Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Surkeet ominaisuudet? Sanoo kaveri joka vielä vähän aikaa sitten sanoi ettei ruiskuilla, tai varsinkaan TBI ruiskuilla tee yhtään mitään vaan kaasari se olla pitää. Nyt vaaditaan kyllä hyvät perustelut, miksi sniper parempi?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Et pääse läppärillä säätämään karttoja yms ollenkaan tossa Edelissä, Holleytä pääset säätämään aivan kaiken ihan kuten missä tahansa ruiskussa. Ei tommosella käsilaitteella saa ku sinnepäin säädöt, eikä E85 saa mitenkään toimimaan kunnolla tolla Edelin systeemillä, Holleyn saa helposti toimimaan säällä kun säällä ku pääsee läppärillä käsiks siihen.
    Samoin edeli ei tue kaasuja ollenkaan, onneton tuki edes ahtopaineelle, Holleyssä nuokin kaikki paljon paremmin ja monipuolisemmin.

    Toi edelbrockin systeemi on vielä niin lasten kengissä ettei kannata, tällein kun on kokemusta molemmista, Impalassa Sniperi ja Satellitessa Terminator X.

    Enkä vaihtais enää kaasariin kyllä takasin, jos oikein voimaa haluais ni joku Super Sniperi ois varmaa paras valinta ahdettuun, saa kylmemmän imuilman hyödyn siitä vrt 8 piste ruiskuun, käytössä kun ei huomaa mitään eroa kumpi siellä edes on jos ei tiedä.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos haluaisin tehdä kartat alusta loppuun itse ostaisin megan tms. Kuinka tarkasti perus autoharrastajan pitää saada kartta säädettyä? Ja kuinka tarkasti perus autoharrastaja sen osaa säätää, siis paremmin kohdalleen kuin ohjausjärjestelmä itse? Omalla kohdalla vertailu oli TBI vs MPI lähes samalla rahalla. Omaa autoa ajettiin pari tuntia rullilla ja kaveri jonka kanssa säädettiin kehui helppoutta ja myös sitä että putken päästä tulee sitä mitä pyydetään, eli järjestelmä tekee mitä sen pitää. Ja hän tekee koko ajan megaohjauksia eri sovelluksiin, säätää rallicross autoja jne. En kyllä keksi mitä olisin saavuttanut sniperilla, terminator X nyt jo on asia erikseen.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    No sen takia nimenomaan noita kun ei tartte tehdä niitä karttoja ite vaan äly hoitaa ne peruskartat kuntoon eikä tarvii ku lopullinen hienosäätö sit tehä ite.
    Sehän noissa myy kun sen saa kuka vaan toimimaan mutta on niissä silti paljon parannettavaa siitä mitä se tietokone on oppinu, samasta syystä ostin itekkin ton Terminator X että pääs heti ajamaan eikä tartte minnekää viedä säädettäväks vehkeitä ja maksaa siitä kipeeks ihteensä vielä.

    Jos oot ton Edelin hommannu ni miks se on pitäny dynoon mennä säätämään? Sehän oppii ajettaessa siinä missä tuo Holleykin.
    Ero vaan just sit se että se Edeli on aina "vähän sinnepäin" kun ei sitä pääse puukottamaan, Holleystä saa sit jo oikeesti hyvän.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Aika paljon helpompaa ajaa autoa rullilla kuin tien päällä ja kokeilla erilaisia pyyntejä ja miten moottori niihin reagoi. Samoin kokonaisennakko saatiin juuri kohdalleen sekä wot-alueen seos hallituissa olosuhteissa, toki samalla tuli mitattua tehot. Ihan varmasti sen saisi vielä paremmaksi jos hienosäätömahdollisuus olisi olemassa mutta jotenkin vaikea uskoa että TBI hienosäädettynäkään voittaisi MPI:tä, etenkin jos säädöt on tehty lonkalta, "musta tuntuu että nyt toimii" periaatteella.
     
    Gary Grand ja GBS tykkäävät tästä.
  6. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    TBI eroaa MPI:stä lähinnä paremman sekoittumisen muodossa koska suuttimet yleemsä korkeammalla sekä huonommilla kylmäkäyntiominaisuuksilla koska kylmät imarin seinämät.

    Muutoin MPI loistaa lähinnä mahdollisuudella pienempiin päästöihin ja mahdollisesti jos pitää korjata muita vikoja suuttimien sekventialisäädöillä mitä ominaisuutta MPI itsessään ei tuo.
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olisiko kenelläkään sniperin tarroja? Sain vaan yhden ja pari sille olis tarvis.
     
  8. generalo

    generalo Gearhead

    Saako tämän pelaamaan kahdella lambda-anturilla vai pitääkö väsäillä x-putki? Erillisillä tuplaputkilla oleva kottero siis kyseessä.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mihin tarviit kahta lambdaa?
     
  10. generalo

    generalo Gearhead

    Eli osaa haistella itsensä toimivaksi vain toisesta putkesta?
     
