Chrysler Voyager ei lähde käyntiin .

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja purkki, 29.11.2011.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tulee ehkä liian myöhään tää neuvo.
    Tosimies kaivaa sen sirun sieltä vanhasta avaimesta ulos, se on siinä avaimen päässä muovin sisässä. Ja siirtää sen jollain keinolla siihen uuteen avaimeen. Ei tarvi koodausta eikä mitään senkun vaikka teippaa sen pelkästään siihen uuteen avaimeen jollei se ole avattavissa ja siinä ei ole paikkaa sille.
    Se siru on sellainen noin sentin pituinen musta pötkylä.
     
  2. kuutio

    kuutio Gearhead

    Meillä aikanaan vanhukset katkas enklannissa kasatun micran avaimen kuskin oveen..

    ja kävivät sitte viisaana teettämässä uuden perusavaimen ilman mtn siruja.. ihmettelivät kun ei startannu. No onnistuin kaivamaan sen katkenneen pätkän sieltä oven lukosta ja sitte vaan se katkennu avain möykky siihen tarvikeavaimeen liimalla ja teipillä.. ja se virtalukon lähellä oleva tunnistin toimi ja kauppareisut onnistu taas
     
    juko7 ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jos ketä kiinnostaa, voi 96 Voyager osaa ois edullisesti!
    On tummennettua lasia sinkityn korin eli takaluukkuu toinen sivu ovi ym mitkä ei oo puhki! Ym! Jotain osia pidän itse! No siis kaikki, meinasin muutamat kaljat saada, vitun monella hävityllä melkein tonneilla! :mad:
    Vinkatkaa, kavereille ym! Hinnat on, lähes kertokaa mitä maksatte!
    Jos huumori veikkoja, nauretaan yhdessä ja voi olla et silti myyn!
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Onko Infinity Gold cd-radiota suorakulmaisella etulevyllä...? o_O
     
  5. riutpek

    riutpek 1st gear

    Miten pääsee parhaiten käsiksi starttiin? Voyager -97 ei lähteny käyntiin ja meen kohta selvittämään missä vikaa. Tosin akkukin voi olla sökö.
    Mut jos ei akku niin sit ekaks mittariston ja lämppärin juttujen tsekkaus.
    Mutta veikkaan että startissa vika, aiemmin saanut välillä kääntää avaimesta muutamia kertoja että on lähtenyt startti pyörimään.
    Mutta pääseekö helposti itse irrottamaan starttia?
    Ja muutenkin kuvia yms voi laitella!
     
  6. Kauko

    Kauko Gearhead

    Ainakin noissa 93 ja 99 v6-malleissa startti on moottorin ja syylärin välissä alhaalla etummaisen moottorin korvakkeen alla piilossa ja kiinni muistaakseni kahdella pultilla. Pultit on kyllä hiukan ahtaassa paikassa irrottaa, mut onnistuu kyllä ihan kotityökaluillakin, kunhan vaan on hiukan kärsivällisyyttä. Etupää ilmaan, ihan tunkki/pukki korkeus riittää, ei tarvitse olla välttämättä monttua tai nosturia ja alakautta. Kuvia en nyt tähän hätään ehdi laittaa, ollaan lähdössä tyttären häihin ihan näillä minuuteilla.
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jos 3.3- koneinen niin ylimmän pultin saa paremmin yläkautta, irroittaa ilmanputsarin ensin pois edestä. 15mm kannalla muistaakseni ja onnistuu ihan parkkipaikkaolosuhteissa ja normityökaluilla. Akunkenkä kannattaa ottaa irti ensin, startille menee virta suoraan akusta..
    Startin ja laatikon välissä on peltinen shimmilevy joka on veemäinen laittaa takaisin
     
  8. riutpek

    riutpek 1st gear

    Kiitos avusta.
    Auto lähtikin pikku seisonnan jälkeen käyntiin ja toimi siis tähän päivään asti ja nyt jäi itiksen parkkipaikalle työpäivän päätteeksi. Pitää mennä myöhemmin katsastamaan tilannetta ja ottaa työkaluja mukaan.
     
