Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Kemer

    Kemer 2nd gear

    no just niin,siinä täytyy olla "joku muu juttu"ja oisko tärkeämpi kulttuurihistoriallinen perintö kunnon haasteen kera vai se taivaan porttien taikasana: m e r s u,peräti erikoiskorillakin, mutta veikataan molempia eikä niin hienoa säätä tulekkaan tai hiljaista tienpätkää jotta tuo liikenteeseen ,mutta trailerilla ehkä käy tuulettumassa jossain sisähallitapahtumassa.
    Erittäin hieno juttu,todellinen ison rahan+yhteen hiileen puhaltamisen saavutus mutta pointtihan tässä olikin ettei sillä ns harrasteautoilun kanssa mitään tekemistä ole siinä mielessä kuin useimmat sanan ymmärtää.
     
    Muokattu: 21.12.2020
  2. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ehkäpä se juttu on ajoneuvohistorian vaaliminen. Mobilisti on paras autolehti. Joka ei tykkää jättää lukematta. Simple?
     
    62chevy2 tykkää tästä.
  3. bathory

    bathory Gearhead

    Itse en mobilistia tilaa enkä lue säännöllisesti. Mutta oliko jossain nrossa Hese Tolosesta mitään muisteloita. Koitin ko.irtonroa kaupassa katsella, mutta ei omaan silmään osunut. Ko.herra paljon lehteen kirjoitti ja oli mielestäni lehden parasta antia.
     
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    30-40-luvuilla Suomessa ei taidettu tuntea sellaista käsitettä, kuin ajoneuvohistoria? Jostain syystä äärimmäisen epäkäytännöllinen ja monilta osin hankalahko auto kuitenkin tuli niin hankittua, kuin kunnostettua jo tuolloin.

    Onhan se kyllä pirun nätti auto, varsinkin valmistusmaansa ja merkkinsä edustajaksi.
     
  5. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Uusinta en ole vielä lukenut kun vasta se hetki sitten saapui, mutta ainakin aiemman lehden (6/2020) pääkirjoituksessa oli, siinä oli kuva hänestä myös.
     
  6. Lassi

    Lassi Gearhead

    Pelkästään pääkirjoituksessa oli Heseä muistettu, lyhyesti mutta hyvin. Minun mielestä.
     
  7. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tää oli hieno opus. Tällaisella 1981 syntyneellä alkaa ekat muistikuvat autoista olla jostain 80-luvun puolivälistä tai vähän ennen. Kyseinen opus tarjoili jo ajankuvaa joka alkoi olla lähellä sitä. Toki "Kemijärvellä oli vähemmän kaistoja" kuin pääkaupunkiseudulla, josta teoksen kuvat valtaosin oli.

    Uusin Mobilisti on tässä joulukiireiden lomassa vielä lukemisen alla. Eniten siinä sykähdyttää tuo '36 Mercedes. Upeimpia autoja ja parhaita oluita yhdistää yksi sama asia: niissä on aina myös hyvä tarina taustalla. (Tutustukaahan Tornion Panimon tuotteisiin.)
     
    isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  9. hmr66

    hmr66 Gearhead

  10. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

    [​IMG]
     
  11. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Ei auennut tuo kuvan tarkoitus minulle jos keljuiluksi tarkoitettu,selkosuomeksi kiitos jos vaikkapa pyhän kolmisakaraisen tähden loukkaamisen mielestäsi tapahtunut. Se ei vaan kaikkia enää nykyaikana saa lankeamaan kontillaan automaattisesti ja seuraamaan tähteä seimelle kori/vuosimallista riippumatta.
     
    Muokattu: 1.1.2021
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ehkä se haluaa vain kertoa, että olet todella sisällä asian ytimessä.
     
  13. karra

    karra Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuon omistaja ajaa kyllä autoillaan, ainakin mersuilla. Itse asiassa en ole varma ajaako muilla niin paljon kun mersuillaan. Kerran tuli avonaisella 1962 300SL autolla vesisateessa vastaan Lappeenrannan yliopiston liepeillä, ajovarusteena nahkainen kypärä ja ajolasit, mitä nopeasti havainnoin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Kemer

    Kemer 2nd gear

    wau,onko hänellä noin monta vanhaa mersua? Hienoa jos joku omistautunut harrastukselleen noin ja peräti ajaakin siis niillä tapahtumiin laajemminkin?Onnea ja menestystä vilpittömästi merkkiuskollisuudesta.
     