  11. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Kyllä,

    Sama seos tulee kummaltakin puolen jos kaikki kunnossa .

    Itsellä on erillisputket ja molemmissa on lambdan paikkoja 2 /puoli.
    Kokeilin moottorin ohjauksen lambdaa molemmille puolille ja seokset samat (voihan eroja olla , vuoto?, kansivikaa? yms,yms.)
    Ecun lisäksi laitoin molemmille puolille vielä seosmittareiden lambdat ja seoksia katsellaankin kahdesta mittarista jotka koelaudan päällä. :) Ja samaa näyttävät jos kaikki kunnossa. (ihan oman mielen rauhan takia , kevytralliviritysmoottori :p )
     
    Seevu ja generalo tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sitte putki oikein hiton tarkasti tiiviiksi! Facen Holley Sniper palstaan kandee tutustua.

    -Jake-
     
    jpalvima tykkää tästä.
  13. 2207

    2207 Gearhead

    Vetääkö seokset kiharalle jos putki vuotaa? Vai mitä meinaat?
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kaikki vuodot lisää happea pakokaasuihin -> Lambada kuvittelee seosten olevan laihalla ja ohjaus lisää soppaa sen perusteella.. Menee ihan reilusti rikkaalle seokset.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. 2207

    2207 Gearhead

    Joo, ton mä tiedän mutta jos mahdolliset vuodot on lambdan takana, niillä ei liene merkitystä
    niin kovasti.
    Mulla on cutoutit about 40-50cm lambdan takana, ja nehän vähän vuotaa aina.
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vaikea sanoa miten herkkä on vetämään sieltä takaapäin happea putkeen.. Jos putkissa ei vastusta juurikaan ole, niin voihan se jonkin verran tuoltakin etäisyydeltä vielä hökiä.o_O

    Tuskin muuten kuin joutokäynnillä/ihan pintakaasulla on mahdollista?

    Omissa kötöksissä koittanut pitää putkiston täysin tiiviinä ainakin ensimmäiseen pönttöön asti, niin ongelmia ei ole ollut. Pönttö siis taka-akselin edessä..
     
    2207 tykkää tästä.
  17. 2207

    2207 Gearhead

    Joo, äkkiähän ne tiivisteet menee vaihtoon jos vuotavat. Mulla on peltisarjojen kollektoreissa vielä ihan uutta vastaavat tiivisteet.
    Yks vaimentaja/puoli ennen taka-akselia ja putket loppuu taka-akselille. H-putki on siellä välissä vielä lisäksi.

    En mä usko että se vetää happea tyhjäkäynnillä tonne lambaadalle asti. Mahdollista se on mutta epäilen, oman autoni kyseessä ollessa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sniperin ohjeessakin taisi olla etäisyys lambdan jälkeen vaadittavalta putken pituudelta. Sitten kun Sniper menee särki, oli jossain listattuna osia joita saa vaikka RockAutosta rikkinäisten tilalle. Esim: [​IMG] Kriittisiä paikkoja ovat olleet injektorien sähköliittimet (omassakin oli, korjaus nippusiteellä) [​IMG]

    , lambda (Bosch LSU4.9 O2 UEGO Wideband Oxygen Sensor for PLX AEM 30-2004 0258017025),IAC, CTS, TPS.

    Oma pakarivuoto, joka pisti seokset aivan katolleen, ei näkynyt mitenkään ulospäin. Saippuavesitestillä olisi löytynyt aavistuksen vuotava kollektorin (uusi) tiiviste.

    -Jake-
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Tämä lambda-lappu joka tulee siinä sarjassa mukana on kyllä tahattoman komiikan kliimaksi. Kokeilin miten skulaa ja viikon jälkeen oli tiivistelappu tullut puhalletuksi atmosfääriin, kauhea vuoto ja bensaa paloi sen mukaisesti. Ei sitten tarvi olla kovin kummoinen ilmavuoto ja ”korjauskartta” alkaa näyttää aika erikoiselta...piti laittaa kuparitiivisteet sarjan ja kannen väliin ennenkuin tuli riittävän tiivis.

    Toinen aivopieru valmistajan ohjeissa on että sitä vakioletkua voi käyttää polttoainepumpun jälkeisissä linjoissa. No tottakai jos haluaa tutustua tiepalvelun väkeen tai polttaa autonsa.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  20. Itsekin pähkäillyt näitä bensalinjoja ja metallisia käyttänyt tähän saakka.

    Sniperin käyttöpaine 58-65PSI
    Master kitin mukana tuleva letku on Earl's Vapor Guard Hose 3/8"
    Max PSI 225.

    Eli paineenkeston suhteen ei pitäisi olla ongelmaa. Paluulinja tietty pitää olla kunnossa.

    Specseissä listataan että sopii gasoline, E85, alcohol, methanol ym.

    Liittimet, kuumankesto, vai mikä letkun käytössä on heikoin kohta ?
     

Kerro tästä muillekin!