Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Edellisen kanssa käytännössä samaa ikäluokkaa olevana myös samoja ajatuksia dodge li’l redistä. Etenkin se burniskuva koeajo lehden sivuilta jäi junnuna pään kovalevylle tallennettuna. 2-t japsit on kans jotenkin mieleen. Isommat monisylinteriset niisson äänimaailma hieno. Tallissakin on -69 70 kuutioinen suzuki jahka sais entisöinnin loppukasauksen tehtyä. Kuten joskus tässä topicissa aiemmin totesin luen nykyään kaiken mopilistista ja pidän niistä. Taitaa mennyt maailma kiinnostaa nykyistä enemmän. Aika, jolloin kaikki oli vielä hyvin.
     
    Holley tykkää tästä.
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En tiedä missä niitä on mutta ei minun mielestä nyt ihan pohjamudissa niidenkään hinnat ole.
     
  3. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Vaikkapa nettiautossa ja ihan vaikka autokauppojen takapihoja kierrelen,ei niitä varmaan kotiin kukaan tyrkytä ellei pistä ostoilmoitusta;)
    Mikä on sitten kenellekkin pohjamuta?
    Jos reilulla viidellä tonnillakin käteistä,siis pyynnistä tingittynä, lähtee ajokelpoista jenkkisporttia niin ollaan varmaan pikkasen eri sukupolvea näkemyksineen...mun varhaisessa parrankasvuiässä minkäänmoista kulkevaa hooteetä saanut duunari kuin kärjistäen isolla pankkilainalla,tyyrillä osamaksulla tai rikkaan faijan avustamana saati että olisi ollut valinnanvaraa mieleiseksi päätyneen kohteen kunnon ,värin,varustelun,vm tai tekniikan suhteen joka tarkoittaa niiden olleen ääripäinä ex omistajien ja kovan elämän"kootut teokset" palapelejä tai hienoja "ainut suomessa"muuttoautoja jotka maksoi suurinpiirtein muutaman miljoonan hikipisaran verran ...nyt on mistä valita muutamalla tonnillakin Cadillacista(!!) lähtien!
    Moinen merkki kuului täysin mahdottomiin haaveisiin ,hinnat senmukaiset jos semmoinen "sormilla ja varpailla" laskettava ihmemerkki suomesta löytyi myytävänä ,kaikki kori tai vm lukien.
    Mutta mitä kukin arvostaa mitenkin harrasteautotouhuissa on kovin makuasia,yksi äitiä,toinen tytärtä tai isäkin kelpaa osalle ja joku halajaa sitä kolmatta sukupuolta(?)
     
    Muokattu: 24.11.2020
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Lehdestähän saa lukea mitä haluaa ja jättää lukemattakin. Sotajuttu nimenomaan oli hyvin mielenkiintoinen! Toki siinä oli varsin vähän tekniikkaa sekä kuvia..
    Lincoln Continentalia en ole Zephyriin verrattuna aikaisemmin koskaan oikein ymmärtänyt ja tuossakin tavallaan oli selitystä, että eihän siinä pitänyt olla mitään kovin ihmeellistä... mutta jostain syystä nyt jäänyt jotenkin vaivaamaan. Että olisko tuollainen 40-lukuinen Lincoln Continental juurikin hieno peli... Mobilisti-ilmiö iski taas! No eiväthän ne ole halpoja, eipä tarvitse moisia miettiä.
    Yamaha RD350-juttukin oli tosiaan mielenkiintoinen ja muistan sen varhaisteininä rekisteröineeni 80-luvulla, mutta tosiaan järkisyistä on nyt tallissa kakkos-moottoripyöränä kuitenkin juurikin "nakutettu" ilmajäähdytteinen 4t-Yamaha, 900XJ, joka on erittäin käyttökelpoinen pyörä, näyttää vanhalta ja on todellakin niin luotettava, kuin vain japanilainen pyörä voi olla. Mikä olisi mielenkiintoinen juttu olisi tietty RD125LC -artikkeli joskus lukea, mutta Mobilisti-lehdellä on kovasti ollut tapana kiertää ne eniten myydyt yleisimmät mallit, kunnes joskut 60 vuoden ikäpyykin jälkeen ehkä ottavat ne listalleen..
     
