1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead



    No niiiiin! Thanks Migel!:D

    -J-
     
    sleepercooler ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takaluukun(ylä) nakertelua tänään. Hioin sisäpuolen choppaussaumat sileäksi ja tinaa päälle. Kaksi kulmaa jäi tinaamatta ja hiominenkin loppui, kun raspiroope katkesi :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Työkaluhuoltoa/modausta:

    [​IMG]

    Ja nykypäivän vitsaus: Viteopätkä.



    -Jake-
     
    TBO552 tykkää tästä.
  3. TBO552

    TBO552 3rd gear

    Joo sanasta "ikävä" oli vaan huonostimuotoiltu minulta. mutta wurthin kehuminen ei minun puolestani perustu mihinkään faktaan taikka testiin. On vaan ollutkäytössämme hyvä tuote. 90-2000 luvun vaihteessa melkeen kaikista aineista poistettiin ns myrkylliset aineet ja siinä samalla niistä tuli heikompia. kokemuksen perusteella nykyaineista tectyl ja wurth ovat olleet hyviä ja kuivuessaan hyvin vahamaisia ettei niihin itseänsä sotke.
    Ja se mikä on toiminut ja siten kestänyt hyvin niin auton maalauksen jälkeen olen uunissa korigrillissä kotelo suojannut autot jotka olen itselle tehnyt. mut joo toivottavasti saat asiallisen suojauksen autoosi ja se kestäis pitkään
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Hienoa jälkeä! Kyllä tuollaista Puhdasta peltiä on mukava korjata ja työstää varsikin kun tarttee vain siistiä;)
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Oven pintapelti pitänee tehä taas uusiks prrkele! Innoissani tein kantit ja sujuikin mukavasti! Melkein valmista takareunaa rupesin katselemaan tarkemmin ja se oli keskeltä kaarella. No eikun vertaamaan kuskin oveen. Se on suora. Ihmettelin siinä, että mikäs nyt mättää, kunnes tajusin, että koko oven takaosa oli painunut sisään! Kanttia varovasti auki ja päätypeltiin vasaraa. Ei auttanut. Sitten muistin, että onhan mulla broidilta lainassa järeämpääkin kalustoa!

    [​IMG]

    Pääty kyllä oikeni, mutta pelti kantista auttamattomasti piloilla. Vaihtoehtoina on nyt leikata pelti taas irti ja uusia kokonaan (ja korjata oven rungon pelti suoraksi) tai koittaa leikata pala pois ja tehdä tilkkutäkkiä. Svidu.

    -J-
     
  6. TBO552

    TBO552 3rd gear

    Onhan noissa tosiaan hommaa. ja muutamat ovet ja luukut kun olen laittanut paikallen niin ei ole sopinut enää sinnepäinkään. sit jus tollasella ns, jokkisauton oikomis sarjalla oon saanut ovet istumaan paikkaansa oma hommansa siinnäkin
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kuvat mokatusta pinnasta: [​IMG]

    [​IMG]

    Shi* ja fuc*.

    -J-
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Oveen väännetty uusi pintapelti ja huomenna sen kanssa uutta yritystä. Tänään choppasin takaluukun sisäpuoliset ikkunakehykset. Hommaa oli niissäkin! Katon choppaaja tehnyt kyllä muuten siistiä työtä, mutta erilaisia pokkauksia saa vielä nuijia ja muotoilla, että listat istuu viimisen päälle.

    Chop.
    [​IMG]

    Sovittelua:
    [​IMG]

    Toinen peltivalmis:

    [​IMG]

    Toinen pitää huomenna vielä viimeistellä ja sitten kunnollinen muotoilu itse luukun pelteihin.

    [​IMG]

    Turhaan ehkä tuli hierottua tinaa noitten listojen alle jääviin luukun saumoihin, mutta tulipa treenattua ja ainakin ite tietää, että tehty on!

    -J-
     
    esmi ja Kalja imuri tykkäävät tästä.
  9. Kalja imuri

    Kalja imuri 2nd gear

    Vjitun hienoa jälkeä, itsekin joudun välillä tekee 2 tai 3 kertaa ennen ku miellyttää. Eihän siinä palkoille pääse mutta se lähes orgasmia muistuttava tunne onnistumisesta palkitsee riittävästi
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takalistat chopperoitu valmiiksi ja sopivat kohtuullisen hyvin.

