Ford Consul coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Akseli von Gardan, 24.12.2020.

  1. Tulipa homattua tyttärelle eka autoksi ja autoprojektiksi 73 consul coupe.

    Itellä oli useampi yksilö + yksi 75 granada joka oli kasitettu.

    Nyt auton purku käynnissä ja ajatuksena svapata oldsin 260cid kasi nokalle automaatin kera.

    Peltitöitä piisaa-

    Onko muita tämmösten ruuvaajia ja jos purussa niin esim takapuskuri , ovipahvit, etuhiekkapelti jne osaa hakusessa.
     
    Seevu, Ismoskosmos, 1purehell ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. tapsah

    tapsah 2nd gear

    pidä ford fordina etsi 255 pikkulohko 80-luvulta
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ai hitto, hienon mallinen peli. Armeijassa kuljettiin 4d Consulin kyydissä, missä oli 3.0. V6. Samainen kaveri osti pari vuotta sitten todella hienon Granada coupen ja löysi siihen jostain tehdasuuden 3.0 V6:en puulaatikossa.

    Tuossa korissa kaikki korimallit on hienoja, tykkään erityisesti stw:stä, mutta ne on kadonneet täysin.

    Ehkä itsekin jättäisin tuon Oldsin koneen laittamatta ja pysyisin Fordin omissa V8 koneissa. Miten paino ja fyysinen koko Olds vs Ford?
     
  4. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Hieno korimalli , ittellä oli joskus -72 coupe granada , sekä -74 ja 75 sedanit
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eikös Oldsi ole melkoisen leveä tuonne konehuoneeseen?
     
  6. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Akseli von Gardan, dart -66 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kotipuolessa oli aikoinaan 2 vai kolmekin granadaa/consulia fordin v8 katsastettuna. Kahdessa oli ainakin 302, tiijä sitten mitä luvissa luki. Muistelisin että ohjaustehostimen vaativat joka tais gxl malleissa olla vakiona.
     
  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Hieno peli!

    Itte alottelin autoilijan uran -71:llä 26metrisellä foortilla
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Aikaisemmin Perana ei ole kelvannu vertailumalliksi.... eikä vieläkään kelpaa. Eriasia jos vaan laittaa ja paperissa lukee jotain muuta.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikö nykyään kelpaa? Onhan ne Taunuksiakin saaneet V8:lle noiden kaukomaiden Fordin mallien perusteilla ihan viime aikoina.
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Se vertailu malli on 4.1 litrainen suorakutonen Australiasta joka mahdollistaa taunuksiin/cortinoihin suurentamalla iskutilavuutta maksimi prosentin verran tuosta 4.1l koneesta. Fordilta pitää anoa lappua johon tulee auton rekisterinumero. Maksaa 80€ tms. sillä saa laittaa sen 5.0l V8. Olikohan vertailu moottorissa 170hp joten saa kait tehon osalta olla rehellisesti sen 210 hv tms. Max tilavuus tais olla 5.1 l tms.
     
  12. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Lähelle noin. 75€ maksaa, runkonumerolla ei rek.numerolla ja 116kw on aussi-cortinan teho, joten luokkaa 186hp on tanikaan maksimit. Just pari päivää sitten tilasin ko. lapun omaan coupe taunukseen. Samassa lapussa on maininta akselimassojen ja kokonaismassan sallitusta korotuksesta.
     
    cdv70, Gary Grand, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo jotain tollasta. Muistin tehon sitten väärin. Max iskutilavuus tais olla 5.125l tms?
     
  14. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  15. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Jep, 5.125 max koko. Itelläkin pukissa - 79 302, jossa tehtaalta huimat 132hp.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No eikö tuo Etelä-Afrikan malli kelpaa verrokiksi, jos Aussien kerta kelpaa?
     
  17. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Nyt männöö vahvaksi mutuiluksi, mutta muistaakseni Etelä-Afrikan xr8 sierran, fordi lisäsi vertailuautojen listalle. Joten voi olla, että noissa capri ja consuli tapauksissakin olisivat noi lisänneet. Trafi ei niitä, ilman foordin lappua hyväksy.
     
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Muistaakseni tuo Perana ei kelpaa vertailumalliksi koska ei ole "riittävän" sarjavalmisteinen. XR8 Sierra sensijaan on kuten XLE 250 Cortinankin. Näitä tuntuu olevan monella työnalla nyt, myös itselläni TC1 Taunus kasitus menossa, kukahan saa ensimmäisen kilpiin. Alla Taunusklubilainen Sultzi aika pitkällä.

     
    cdv70, Lemmu, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itellä Capri ja ei saa laittaa kasia ilman erikoislupaa. Ei kelpaa peranta tms vertailumalliksi. Isoin iskutilavuus on 3.7l ja teho tais olla 200 heppaa.

    Cortina/Taunus sai noi isommat koneet laillisiksi ilman erikoislupaa noin 3 vuotta sitten, koska australian Fordi oli myyny 4.1l moottorilla tehtaalta tulle. (perana yms ei ole Fordin omia tekeleitä vaan viripuljujen laitteita)

    Sierra voi mennä nykyään XR8 luvilla se on mahdollista mutta tuskin koskee muita korimalleja.

    Taunus foorumilla useampikin oisko 3-5 V8 projektia menossa.
    http://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?f=9&t=15818
     
  20. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mä ostin 80-luvun loppu puolella orkkis 3.0L ’72 Coupe GXL:n. Vinyylikattoa, tehostajat ja C4 automaatti. Ensin hajos motti ja sitten loota. Kone sai sisäänsä korkeampi ruttuista mäntää, Kentin tiukempaa nokkaa, venajouset, nostajat ja jakopään. Peltisarjat ostin jostain käytettynä. Lootaksi tulin Caprista nypätty manuaali. Automaatin rempan lisäksi olisi pitänyt vaihtaa turbiini ja se oli erilainen jenkkiserkkuunsa verrattuna. Ei ois riittänyt rahat, niin manuaaliswappi tuli halvemmaksi. Perä vaihtui myös pikkaisen myöhemmin tiheämpään 2.6L reppuun.
    Hylkäsivät sillosessa autorekisterikeskuksessa heti mun toiveet Fordin 289 muutoksesta. 260 Fordin ois vielä saanut laittaa, mutta niitä ei ollut tarjolla, eikä siihen oikein ollut tehojenkaan puolesta innostusta. Pitäydyin mielummin alkuperäisessä motissa. Tollainen 3.0L Granada painoi enemmän kuin 289 Musse ja siinä oli jo lähtökohtaisesti paremmat jarrutkin. Mutta eihän silloin byroslaviassa mitään auttanut. Ihan kohtalaisesti se sellaiseksi autoksi liikahti noilla hiluilla. Pullonkaulaksi vähän muodostui se yksi 2-kurkk.Weberi, ja 4-reikäisiä ei ollut missään tarjolla. 3x2 patteristo oli taas hinnallisesti täysin ulottumattomissa. Ympäri vuodet se toimi käyttiksenä yli inttiaikojenkin, kunnes taisin myydä sen pois joskus ’93 tai 94 tienoilla. Nykysijainnista ei tietoa, leimattu viimeksi ’99 ja poistettu rekisteristä Trafin ilmaisen palvelun mukaan
     

Kerro tästä muillekin!