Dodge Magnum ja xenonit.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Fuselage, 13.11.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt loppuu äly ton kanssa. Eli lyhyisiin ja pitkiin on laitettu xenonit. Lyhyet toimii ok. Pitkät ei. Suoraan virtaa syöttäessä toimii.
    Ostin relesarjan väliin, mutta ei toimi. Releelle tulee jatkuva virta ja heräte virta kun pitkät laittaa päälle. Mutta rele ei tee mitään.... Huono tuuri ja uusi rele ei toimi vai mikä?
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uusi rele Motonetistä ja nyt toimii pitkätkin.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämähän ei suju kuin Strömsössä.
    Aluksi näytti että kaikki ok. No ei ollu. Auto rupes leikkimään joulukuusta ja pitkät ei toimi.
    Noh joulukuusi efekti saatiin pois, kun katso koitinkynällä lyhkästen liittimet läpi. Noh näissähän on lukitusnastat, lätkin vaan ne kiinni. VÄÄRIN. Toisessa lyhkästen liittimessä olikin + ja - eripäin.
    Mutta pitkät ei toimi. Tilasin relesarjan, joka ei toiminu. Motonetin uusi relekesti noin 2 tuntia, sit pimeni pitkät. Uusi rele kiinni ja se vaan särisee. Relesarjan jatkuva on kiinni + navassa sulakeboksin vieressä. Heräte tulee ihan ok pitkien liittimestä ja maatuu lokarin maadotus pisteeseen. Mutta rele vaan surisee vaikka ei ole edes ballastit kytketty kiinni... eli mikä on väärin?
    Pitkien ballastit on kokeiltu suoraan omiin johtoihin, mutta noi 70w on vaan liikaa omalle virransyötölle. Yhden kun kytkee, niin toimii hetken, mutta sit sammuu. 2 ei edes syty. Siksi relesarja.
    Alla kuva releestä ja sille menevistä johdoista.
    Klo 12 jatkuva + navasta, klo 3 + heräte pitkiltä, klo 6 2 punasta menee ballasteille ja musta tekee sitä mitä tekeekään...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja sen verran lisäystä, aivan sama miten päin kytkee alkuperäsen johdon kiinni relesarjaan, pärrrrrrrrrr kuuluu vain releestä.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Releellä kytkennät siis :

    30 = Syöttövirta +12V releelle akulta.
    87 = Virta ballasteille/valoille.
    86 = Heräte pitkien katkasijalta tai auton pitkiltä.
    85 = Maadoitus

    Joko itse rele rikki tai sitten heräte ei ole riittävä...jännite alhainen tai virta liian pieni, maadoitus ei riitä, jostain syystä kuulostaa ettei jaksa vetää releen käämiä kunnolla.
    Onko autossa jokin suojaus toiminto valovirtapiirissä ?

    Jos annat vaikka lyhyellä hyppyjohdolla virtaa releen nastaan 86 nastasta 30, niin toimiiko rele/valot silloin ?
    Jos, niin jostain syystä se herätevirta releelle ei ole vain riittävä.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei vaikutusta hyppyjohdolla.
    Mutta kun pistää pitkät päälle ja rele alkaa pärisee, niin ballasteille menee jännite.
    Sit kun koetin kynällä koskee herätteen nastaan, niin pärinä loppuu, mutta valot ei kyllä toimi.
    Oisko joku maapuolen häikkä?
    Hitto kun löytäs mun yleismittarin... Oisko ongelma vaan huono maa ja vaihtaa sen paikkaa?
     
  7. T5

    T5 Gearhead

    Ymmärtääkö se canbus tommosia xenoneita?
    Vai onko semmoset xenonit, mitkä toimii canbussin kans?
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Can-väylän kanssa tarvitsee olla Can-bus kelposet xenonit tai ainakin lisävastukset väliin...vissiin jotain 3 - 4 Ohm luokkaa ne vastukset mitä noihin myydään ?

    Voihan se olla että relekään ei toimi kun käämin vastus ei riitä ja auton järjestelmä pätkii virtaa ?
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pitäs olla xenonit jotka toimii Can-bus kanssa.
    Toisaalta, kun lyhkäset toimii nyt, niin voisi kokeilla ristiin.
    Ja ihmetyttää toi releen surina, vaikka mitään ei ole siinä kiinni.
     
    Muokattu: 17.11.2020
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ongelma ratkaistu. Huono maa kontakti..
     
    T5 tykkää tästä.
  11. T5

    T5 Gearhead

    Millaisissa umpioissa nuo xenonit sulla on?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uusissa vakio heijastin umpioissa. Näihin kun ei löydy oikeita xenon umpioita. Valokuvio on hyvä ja terävä, ei ole ainakaan kukaan vilkutellu valoja. Ja säädetty varmuudeksi myös pikkusen alemmaksi.
    Tuning puolella ois projektori umpiot, mutta ne on niin hirveen näköset, ettei niitä voi keulille laittaa :D
    Ongelma ei ratkennukkaan... releen pärinä alkoi uudestaan...
     
  13. Filth

    Filth 3rd gear

    Emännän Skoda teki samaa lisäpitkien releelle, siinä valojen ohjaus boksi teki jonkun testin alussa polttimoille ja sillon pärisi rele ja sekos se ajovalo josta ohjaus oli otettu. Korjasin asian, hetken aikaa lueskeltuani xenon muutoksista netin syövereistä, laittamalla releen käämin rinnalle jonkun pikku kondensaattorin ja etuvastuksen sille. Loppu siihen se Hitlerin koston vittuilu :lol:
     
    Fuselage tykkää tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

Kerro tästä muillekin!