  15. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Tänä vuonna tulee kuluneeksi 20 vuotta siitä kun lopetin Mobilistin lukemisen. Olen joskus harkinnut lehden kokeilemista uudestaan, mutta minulla tuli pää kipeäksi kun oli Mobilistia, Senioria, Kakstonnaria, lisäsivuja tilaajille ja näköjään vielä erikoisnumeroitakin. Liian monimutkainen lehti näin yksinkertaiselle ihmiselle!
     
  16. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Aikoinaan kun Larussa olin töissä Heikkiläntiellä, en lukenut Mobilistia, nyt myöhäisheränneenä kyllä vähän harmittaa. Luultavasti perus Mobilisti antaa parhaiten harrasteauto luettavaa mainitsemastasi luettelosta Mobilisti variaatioita, osa niistä variaatioista on jo lopetettu.....
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mobla on nuorentunut siinä samalla kun lukijat ovat ikääntymään päin. Syntyy kohtaaminen.

    Ja ken eilistä kaipaa, sen löytää senioriversiosta.

    Luetaan ja tilataan noita lehtiä niin kauan, kun niitä saatavilla on.
     
    beefeater tykkää tästä.
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No, pähkinänkuoressa:
    - Seniori on joku 80% vanhoja kuvia arkistoista, joo, ei ehkä niin paljoa "toimittajan duunia" per euro, mutta sä voistit tykätä, paljon vanhaa helsinkiä jne
    - tilaajan lisäsivuilla on kivoja pikkujuttuja, vähän sellaista 90-luvun mobilistihenkeä
    - kakstonnari oli, tuli ja meni, ne kakstonnarin autojutut ovat pikkuhiljaa valuneet takaisin perusmobilistin sisältöön. Toisten mielestä "kuukauden käytetty", useimmille yli 25 vuotias voi jo olla klassikko
    - noi "eilinen ei ruostu"-lehdet on itselle tuntemattomia, vaikka melkoinen sekakäyttäjä olenkin

    Enivei, toi digiarkisto on huikee setti, kuuluu jokaiselle tilaajalle. Ehkä tämän lehden jotenkin kirkkain kärki, suurin hurmos osui jonnekin 2011 tienoille, silloin kirjoitettiin se huima ETYK-numero (en tule yöksi kotiin), oli suurreportaasia piilofarmareista, Peel metroasemalla jne.
    ...tai sitten itse olin vaikutteille herkässä iässä kolmekymppisenä hommaamassa "aikuisten harrasteautoa".
     
  19. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Itse en ole kans koskaan ymmärtänyt sitä, että miksi kestotilaajille pitää rakentaa lehti, jossa on enemmän luettavaa kuin niille, jotka ostavat irtonumeroita. Ei johdu katkeruudesta, koska itse olin kestotilaaja ennen tuon homman alkamista ja olen sitä koko ajan ollut, joten ei multa sen takia mitään ole jäänyt näkemättä tai lukematta, mutta silti pidän erikoisena.

    Hyvin tehty lehti toi aina on ollut ja sisältää paljon mielenkiintoista materiaalia. Jotkut tietysti kiinnostavat itseä enemmän ja toiset vähemmän, mutta varmasti kaikille jutuille on lukijansa kohdeyleisössä.

    "Eilinen ei ruostu" numero ykkönen on mennyt itseltä ihan ohi, mutta kaipa sellainen on tosiaan ollut. Kakkososan tulin kyllä hankkineeksi ja siitä jotenkin monessa paikassa olen nähnyt mainosta tai muuten mainintaa. Sitä lukiessa tuli fiilis, että aika paljon pohjatyötä on pitänyt tehdä, että on saanut aikaiseksi kaikki kuvatekstit, vaikka itse tekstin määrä ei niin suuri ollutkaan.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ehkä tossa pyritään suosimaan kestotilaajaa, kun muilla lehtitaloilla kestotilaaja on alhaisinta kastia. Paljon kestotilaajia lienee hyvä ja varma pohja bisnekselle vs. shokkitarjous tuplanumero reppu kaupanpäälle puoleenhintaan veeseiska tyyli.
     
    beefeater, Dataviilaaja ja musta pässi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!