Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos jokunen suutin anta sellaist ns circuit low vikakoodi, kannata käyt läpi myös piuhat, pistokeet suutimin pääs ja FICMn puolel että on puhtaita ja kunnol kii lukituna. FICM n puoliset oiret on ylensä main power, mika pitais ol siinnä 48V paikel tasaisena. Ei sais heilu startaes eikä käynnin aikana. Jos lähde vaeltama, sit toi power modulin puolel onkelmia. Jos ilmeisty performanse juttuja, saatta FICM n ohjausrelee olla tiensän pääs, tai siel sulakeenrasias jotain löysä. Toki on modulis itessäkin olnu murheit. Mut toi vika tuntu olevanas sellainen chost juttu. Tutul ilmeisty 05 mallises sellainen, auto toimi ja starta normaalist. Vaihtoi FICMn uuten, vika ei enä ilmeistyny. Hommasin kaverilt sen modulin. Kävin läpi ja viritin. Kokeilin toises autos ei vikakoodejä. See moduli ois nyt ylimääräisena. Jos tarvit. Toinen juttu viritin tos yhden modulin, toimi hienost mut jossakin välis ilmeisty toi performanse juttu siihen...
    Jenkkipojat ei oo kans oikein vettäpitävä selitystä löytäny sille chost vialle. Auto toimi kaiken puolin. Mootorivalo ei palaa...
     
    Toni_T ja F_Excu tykkäävät tästä.
  2. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Onko ideoita miten saan pysymään ovien päällä olevan tiivisteen? Tahtoo jäätyä ja lähteä irti kun avaa takaoven.

    Kyseessä excursion, mutta oisko samallainen muissakin.

    Kyseessä siis se ihan etuoven edestä ja koko matkan ovien päällä.
     
  3. F_Excu

    F_Excu 1st gear

  4. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Eikös tuo ole alipainepumppu.
     
  5. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Joo, taitaapi ollakki, mitäs se tarkalleen tekee?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kehitä alipainetta auton alipainella toimivin vipstaakein. Lämmituslaiten ohjaus, automaatiset napalukot...
     
  7. migudoo

    migudoo 1st gear

    Tuli 6.0 powerstrokessa cylinder 7 injector voltage low. Lämpimänä ja kesken ajon alkoi herjailemaan ja katos tehot. Nyt sitten rytkyttää kylmänä ja kuumana. Kävin piuhoja läpi, mutta ei sieltä mitään selvää vikaa löydy.
    Paineet vois toki mittailla ettei hajoa uus tai muut heti perään?
    Mitäs ruiskuja porukat on näihin tilailleet? Tutkin moottorin sarjanumeroa ja löysin 6.0HU2U62860xx niin ilmeisesti on tuota 2004 vuoden myöhempää mallia.
     
  8. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Minulla alkoi kans lämpinä vauhdissa rytkyttämään. Ficm johtosarja temppuili. Tosin vikakoodi oli low circ .. vaihdoin koko johtosarjan kun ficm pään liittimet oli muutenkin niin huonot.

    Ei ole kovin kallis kokeilu jos epäilee johtosarjaa.
     
  9. migudoo

    migudoo 1st gear

    Jaa oli ficm voltage 47,5..käynnissä vähän heilu 47-48..oiskohaan se tuossa eka korjauspaikka
     
  10. Ivar

    Ivar 1st gear

    Voe ny halvatun kuustoista, täytyy vissiin ruveta kansiremppaa suunnittelemaan. :eek:

    Taas ruvennu jäähdytysnestettä katoamaan pikkuhiljaa ja vihdoin sain mitattua jäähdytysjärjestelmän paineet, hyvin näytti pysyvän siinä 1,1 bar ja kun laski paineet pois ja polkas kaasua niin ei montaa sekuntia menny että paineet taas takasin.

    Tähän on kertaalleen jo kansiremppa tehty, tai ainakin kannen pultit vaihdettu.
    Mahtaakohan ne amerikan pojat olla tehneet huonosti vai mikä piru tässä nyt sit on.

    Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan, mistä ja mitä osia kannattaa tilata ja minkä merkkisiä välttää.
    Kattelin jo tuosta bulletproofdieselin sivuilta, mutta ei moisia kapistuksia lompakko taida kestää.
    Tosin kai se täytyy samalla oil cooleri ja egr cooleri ainakin vaihtaa.

    No tulipahan tuossa iltapuhteeks korjattu vara-auto, joka on puolisen vuotta tuolla koivun alla odottanut johtosarjan perkaamista.:rolleyes:
     
  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Vähän vieraita nää Fordit niin olis kannen kiristämisestä kysymys.
    Ameriikan joet ilmoittaa monellaisia momentteja ettei tiedä mitä uskos.