    [​IMG]

    En tiedä puuttuuko reunasta vielä jotain. Osaako joku tietäjä sanoa? Hassulta nuo näyttää. Jos mitään muuta ei puutu, niin pitänee suikaletta hitsata kiinni ja tasoittaa kulmat.

    [​IMG]

    Oven rungon takareuna meni tunkilla aika suoraksi, mutta naputtelin vielä paremmaksi ja laitoin uuden palan reunaan. Tein ensin etureunan avulla muotopellin, taivutin pellinsuikaleen kanttikoneessa ja shrinkerillä kaarevaksi.

    Muotomalline:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    MIGillä sisäpuolelta kiinni, niin päälle ei jäänyt paljoa hiottavaa. Vähän taaaaas jäi kesken, kun laikat loppuivat ja käsinhän en hio! :D

    [​IMG]

    Bumperin kolo pitää viimeistellä ja tina päälle.

    Chopattavakaan ei lopu kesken. Vielä ovien, takasivulasien ja tuulilasin listat. Etuovet vaikuttaa helpoilta:

    [​IMG]

    Ja kolmas pinta:

    [​IMG]

    Tämä on millistä, kun 1.2 loppui. Tehtiin Motörsport-Eeron kanssa nyt mankelissa vähemmän kaarevuutta. Leikkuusauma pitää vielä viilata aivan suoraksi ja sitten Eero pääsee TIGgaamaan taas.

    Taka-alaluukun pikku painumiin tänään tinat ja se on valmis.

    Mukavana "yllätyksenä" tuli, että kuskin ovihan oli tehty valmiiksi ja vedetty epoksilla. Oli päässyt unohtumaan, kun auto on ahtaassa tallissa kylki seinää vasten :D:D

    -Jake-
     
    12345678910, Kalja imuri, esmi ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takaluukun alaosa valmis. Sisäpuolen kolhut tinattu tasaiseksi ja pintapellistä muutama painuma shrinkerdiscillä matalaksi. Yksi vanha "oilcan"-kohta tiukottiin Eeron kanssa. Pintaan tulee epoksin päälle Slick Sand, joten pakkelia ei taida tarvita.

    [​IMG]

    Etuoven kehyskin tuli chopattua, mutta jostain syystä en sitten ottanutkaan siitä kuvaa :confused:

    -J-
     
    Gary Grand, Kalja imuri, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pakko oli käydä kuva ottamassa vielä:D Tää on vasta hepattu kasaan. Oli helppo tehdä, kun ruuvinreiät sopi suoraan kehykseen ja muutenkin istui mainiosti. Senkun pätki vaan, kiinnitti ja räki "jigissä" kasaan.

    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 5.12.2020
    Gary Grand, Kalja imuri, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Hieno seurata kun projekti otettu "haltuun"
    Toisen aloittamasta se ei ole helpoimmasta päästä,hyvin etenee
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pintapelti otettiin tosissaan käsittelyyn tänään. Aamupäivälla Eeron pajalle ja tiggi huutamaan:




    Vasarointia välillä ja välissä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kun hitsuu oli tehty siirryin omalle tallille trimmaamaan reunat ja kanttaamaan. Välivaiheista ei ehtinyt ottaa kuvaa, kun hiki päässä väänsin menemään.

    Illalla lopputulos tässä:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ei ihan 100% onnistunut, mutta eipä taida pakkelia vaatia. Huomenna vielä kanttien kiristelyä, tulppahitsaukset, TIG-sauman siistiminen ja hiukan vasarointia. Ja jos aikaa jää, niin choppaussaumojen siistiminen.

    Kivaa, kun joskus sujuu.

    Iso kiitos jälleen Eerolle!

    -Jake-
     
    sleepercooler, Rusty, Gary Grand ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaksi kehystä ja yksi kehyksen kehys madallettu. Ovesta hierottu hitsisaumat tasaiseksi.

    [​IMG]
    Aikaa vie pikkunysväilykin ihan per*eleesti!

    Nurkanpäässä on muutama irto ovi ja ajattelin toisen kehyksen kehyksen irroittaa joistain niistä, mutta perskule ovatkin teräväkulmaisia!? Edellinen omistaja on jo aloittanut toisen choppausta, mutta irroitettua palaa ei äkkiä löytynytkään mistään. Pitää huomenna tonkia laatikot ajan kanssa..