  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Käynnistysongelmia taas,-99 3.3. Kokeiltu:
    -uusi akku
    -startti pyörittää
    -kipinää tulee (irtotulpalla yhdestä johdosta testattu)
    -ei starttaa pilotilla
    -bensaa tulee suuttimille asti (nostaa paineen suutinten syöttöputkessa ainakin jollekin tasolle, tirskuttaa paineenmittausnipasta sitä avatessa mutta mittaria ei nyt ole käytettävissä)
    -ASD -rele vaihdettu
    -kokeiltu nuo trip/reset ja mittaripaneelien irrottaminen
    -kokeiltu kahdella avaimella
    -ei anna vikakoodeja lukijalla
    -ei aiempia ongelmia

    En ole testannut, saako suuttimet ohjaussähköä. Ymmärtääkseni ohjaus toimii niin, että +12V on jatkuva ja moottorinohjaus katkoo maapuolta, eli startatessa pitäisi löytyä jatkuva 12V suuttimilta. Onko oikein? Tai miten se tulisi testata ja mitä tuloksista päätellä?

    Entä kampi- ja nokka-akselin asentoanturit, miten ne tulisi testata ja pitäisikö tulla vikakoodi jos ei toimi oikein?
     
    Muokattu: 16.1.2021
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    En nyt muista miten ne asentoanturit testataan, mutta kampiakselin asennontunnistimen vikaantuessa auto ei enään käynnisty.
    Eli hakisin sieltä päästä sitä vikaa, tai sitten maadoituspisteiden puhdistamisella.
     
    juko7 tykkää tästä.
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    On näissä kyllä joskus puolavikojakin, eli voi olla että antaa kipinää jonnekin joskus. Jollei kerta edes hörähdä pilotilla niin pakko olla vika sytytyspuolella.
     
    juko7 tykkää tästä.
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai ECU tai puola tai sulakepohja tai johtosarjaa tai joku muu... Kaikki nää on tullu vastaan Voikussa...
     
    juko7 tykkää tästä.
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Kiitos vastauksista. Täytyy tutkia lisää varsinkin tuota syttypuolta.
     
  14. markos

    markos Gearhead

    Aiheesta on näköjään useampikin keskustelu, jatkan vaikka tässä uuden avaamisen sijaan.

    Talvikäyttis Voyager 1998 2,4L heitti ilmeisesti ajoneston päälle muutamia päiviä sitten kovalla pakkasella yrittäessäni startata.
    Moottori lähti kolme kertaa käyntiin sammuakseen muutaman sekunnin kuluttua, mittaristossa toimi vain valot, trippi sekä vaihdenäyttö olivat pimeinä. Molemmilla avaimilla ja kauko-ohjaimilla sama homma.
    Ymmärsin oireiden viittaavan Ko. ongelmaan.

    Nyt vähän lauhemmalla kelillä toimii taas normaalisti. Onko mitään muuta tapaa selvittää vian syytä kuin aloittaa mittariston tinaamisella yms. ja toivoa ettei jätä kotipihaa hankalampaan paikkaan?
    Vai voiko oireet johtua jostain muusta?
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mittariston nyrkittäminen vian sattuessa on aika toimiva diagnosointitapa.
    Nyrkitys ja lähtee käyntiin = vika mittaristossa.
     
    Kustom STW ja juko7 tykkäävät tästä.
  16. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Itsellä aikoinaan kokemuksia myös tuosta mittariston heikoista juotoksista.
    auton sai aina sen temppuillessa käyntiin siten että toisella kädellä ratin tiltti "auki "asentoon ja startatessa ja auton käyntiin lähtiessä rynkytti tilttiä suht voimalla alastopparia vasten, tämä toimi aina siihen asti että sain juotettua mittariston. sen jälkeen ei temppuillut.

    2.8 diesel jos ei edes naksahda niin katsokaapa startin herätekaapelin pää sieltä startin päästä. hapettuvat irti, pätkä johtoa pois(aika lyhyt on joten viisainta juottaa jatkoa) ja uusi liitin päähän..
     
  17. markos

    markos Gearhead

    Kiitos Hai ja Turbo vinkeistä, tutkin tarkemmin viikonloppuna kun puran mittariston. Olispa myös se tilttiratti, taitaa olla valtakunnan köyhimmin varusteltu Voyager
     
  18. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    jos tiltti puuttuu niin paukuta toisella kädellä kojelautaa mittariston yläpuolelta siihen tuo perustuu että mittaristo tärisee, ajonesto tarkastaa avaimen sirun koodin starttauksen yhteydessä ainoastaan ..
     
  19. markos

    markos Gearhead

    Ei auttanut paukuttelu. Purin mittariston irti, pitääkö kaikki juotokset käydä läpi vai onko jokin tietty kohta mistä kannattaa aloittaa? Onko mahdollinen vika mitattavissa yleismittarilla?
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Muistelen, että ne oli liittimen pinnien juotokset siinä mittarin levyllä.
    Yleismittarilla ei oikein noita mittaa.
     

Kerro tästä muillekin!