Uusi Sebring, kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja automaatti, 10.4.2007.

  1. kenny

    kenny Gearhead

    Vaikka edellä on myös jonkin verrran risuja, niin auto nosti kuitenkin autokuumeen taas tappiin. Harmi, kun dieseliä ei saa automaattina...



    Sä mitään osta vaikka sen saisikin.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kun minulla oli edellinen Sebring vuosimallia 2004, niin sen jälleenmyyntiarvo oli yllättävän kova. Niin kova, että minun ei sitä kannattanut lunastaa leasing-firmalta autoliikkeen ostotarjouksen hinnalla vaikka olisin halunnut. Ja tässä ei ollut mukana mitään autoliikkeen vaihtohintakikkailua.

    Ja kyllä minua ainakin miellyttää tuo Dodgen (lähes sama kuin Sebring) muotoilu ja harmonia/askeettisuus. Ei ole kojetaulu täynnä punaisena kiiluvia valoja ja miljoonaa pikkuvalikkoa yhdistelmänäyttöineen.

    Esim. Mondeon kojetaulu näyttää minun silmissä pimeällä ihan ilotalolta, hyi.
     
  3. kenny

    kenny Gearhead

    Kaverini osti 2007 marraskuussa autonsa ,vaihtoi 27tkm ajettuna
    toukokuussa eri merkkiin.Hinta vertailua tehtyään tarjouksissa oli hinta tippunut 4000-9000euroon uudesta.Huomioiden autovero muutoksen.
    Tosi on,että jos vertailun tekee riippuu paikkakunnasta ja myyjästä
    mihin sitä on vaihtamassa.Tohon diesel koneeseen tarttuen ,se ei varmaankaan olisi jenkkien tekemä ,vaan joku valmis paketti jostain toisesta,ja dieselien myynti alkaa taas hiipua uusien markkinoilla,
    joten kannattaako sillä ajo norm,20tkm vuosi?Minusta ei.
     
  4. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Kanssasi on helppo olla samaa mieltä. Muistanet kuitenkin, että "Chevyt" ovat Daewoon suunnittelemia ja valmistamia, vain Euroopan ja muiden kehitysmaiden markkinoille tarkoitettuja autoja, joihin liimataan Chervoletin logo nokkaan. Moparit, niin 300C, Sebring, PT kuin Caliberkin, ovat taaseen USAlaisia autoja, joita tuodaan myös Eurooppaan. Riippumatta tietenkin siitä, millä rahtivalmistajalla varsinainen kokoonpano teetetään. Tässä on mielestäni aika suuri ero!
     
  5. mike-79

    mike-79 1st gear

    Paitsi, että 300C on jotakuinkin edellisen mersun e-mallin pohjalle tehty auto missä ei sinänsä kyllä ole mitään pahaa mutta tekee autosta kyllä vähemmän jenkin, toisaalta mersusta johtuen takavetoisena se on kyllä enemmän jenkki kuin mikään auto pitkään aikaan.... Ilman tätä olis tuskin nähty sedania V8-moottorilla kun ajattelee mitä oli 300M ja LHS yms etuvetojenkit ennen C:tä.

    Kryslerin moottorit on ilmeisesti ollut jo pitemmän aikaa jotain mitsuyhteistyötä jo saratogasta lähtien? 2.7V6 taitaa olla jenkkien oma? ja dieselit volkkarilta/mersulta, näissäkään ei ole mitään pahaa mutta jenkkimäisyyttä häviää siinäkin.

    Tämä daewoo-chevy on kyllä aivan typerä juttu, mutta gm:llä on kokemusta aiheesta lätkiä rusettilogoja mihin tahansa automerkkeihin: olds alero = chevy alero, opel omega = cadillac catera, saab 9-3 = cadillac mikälie, ja nyt daewoo...eipä ihmeemmin näitä ole myyty, enpä ole ikinä edes bongannut saab-käkkylää liikenteessä.

    toisaalta chevroletin ei kannata tuoda ns. jenkkimallejaan eurooppaan kun ne ei täällä mene kaupaksi ja turha syödä euroopan gm:n leipää. Chevrolet Aveo niillä jo on itselläänkin (ilmeisesti valmistus kuitenkin usa:ssa), Malibu on sama kuin Vectra, Cobaltille varmasti löytyy Opel-vastine ja kilpailua omiksi tarpeiksi, HHR ainoana tulossa jos vain eurostoliitto sen suo, Impala olis kiinnostava mutta ei kai löydy euroopasta markkinoita, impala ilmeisesti vielä "täysin" jenkkisuunnittelua vaikkakin on etuvetokökkö...b-body impalaa kaivaten...