    -J-
     
    Visa, esmi ja Isamu tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eipä löydy kehyksen palaa mistään :( Ja edellinen omistaja ei vastaa yhteydenottoihin.
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hissuksiin jatkuu nakertelu.

    Takaluukkuun pitää palata vielä, kun lasin rosterilistatkin vaativat huomiota:

    [​IMG]

    Ikävässä paikassa liitoskohta. Ei riitä pelkkä pätkiminen.

    Pelkääjän takaoven sisälista vaati siivutusta.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Etuoven sisälista puhdistusta vailla ja takaoven lista vaatii pikkuisen hitsisaumojen tasoitusta ja tinaa. Voi olla, että muotoakin pitää vielä hakea.

    Kanssaharrastajalta hommattu kuuskolmosen "priima kolmenkympin" tankinluukku oli taittunut alakulmasta ja oikeni ilman tinaa ja kittiä. Pojat halus sen hiekkapuhaltaa, niin sopihan se mulle.

    [​IMG]

    -Jake-
     
    Gary Grand, esmi, sleepercooler ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Yöllä ne ajatukset muhii.. Ton rosterilistan jatkonhan vois toteuttaa irtopalalla! Ei tarttis hitsausta ja hinkkausta. Motörsportti-Eero kyl nyt pettyy..

    -J-
     
  19. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Tästä tulee kyllä hieno:odcool::odcool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään oli vuorossa tallin järkkäilyä. Sai autostakin romut pois tieltä. Ostin satkulla uuden 2D 1958 Cadillacin maton ja sitä piti päästä sovittamaan. Toisen puolen lattiasta oli edellinen omistaja jo laittanut. Alla epoksi ja päällä RAL9005 2k. Telalla/pensselillä vedetty, mutta samaan tyyliin tulee muukin lattia. Jossain vaiheessa sitten joku fiksu äänieriste vielä päälle.

    [​IMG]

    Imuroidessa piti ottaa oikein croksit jalasta

    [​IMG]

    Kun auto oli tyhjä, niin viimeistä lattiapalaa oli pakko sovitella vielä ja hiukan hepata kulmasta. Helmakoteloon menee suoraan, mutta muut sivut leikkaan päällekäin ja MIGillä kiinni.

    [​IMG]

    Cadillacissa onneks piisaa pituutta ja leveyttä :D:D[​IMG]

    Sivuilla paaaaljon ylimääräistä. Takamatto menee etuosan alle joku 400mm. ja silti taakse jää penkin alle oikein riittävästi(pitkä on pilalla, mutta lyhyttä voi aina jatkaa).Toi kumikohta ei ehkä sovi just polkimien kohdalle, mutta mitäs sitte! Satasen uus matto! Muodoiltaan semihyvä. Tietääkö joku meneekö höyryllä tiukemmin muotoon?

    Etujakkara on peltivalmis. Takapenkki pitää paiskata Kiikalaan puhallettavaksi ja maalattavaksi.

    [​IMG]

    Pihalta BelAirin(?) ovesta sain sen puuttuvan kehyksen pätkän!

    [​IMG]

    Näitä ovia on pari, jos joku noista listoja vaikka kaipaa.

    [​IMG]

    Edellinen omistaja oli jo maalaillut sisustan osia 9005-mustalla, niin auton toinen väri on oikeastaan jo päätetty. Osat ihan pölyssä, mutta oikeasti siististi tehtyjä.

    [​IMG]

    Sain vihdoin ja viimein laitettua seinälle hyllyn(kuvan oikeassa yläkulmassa) ja katolla lojuneet listat sinne turvaan. Kattoa putsatessa taas tajusi, kuinka helvatan korkea tuo jousitus on!! Josko vihdoin huomenna saisi kaivettua jouset kettuun, kun lattiapellin takia pitää kumminkin alle mönkiä.

    Katon etureunassa ainoat lommot (kaksi ympyröityä). Niihin onneksi pääsee käsiksi. Tarvitsee vaan motörsportti vinkua jeesimään. Pitkäkatto..

    [​IMG]

    Nyt on taas fiilikset korkealla :)

    -Jake-
     
    Muokattu: 18.12.2020
    isalmela, MJF, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!