    tinareki, impala67, PON1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    aivan samaa olen ihmetellyt, kauheasti kitistään että kaikki wanha rauta on kallista, -niinkai kun niillä on kysyntää.

    mutta samalla ollaan sokeita sille kuinka halavalla saa täysin kelpoa ajoneuvokalustoa! caddyjä, camaroita -varsinkin kutosilla; ja ihan toimivia (etuveto)käyttöjenkkejä joissa ei muuta erityistä vikaa ole kuin liiallinen yleisyys. nyt on niin kissanpäivät harrastaa vähän käytettyjä arkijenkkejä ja komeitakin 90luvun entisiä johtokuntatason laitteita. kitinät pois ja shoppailemaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. hmr66

    hmr66 Gearhead

    uusi lehti aineellistui äsken posti Paten toimesta laatikkoon, lukeako nyt vai vasta jouluna.....
     
    Muokattu: 18.12.2020
  7. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Niinkuin sanoit , makunsa kullakin , itse pidän tuota mersua kauniina autona ja nostan hattua entisöijälle , ei kaikkein helpoin projekti.Olen samaa mieltä noista Zundpeista ja samaan kastiin saa lykätä MGBn , näitä on nähty.En tiedä alkaako mielenkiintoiset autot loppua suomesta vai alanko itse oleen rajoittunut. Kaikesta huolimatta Mobilisti on se paras suomalainen autolehti.
     
    jarkko359 ja litres tykkäävät tästä.
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Toi M-B on ollut 30-luvun köyhässä suomessa aivan käsittämätön auto, ja sen entisöinti on jo kulttuuriteko. Suuri ihme ettei sekin ole lipsahtanut takaisin Saksaan, tollasta ei varmasti tarvitse tyrkyttää Sakemannille taskurahalla vaan väitän että maksavat melko tuhdin nipun seteleitä 30-luvun M-B Roadsterista, upea auto!!
     
    JYR, Gottlieb, Volvo_5.7 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Vähän vaisu numero, mutta osuva pääkirjoitus. Samoin kuin edellisessä numerossa.
     
  10. Cortina71

    Cortina71 3rd gear

    M-B oli tosiaan hieno ja saksalaisilta saisi varmaan hyvän hinnan. Ei taida vaan omistajalla olla tarvetta myydä rahan takia..
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "miettikääpä onko 50 tonnia piisannut tuohon"
    Ei kannata miettiä, harrastus on väärä jos se ei kaikkia rahoja vie.
    Mersun kohdalla ei omistaja ole kyllä kaikkia rahojaan tuohon laittanut :rolleyes:.
    Ajo- ja käyttöominaisuuksissa puhunet järkeä noiden 30-lukuisten kohdalla, mutta kun ei tässä (harrastuksessa) ole järjen kanssa mitään tekemistä :D. Mutta aivan loistavaa että tuollainen mersu Suomessa on ja vielä loistavampaa on että sitä on teettetty täällä. Tekijöille propsit ja omistajalle "hattu päästä".:)
     
  12. karra

    karra Double Gearhead

    Ei ole tarvetta juu, päinvastoin taitaa olla halua hankkia lisää kulttuuriesineitä takaisin.
     
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Suotta poistit. Viestisi oli hyvin jäsennelty. Kantasi oli hyvin perusteltu ja kirjoittamassasi oli totuuden siemen. Se kirvoitti täällä hyvää keskustelua jatkoksi harrastamisen ydinajatuksesta.

    Tällaisen kanssa on mielellään eri mieltä.

    Kaukana siitä "mutsis oli sähköauto" -provoilusta, mitä täällä joskus näkee.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Kiitos kannustuksesta leivonharri mutta tuulimyllyjä vastaan en viitsi täällä tapella enkä huutaa
    vastatuuleen koska muutakin elämää on, ei vaan ole minun makuuni autoilun aamut harrasteena olipa mersu tai morris mutta jos ei ole tuon ikäisellä millään autolla ajanut niin ehkä ei monille aukene millaista yhteiseloa ja ymmärrystä vaaditaan todella tiheällä huoltovälillä. Vaikka onkin hieno kulttuurihistoriallinen teko teettää kurat, sodat läpikäyneestä ja mätäkuntoisesta 80v erikoismersusta uudenveroinen ja miten loihdittu enempi tyhjästä priimaa niin mitäpä porukka tekisi tuolla ja tuon kanssa jos avaimet lyötäisiin käteen omaksi eikä myydä saisi koska rahaahan on ja onhan kyseessä historiallinen kulttuuriesine kultakäkösten Viipurista.
    Pelkkänä korvana menisikö vitriiniin,cruisinkiin,kesäiseksi pyhäautoksi,kiihdyttimeksi vai laulukuoroon?
     
