-77 square body chevy ja pulssimainen tärinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja oceanic7, 23.9.2020.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Paljonkos se yoke tulee ulospäin pohjasta kun laitat tukilaakerin paikoilleen? Sulla oli se irti.

    Pukit perän alle ja tutkimaan mikä vispaa.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rumpu jos on kiero, niin näkyy jarrudynossa. Ja vatkaa tasasesti oli veto tai ei. Ai mistä tiedän :(
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Puoltoista senttiä.
     
  4. Akit

    Akit 2nd gear

    Voisko turbiini pilotti pohjata kampuran päähän.
     
  5. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Mulla oli amerikan jose suurentanut perän yoken ristikonvälystä, teki hyvin samaa oiretta. Uusi yoke kiinni ja oireet loppui siihen.
     
  6. mindgame

    mindgame 1st gear

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/trans-amin-taeristys.303319/

    Saman ongelman ja vastaavien oireiden kanssa taistelin muutama vuosi sitten -78 Trans Amissa. Oireet tosin alkoivat jo heti 60 km/h jälkeen.

    Turbiinin vaihto ja laatikkoremppa toi väliaikaisen avun/lievityksen. Veikkaus jäi siihen, että jotain moottorissa oli epätasapainossa. Nokka siitä oli jo ainakin sileenä ja läpikäyntiä ois kaivannut. Tekniikaksi vaihtui siinä vaiheessa LS1+4L60E ja oireista pääsi eroon.
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kävin tänään tasapainottamassa takarenkaat ja sitten ajelin pukeilla yhdeksääkymppiä ja koitin etsiä jotain voblaavaa elementtiä mutta eipä löydy. Tasapainotuksesta ei ollut hyötyä ja luulenpa että syy taitaa mullakin olla ehkä moottorissa tai vaihteistossa, jotka on kyllä kummatkin ulkopuolisen taholta rempattu ja vahvistettu mutta ei tainnut loota kuitenkaan olla isolohkon kestävä koska lusu pohjassa vaihtokohtaan on ilmaantunut ihmeellinen räpätys.
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Luin tota sun säiettä ja ilmiö on aivan samanlainen mulla.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Laitetaanpa vielä loppuraporttia kun ongelmasta päästiin ihme kyllä eroon.
    Perä tarkistettiin ulkopuolisella korjaamolla ja se oli aivan tikissä, ei välyksiä missään. Renkaista taas löytyi vajaa sentin korkeusheitto vaikka ne oli juuri painotettu ja tarkistettu.
    Ajaessani pukeilla huomasin auton alla että kone vähän pätki siellä maantienopeuksissa ja sytkää säädettiin vielä kertaalleen pitkään ja hartaasti ja saatiin pätkiminen pois, ja tää siisti varsinaisen tärinän pääosin pois. 10 asteen perusennakko oli liikaa kun MSDn jakaja lykkää noin 24 keskipakoa+alipaine-ennakon päälle. 4 asteen perusennakolla ja rajoitetulla alipaine-ennakolla alkoi käynti siistiytymään. Uudet renkaat laitoin vielä ja nyt auto kulkee nätisti, smooth ride...
     
    12345678910, Gary Grand, Koris127 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei se ongelma hävinnytkään vielä, oli jäänyt laatikon hännän kumin pultit löysälle ja kun ne kiristi niin jyrinät ja värinät palasivat takaisin. Tästä sitten vedinkin joitain johtopäätöksiä ja vaihdoin aiemmin asentamani vaihteiston uretaanikumityynyn tilalle lootan peräpäähän tavallisen kumisen kannatinkumin joka oli lisäks Energy Suspension race-palikkaan verrattuna huomattavasti matalempi. Ja kas, värinät hävisivät uudelleen. No, katsellaan keväämmällä taas mitä uutta korjattavaa talven aikana on ilmaantunut.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eli kardaanin kulmatkin oli pielessä?
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Melko varmasti se pikkupätkä laatikon ja kannatinlaakerin väliltä oli laatikon päästä noin puolen tuumaa ylempänä.
    Tuossa kannatinkumit vierekkäin. Kuminen joka on vasemmalla menee tietenkin vähän tuosta lyttyyn, uretaani-ihme ei.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.12.2020
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Täältä overdrivelta joskus bongasin kun kerrottiin tremec apista. Latasin sen ja sillä olen alkanut tarkastelemaan kardaani kulmia aina kun touhuaa vetolinjan kanssa. Kannattaa lataa ja katsoa miten pahasti heittää. Tosin toimii vaan yksi osaiseen kartaaniin. :(
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mun ekan vastauksen veikkaus Kardaanikulmista perustui juuri samaan kokemukseen, eli tuli laitettua korkeampi vaihteiston taka-kannake aikanaan. Tosin silloin mukana ollut Chevy-Sensei osasi katsoa asian ennen paikallelaittoa ja syyllinen löytyi helposti.

    En tiedä miksi tuo takakannake on yleensä tuollainen korkea noissa puslaseteissä ja erikseenkin ostettuna. Luulisi että on helpompaa shimmata se riittävän paksuksi kuin veistää pois...
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vanhasta oli jäljellä tän verran

    [​IMG]

    niin en jotenkin vaan hoksannut ostaa oikeanlaista. Kai se on se "learning curve". Hyviä ideoita ja vihjeitä sain onneksi täältä.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vähän on ehkä ollut haasteellista arvioida tuon alkuperäinen korkeus..:D
     

Kerro tästä muillekin!