1998 volvo v70 farkku ei lämpiä sisältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mietmi-3, 22.11.2020.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Eli toi vara auto jonka hankin reilu kuukausi sitten on saakelin kylmä. En oo pahemmin ajellut kyseisellä hankinnalla mutta tänään piti...... Moottorin lämmöt nousee ihan nätisti (ainakin mittarin mukaan) mutta hyttiin ei tuu lämmintä. Kuitenkin 2,5L bensakone niin luulis tota "hukka lämpöä" riittävän kun vie saman verran bensaa ku oikeat autot. Mistä alkais ettimään vikaa?
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Lämppärin kenno tai termari.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ite ko aikoinani asensin omaan moiseen halvimman motonetin lämppärin kennon ko orkkis alko vuotaa ni loppu se lämpimän tuleminenki.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mites lämppärin hana, onko vaijerilla vai alipaineella ohjattu? Onko veden sisään ja paluu letkut lämpimät?
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onnex on tosiaan sellaanen hätävara toi volvo niin ei nyt heti tartte kiiruhtaa purkamaan koko tekniikkaa.
    Lähinnä vaan kyselisin että onko noissa jotain "OMINAISUUTTA" joka aiheuttaa moisen jääkauden. Joku anturi, kennon paskaantuminen, suodatin/suodattimen ohi pääsevä paska jne. Noi termarit jne normi jutskat osaan kyllä kattoa.
    Noin niinku korvakuulolla vois väittää että joku ilmankierto ongelma kun puhallin pitää liian kovaa meteliä mutta ilma ei kierrä ja se ilma joka kiertää on kylmää joten tukkeutunut suodatin ei selvitä lämmön puutetta mutta juoruaa tukoksesta ilman kierrossa.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Molemmilla puolin on oma lämmönsäätöventtiili, mahtasko olla ne jumissa tai rikki ?

    Ratin oikealla puolen on sellanen pieni ritilä josta se haistelee sisäilmaa ja sen lämpötilaa...katso ettei se ole tukossa.

    Lämpösiä autoja nuo on ja lämpiää nopeasti bensakoneella...V70 tietty aina vähän hitaammin isomman ikkuna pinta-alan ja isomman sisätilan takia, eikä farkku ole koskaan ihan niin lämmin kun sedan eli S70-malli.
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei ole v70 :ssä lämppärin hanaa vaan säädetään lämpimän ja kylmän ilman suhdetta läpillä.
    Nissenin kenno ei ole hyvä mutta Hella tai Behr antaa kuumaa.
    Sisäilmananturi ei vaikuta lämpötilaan jos pyynnit vääntää täysille. Jos sisäilmananturin propelli ei pyöri, vilkuttaa lämmönsäätöpaneelin nappien valot oranssia (normaalisti palaa ne vihreät).
     
  8. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ei hanoja, kenno tukossa.
    Melko yleinen vaiva KO Volvojen kans
     
  9. Anza

    Anza Gearhead

    Meillä 2000vm V70 ykköskoppanen siis vielä. Tässä automaatti-ilmastointi. Kovilla pakkasilla tietyt räppänät puhaltaa viileää vaikka lämmöt täysillä ja jostain ritilästä tulee lämmintä. Tähän on jossain elinkaaren vaiheessa vaihdettu puhaltimen moottori. En tiiä oisko samalla sössitty jotain ohjauksia vai onko kenno vaan heikko. Sisälämppärin kennoon liittyen. Näissä ilmeisesti tulipellin läpiviennin kohdilta kennon putkien liitos alkaa mehiä ja vuotaa nesteet hiljalleen. Tunnistaa hajusta sisällä. Jos vaihtaa kennon, samalla noi liitokset kannattaa uusia. En tiiä onko joku O-rengas vai mikä sieltä menee
     
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    V/S70 mk1:ssä on niiden kojelaudan keskisuuttimien vieressä ylimääräinen rulla josta saa raakaa ulkoilmaa suoraan hyttiin.
     
    Anza tykkää tästä.
  11. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ainakin 700-sarjalaisten jotkut tarvikepuhaltimet pyöri väärään suuntaan, kannattanee tuokin tarkistaa ettei puhalla lämpöjä harakoille.
     
  12. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Ainakin 2000 vuosimallissa on hanskalokeron takana läppä jonka vipu voi irrota säätömoottorista. Näkyy kun ottaa hanskalokeron irti. En tiedä mihin se vaikuttaa.

    Läppien moottorit voi myös vikaantua
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    En oo vielä(kään) keriinny perehtyä vikaan muuta kuin meinasin vaihtaa raitisilmasuodattimen. Varaosa tietenkin väärän mallinen joten jätin koko suodattimen pois. Vanha suodatin oli paskaanen. Nyt puhaltaa pikkasen paremmin mutta ei kyllä esim tuulilasille puhalla kunnolla. Siellä lämpötunnistimen reijässä näkyy jotain moskaa joten pitää puhallella jossainvaiheessa puhtaaksi.
     
  14. -tl-

    -tl- Gearhead

    On ominaisuus että kenno tukkeentuu sisäisesti, neste ei kierrä...
     
    sibe70 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!