    Muokattu: 21.12.2020
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olisko semmoinen juttu, että tuollaisen rakentajalla/ rakennuttajalla on myös se ruuhka- auto, ja mutkatie- auto ;)
     
    Holley tykkää tästä.
  16. Kemer

    Kemer 2nd gear

    On varmasti montakin kesäautoa ,ympärivuotisia käyttöautojakin lienee useita ettei kulkeminen siitä jää kiinni mutta miten nämä liittyy tuon auton käyttämiseen ei auennut eli hauska vastaus meni pikkasen ohi kysymyksen...:)
    Piip...antaa olla,tämmöistähän tää on kun nimimerkin suojasta saa laukoa ja toiset samanmoiset taputtaa.
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joskus sitävain törmää vanhojen autojen rakentajiin ja faneihin autoharrastefoorumilla ;)
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ilman kuran heittämistä on todella hienoa ja hatunnoston arvoista entisöidä, tai teettää entisöinti yli 50 vuotiaaseen autoon, siitäkin huolimatta, että sillä on huonot ajo- ominaisuudet, tai, että sitä kuljetetaan trailerilla.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ehtiny vasta siihen versailles juttuun mutta siihen asti tuttua turvallista ja hyvää mopilisti kamaa. Lehdessä on laitteita välillä esitelty mistä en ole edes kuullutkaan ja se on hyvä asia. Jos joka ikisessä numerossa olisi aina pappatunturi ja challenger niin voivoi.

    Se merssu juttu oli mielenkiintoinen. Hatunnosto Suomalaisen kulttuurihistorian vaalimisesta, harvinaisuuden entisöinnistä ja siitä että täälläkin osataan tehdä hienoa jälkeä ettei tartte saksaan tehtaalle lähettää laitettavaksi. Siitäkin huolimatta etten voi enkä haluaisi hankkia vaikka voisinkin tommoista.

    Mitä tulee kommentointiin niin vmpk ja tämä od ei eroa minulla kirjoittelustani mitenkään. Yhtä luokatonta on minulla molemmissa vaikka ihan omalla nimellä toisessa raapustankin. Ei pidä vittuilla muille, ainakaan ihan aiheetta eikä varsinkaan provosoitua muiden kommentoinnista. Maltinkin menettäminen aiheuttaa usein häviön niin nettikommenttihommissa kuin kamppailuareenallakin.

    Joku aika sitten kirjoitin mopilistin toimitukselle virheellisestä tiedosta vanhojen valokuvien teksteissä lehdessä. Päätoimittaja vastasi itse ystävällisesti ja hauskasti ymmärtäen ironisen sävyn lähettämässäni viestissä. Vaikuttaa muutenkin tolkun mieheltä. Mopilisti tulee varmaan sitten minulle vanhainkotiinkin, jos sinne asti päästään. Toivottavasti olen siellä sitten just siellä puolella pöytää missä jutut kerrotaan?
     
  20. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    No artikkelista selvisi, että ulos näkee huonosti, sisällä on ahdasta, autoon meneminen vaikeaa, ohjaus pikkupyörittelyssä murhaavan raskas ja teho/paino-suhde kuorma-auton luokkaa, suorituskyvyssä aikalaisetkin kansanautot (ainakin amerikkalaisperäiset) olisi helposti takavaloaan näyttämässä ainakin kiihdytyskisoissa. Käynnistäminen on vaikeaa ja ollut vanhanaikaista jo silloin 1936.

    Ilmeisesti siinä on silloin ja nyt ollut joku muu juttu, joka on saanut sitä rakastamaan.
     
    leivonharri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!