Chevrolet Opala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 5.12.2013.

  1. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Mulla on nykyään tuo Buick55:n linkittämä Opala. On tosiaan se nettiautossa keväästä lähtien myynnissä ollut ja Buickin 231 veekutosella vielä. Onko kellään tietoa onko alusta ja ohjaus jostain muusta autosta vai brassien omaa tuotantoa? Pulttijako on ainakin sama kuin esim Granadassa ja jarrupalatkin taitaa käydä siitä.
     
  2. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Tähän tuli sovitettua -84 Camarosta 305, jota piti vähän keventää alumiinikansilla, kaikki 99 kw:lol:
    [​IMG]
     
    Vezques, Gary Grand, musta78 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Tämä oli virkistävä postaus!
     
    ASaari tykkää tästä.
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tää on varmaan selvinnytkin jo? Eli eikös tuossa Commodorea ole alusta?
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Taisipa Saksanihmeissä olla lähes kaikissa 5 pulttisissa vanteissa sama jako, Opelissa, Fordissa ja Mersussa ainakin ;)
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä ollut. BMW ja takaveto-Opelit 5x120, Fordeissa 5x108 tai 5x112, Mersut 5x112, VAG-tuotteet 5x100 tai 5x112, Porsche 5x130...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Ja muistaakseni etuveto-Opelit 5x110.
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ^ja uusimmat 5x105 ja 5x115...
     
  9. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Tukivarret ja ohjauksen nivelet ainakin käy A Commodoresta, pulttijako on outo 5x4,5" eli ei Opel eikä Chevy. Etujarrupalat käy suoraan 200-sarjan Volvosta, takajarrusylinterit Sierrasta, taakse kengät luultavasti välikoppa Escortista kuten myös rummut kun muuttaa pulttijaon. Että semmonen sekasikiö :D Tällä hetkellä telakalla vetari poikki... pitää varmaan sovittaa siihen joku muu akseli kun tuo on joku Brasileirox!!!
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

  11. hmr66

    hmr66 Gearhead

  12. Mopar, jenkki-Ford ja Toyota ainakin. Mites olis klassinen Hiacen akseli..Oikea pulttijako ja kestää noi tehot.

    EDIT: Niin ja Volvo Amazon.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Ei taida Hiiacen akseleista löytyä kovin helposti riittävän harvoja välityksiä, sais olla max 3.5.
    Pulttijaolla ei oikeastaan ole merkitystä, vanteita kyllä löytyy.
     
  14. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    On tuo 5x110 takavetoisistakin ainakin omegassa
     
  15. Jatkan kuitenkin tällä samalla pulttijaolla, että noista jenkki-Fordeista löytyy 8.8" -akseli ja sen pikkuveli 7.5" Jälkimmäinen voisi olla ihan riittävä ja eikä turhan painava möykky. Niitä löytyy:

    Ford Aerostar (1985-1997)
    Ford Bronco II (1984-1990)
    Ford Mustang (1979-2011)
    Ford Ranger (1983-2011)

    Tuohon löytyy helposti pitempääkin välitystä.
     
    ASaari tykkää tästä.
  16. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Osassa varmaan ois lukkokin jo vakiona...? Se ei nimittäin tuo vetari oikeen tykänny 100% lukosta:rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!