    Kyllähän "oikea" jenkkiauto taidettiin kuopata jo viimeistään 90-luvun puolessa välissä, kun tehtaat muutettiin päästönormeista johtuen tuottamaan katumaastureita, joita ei enää kukaan halua, kun bensa maksaa jo huimat n. 70 eurosenttiä litralta... Jos oikean jenkit nyt haluaa niin ei taida olla kuin fordin crown victoria ja sen sisarmallit, näinköhän ford eu-tyypittää ja tuo markkinoille mondeoiden seuraksi? 8)

    -edit: Aveota valmistetaan Koreassa, ukrainassa, venäjällä, venezuelassa, kiinassa, intiassa, meksikossa ja egyptissä... Näihin maihin on kadonneet ne Flintin autotehtaan työpaikat...

    -edit: Tietääkö kukaan, lukeeko Aveon kynnyksessä "Body by Fisher" ? :eek:
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Cobalt on sama auto kuin Opel Astra. Ja HHR on myös tehty samalle platformille kuin Cobalt ja Astra. Astraa myydään USA:ssa myös Saturn Astrana, jolloin se on täysin identtinen täkäläisen Opelin kanssa, Chevyssä on pieniä ulkonäköeroja.

    Mutta Sebringistä tuli mieleen, TM:ssä oli juttua Moskovan autonäyttelystä, että uusi Volga on edelliskoppaisen Sebringin pohjalle ja korille tehty, Chrysler oli vissiin myynyt edellisen Sebringin koriprässit ym. Volgalle Venäjälle... :)

    Mutta noista Chevroletin nykyisestä USA-mallistosta taitaa tuo Impala olla ainoa mitä ei Euroopassa myytäisi. Aveo on tosiaan sama kuin Chevrolet Aveo täälläkin, Cobalt on Opel Astra, Corvette on Corvette, HHR on myynnissä jo muissa maissa paitsi Suomessa tuon valo/tuulilasi-E-merkintä"ongelman" takia, mutta perustuu samaan platformiin Opel Astran/Zafiran kanssa ja Malibu on Opel Vectra. Että melkein koko henkilöautokategoria itse asiassa on täällä myynnissä.

    Ei USA:n markkinoillakaan läheskään kaikissa nykyautoissa ole takavetoa ja V8-moottoria. Noiden muutamien mainittujen lisäksi Pontiacilla on australialainen GM Holdenin tekemä G8, jota saa myös V6-moottorilla varustettuna V8:n lisäksi. Sitten kun mennään 2-ovisiin takavetoisiin V8-moottorisiin nykyautoihin (urheiluautot pois lukien kuten Corvette, Viper ja eksoottisemmat), niin malleja onkin jo vähemmän, -06 jo loppunut Pontiac GTO, Ford Mustang ja Dodge Challenger nyt tulee ekana mieleen. No Pontiac G8 ST nyt on tietysti 2-ovinen, mutta tuo ST eli Sport Truck on El Caminon tyylinen pick-up-henkilöauto (ute), joten ei ihan samassa luokassa kuitenkaan vaikka onkin V8 ja takaveto.
     
  7. mike-79

    mike-79 1st gear

    Tuodaan tämä uusiksi esille, on se niin komiaa katseltavaa. Näinköhän tästä tulee uusi lisenssi-ladan korvaaja seuraaviksi vuosikymmeniksi venäjälle?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Joo, eipä noita oikeita jenkkejä paljon enää ole, mustang on onneksi menestynyt hyvin, toivottavasti challengeri tekee saman. Toi ute-Pontiac ei kyllä hirveesti sytytä, tyyliltään on tänä päivänä aika aikansa elänyt, 90-lukua aidoimmillaan, takavedosta ja kasista kylläkin plussat.
     