    2005 6.0 power stroke
    Mahlen kansipahvit
    Ultra power pinnapultit kansipulteiksi

    Kuinka nää pitäs kiristää? Ja mihkä momenttiin?
     
  12. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Minulla alko reilusti vuotamaan öljyä, mitähän kannattaa purkaa / tarkistaa eka? Koneen takaa valuttaa ja ilmeisesti aika ylhäältä..
     
  13. Ivar

    Ivar 1st gear

    Noni, ei kellään sattuis olemaan kahta imuventtiiliä ylimääräisenä? Jos löytyy niin saa tarjota, säästyis viikon odottelulta.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Missas sun auton kones on ICP, eli HPOP painentunnistin? Apumiehen puolisen venakopan päällä tai muualla. Jos on siinnä turbon alla sit saatta ol menny rikki. Purkantu helpost, ainakiin ne vanhat mallit.
     
  15. MTJ

    MTJ 1st gear

    Mikähän turboa vaivaa kun näin kovemmilla pakkasilla ei ala ahtamaan kunnolla ennen kun lämpenee. Tai no ahtaahan se kun antaa kaasua mutta ei lähe pyörimään normaalisti (siivet ilmeisesti auki) tyhjäkäynnillä. Kuulee selvästi kun on avara putkisto niin paljon kovempi ääni kun normaalisti. Sitten kun antaa käydä sen aikaa että se nostaa korotetulle joutokäynnille niin sitten vaimenee hörinä ja alkaa vislaus kuulua putkesta niinkun normaaliin tapaan.

    Mihin asti ahtopainemittarin viisarin pitää nousta täyskaasu kiihdytyksessä?

    Vm-05
     
  16. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    nonii, ollut auto seisonnassa nyt muutmannkuukauden kun ei jaksanut selvitellä.

    Nyt sitten tutkin niin tekee öljylammikkoa siihen turbon alle. Valuu jostain sieltä edestäpäin.

    On niin paljon tavaraa edessä ettei oikein näe.

    Valuu koneen edestä ja takaa maahan, riippuu vähän kallistukseta.

    Tulee melko reilustikin, onko hyviä idoita? Kallis remontti tiedossa?

    Jos tarkoitat öljynoaineanturia niin se on aika lailla keskellä konetta. Laaksossa turbosta keulaan päin. Äkkiseltään ei näyttäis että siitä vuotaa.

    [​IMG]

    Kuvassa näkyy reilu lammikko keskellä.
     
  17. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Näyttää vuotavan öljynsuodattimen alta jostain. Kovin on piilossa. Minkähänlaista tiivistesarjaa tässä pitäs alkaa tilaamaan?
     
  18. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Taitaa olla öljynsuodattimen kotelon alempi tiiviste..

    3C3Z-6A831-AA
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Otas nyt, putsas see laakso ja ölfilterin jalka eli oilcoolerin kansi ensiks, breakkliinerin ja paineilman avulla. Tai jotenkiin ja selvit mist vuoda. Tarkoitin ICP anturi. Mika anta signaalin öljyn korkeapainesta. 03-04 vm mootoreis see turbon alla IPR solenoidin kans samassa jalassa. 04 ja ylöspäin apumiehen puolisen venakopan päällä.
     
  20. Ivar

    Ivar 1st gear

    Kaikilla ilmeisesti powerstroket toimii loistavasti kun täällä on näin hiljaista :)

    Onko kukaan törmännyt sellaiseen ilmiöön, kuin pitkä startti aika ja vielä vaihteleva?
    Välillä lähtee heti käyntiin ja välillä saa sahata pirun pitkään, ei ole väliä onko lämmin vai kylmä, juuri käynnissä ollut tai pitkään seissyt.

    Tuli tuossa kansiremppa tehtyä ja vaihdettua vaikka mitä osia, yksi suutin ja pari venttiiliä yms. muuta tilpehööriä, paineita nosteli jäähdytysjärjestelmässä ja pahvi oli vuotanu useammasta paikasta, kansirempan joku oli tehnyt jo aikasemminkin, liekö ollut huonot pahvit vai mikä lie, kuitenkin useat oireet tällä rempalla korjaantui ja uusia ilmestyi tilalle.

    Startti oli melko pitkä ennenkin, mutta siinä ei ollut moista vaihtelua, ICP anturi on vaihdettu, IPR solenoidi on vaihdettu, öljyn pinta ei laske öljykiskossa, paine näyttää nousevan normaalisti.
     

Kerro tästä muillekin!