    ileumi 1st gear

    Okay.

    Tuo kolina alkoi kesällä, kun vaihdoin madallusjouset normikorkuisiin. Pumppasin silloin takaiskareita, kun olivat irrallaan ja mitään kovin kummallista niissä ei käsivaraisesti löytynyt.

    Kasasin jousijalat just niinkuin ne olivatkin ja jousijalan lautasen ja jousen yläpään väliin laitoin ne uudet kumislärbäkkeet, kun vanhat oli jo melko haperoiset. Iskarin yläpää on kiinni ja alapää vedetty pulttikoneella kiinni.

    Takajarrurempan tein siihen toissavuonna eli en usko, että vika voisi olla jarrupaloissa, tietenki kaikki on mahdollista.

    Mutta tossahan on kaks juttua, mitä vois poissulkea. Iskarit on melko halpoja tohon kulkineeseen mutta voiko vikaa vielä selvittää jotenki, ennen kuin vaihdan ne uusiin?
     
  4. FFreak

    FFreak Gearhead

    Itellä oli mondeossa aina koiran luut mitkä piti ääntä. Kesti vuoden tai puolitoista ja taas uudet. Ei tuntunu kääntelemällä ja vääntelemällä. Pieni terävä monttu tai töyssy niin kolahteli. Itse aloittaisin noista, kun taitaa olla halvimmasta päästä investoida ja ehkä vaihtaakin.
     
  5. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Vakaajan ja koiranluiden kolinat voi eliminoida irroittamalla koiranluut. Jos testiajossa kolisee ei ongelma aiheudu vakaajasta tai koiranluista.
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Toispuoleisessa joustossa kolina viittais koiranluihin. III Mondeossa tosiaan oli tyyppivika, muistan saman.
     

Kerro tästä muillekin!