  8. ata

    ata Gearhead

    Tuo G8 ST ute-versio perustuu samaan platformiin kuin tavallinenkin Pontiac G8 eli Holden Commodoreen joka on kyllä ihan uutta suunnittelua ja täysin uusi platform vuodelta 2006, ensimmäinen vuosimalli taitaa olla 2007, niin ei sen kyllä pitäisi kauheasti 90-lukua edustaa... Tuo G8 ST on taas ensimmäiseltä vuosimalliltaan 2009.

    Se noita edeltävä malli jollaisia tuo omakin Pontiac edustaa kyllä sitten on tyyliltään aika 90-lukulainen vaikka malli tulikin markkinoille vasta 2004, mutta Ausseissa jo 2001, mutta kun perustuu vanhoihin Opel-sukuisiin 4-ovisiin aussiversioihin.
     
  9. mike-79

    mike-79 1st gear

    [​IMG]

    makuasioistahan voi kiistellä, luulin että ute-versio on vanhan lämmittelyä mutta eipä olekkaan. Mitä muotoiluun tulee, niin aika samaa tyyliä on pontiacilla ollut viimeiset 10 vuotta, eipä chevynkään muotoilu ole pahemmin herättänyt huomiota viime vuosina.

    4-ovisena sama auto ( G8 ) näyttää kyllä paljon paremmalta, kelpais kyllä minullekkin... suomeenhan noita on turha uneksia..
     
  10. pakki

    pakki 1st gear

    Ja takas aiheeseen.. -07 Sebring diesel ja kilsoja takana 34tuhatta. Takaisinkutsuja on ollut 2 kpl toinen joku syylärin (vai flektin?) tunnistin toista en muista.. Takuuna korjattu lisäksi takavalojen istuvuus, eivät millään meinanneet istua paikalleen, sekä lämmityslaitteen puhallinmoottori joka piti hirveää vinkumista. Lisäksi nyt ilmennyt että etupuskuri, siis se muovikuori, ei millään meinaa pysyä kohdallaan. Putoilee vähän väliä siten että alkaa irvistämään etuvalojen/lokasuojan saumasta.. Muuten olen ollut tyytyväinen auto on sitä mitä odotinkin. Menee melko vähällä keskikulutus meidän ajossa n. 5,6l/100 km.
     
  11. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    jokohan näitä ens vuonna tehdään venäjällä.

    eikä oo muuten vitsi, sinne se avengerin valmistus siirtyy..
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Eikös Chevyja ja Foordeja jo tehdäkin Venäjällä? Niin ja Buickkeja Kiinassa.
     
  13. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Muistetataan nyt kuitenkin tuosta venäläisestä Sebring-Volgasta, että kyse on tosiaankin aivan eri asiasta, kuin kokoonpanotehtaasta. Kuten on tullut ilmi, kokoonpanolinjastoja on maailma väärällään, maailman suurin 300C-tehdas on tulossa (tullut?) Kiinaan. Siellä siis ruuvataan kasaan USAlaisia Chrysyjä.

    Vanhan Sebringin (meidän paappojen mielestä: "oikean" Sebringin) Volga-version tilanne on toinen. Gospadin Oleg Deripaska, GAZin omistaja, osti Daimler-Chrysleriltä oikeudet vanhan Sebringin designiin ja teknisiin ratkaisuihin. Samalla osti jenkeistä nyt tarpeettomaksi jääneen tuotantolinjan koneet. Diiliin kuuluu myös, että GAZ ostaa hyvin paljon komponentteja Chryslerilta, mm. moottorit. Myyjä ei tietenkään halua, että uudelleensyntynyt Sebring tulee sotkemaan länsimarkkinoita. Siksipä GAZilla on oikeudet auton myyntiin ainoastaan Venäjällä ja entisissä ns. IVY-maissa.

    GAZ kyllä teki todella oivan tempun, vanha Sebring kun on tolkuttoman hyvä auto. Design ei myöskään vanhene, tuntuu vieläkin paremman näköiseltä, kuin nykyinen sämpylän mallinen versio. Että menivätkin pilaamaan hyvän auton, noh, eihän sitä juuri kukaan ostakaan. Kallis floppi Chrysylle.
     
  14. jiipee62

    jiipee62 Gearhead

    Onkos kellään ollut tämmöistä dieselinä? Miten on kestänyt aikaa ja kilometrejä?
     

Kerro tästä muillekin!