Ford Granada 2.6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tepa, 9.2.2002.

  1. Tepa

    Tepa 1st gear

    MIstäköhä löytyis kaikki moottorin tiivisteet? Imukannen tiivistettä en oo onnistunu löytämään.
     
  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    Eikö 2.3 ja 2.8 ole samanlaiset?

    Itse ostin ainakin joskus vuosi sitten 2.6 yläpään tiivistesarjan, taisi olla Arwidsonilta.
     
  3. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    2.3 ja 2.6 on samalla porauksella eli tiivisteet käy keskenään. Motonetillä ei ollut. Venat on kanssa tiukalla, ite päädyin lyhentämään OHC-koneen venttiileistä 7mm ja tekemään pari uutta uraa lukkopaloille.
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    Eli imusarjan tiiviste
    On luullakseni samanlainen kaikissa Cologne V6:sissa. Vai onko?
     
  5. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    on kyllä. keskimmäiset imuaukot on pikkasen pienempiä kuin reunoilla, liekö sillä yritetty tasata imuputkien pituuserojen aiheuttamia häiriöitä...?
     
  6. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin Cologne koneen välikannen tiiviste. Eri tilavuuksisissa koneissa on jo imu kanavat eri kokoisia, joten välikannen tiivisteet ovat erilaisia.
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    eipä tuo missää tunnu kun jokanen vähänkään järkevä sovittaa tiivisteet siinä missä kanavatkin kohilleen kansien ja sarjojen välillä. siks en ite enää ostakaan valmiita tiivisteitä kun sovitushommiin joutuu kumminkin, samalla vaivalla tekee uudet jotka sopii varmasti. henkilökohtasesti en usko että tiivisteitä on erikokosii, vaan tehtaalla on tehty aukot "siihen väliin" ja käytetään sitten kaikissa samaa.
     
  9. Razorass

    Razorass 1st gear

    On tehty eri kokoisia. Esim 2.0 ja 2.8 jos vertaa niin eroa on aika vitusti. Ainakin 2.0, 2.3 sekä 2.8 ovat erilaiset. 2.6:n tiipparia en ole ikinä sormissani pyöritellyt. Mutta täytynee joutoaikana tutustua siihenkin.

    Ja kun nuo tiipparit maksavat kutoseen about 10 eskoo niin ainakaan meikäläinen ei ala sellaisia itte vääntämään. Ostaa sopivan ja korkeintaan sipistelee sitä.

    nim. Yhden tehnyt eikä toista ikinä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Razorass 2002-10-03 00:40 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo onhan ne tiivisteet ihan erilaisia. 2.8 koneen imuaukot on isommat kuin 2.3 koneen tiivisteen reunat sillä kohtaa. Vaikeahan niitä olisi sovittaa kun loppuis tiiviste 2.3 tiiviste reunoilta kesken.2.0 koneessa on vieläkin pienemmät aukot. Cologne koneessa on imusarjan tiivistäminen muutenkin todella tarkkaa. Jos lohkon päissä olevat kaksi pinna pulttia ovat vähänkin vinossa menee koko imukansi vinoon ja jää vuotamaan. Pinnapultit kannattaa vaihtaa tavallisiin. Kokeilemalla löytyy sopivan mittaiset vaikkakin joutuu ehkä laittaan prikkaa väliin. Lujuus luokka on 10.9, mikä täytyy muistaa mainita pulttikauppiaalle.
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead

  12. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Joo onhan ne tiivisteet ihan erilaisia. 2.8 koneen imuaukot on isommat kuin 2.3 koneen tiivisteen reunat sillä kohtaa. Vaikeahan niitä olisi sovittaa kun loppuis tiiviste 2.3 tiiviste reunoilta kesken.

    No ei se nyt ihan noinkaan mene, kun itse juuri laitoin 2,8 koneeseen 2,3 koneen tiivisteen, vaikka pitikin mattopuukolla ottaa vähän sliceä imuaukkojen reunoilta, niin kyllä se tiiviste muuten samankokoinen on.
    nimim. tiivisteitä päällekkäin verrannut.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Motonetiltä löytyy kaikki tiivisteet tai ainakín melkein ja 2,3 imusarjan tiiviste käy suoraan 2,6 seen. nim. kokemusta on!!!
     
  14. Timba

    Timba 1st gear

    Mistä löytyis ford granada 2.6 v6 viritys osia?Vai löytykö mistään :)
     
  15. rrauta

    rrauta 3rd gear

    1,8 ja 2,0 vee kutosissa pienemmät kanavat.
    2,3 ja 2,6 samat kannet ja lohko, tiivisteet sopii keskenään, ainoo ero on kannentiivisteiden paksuudessa.
    2,8 vanhempi malli on ihan eri kansilla ja imukanavat on eri kohdissa.

    uudempi 2,8 ja 2,9 ja (4,0?) ilmeisesti vesikanavissa eroa, muuten sopii(tarkista imusarjan päissä olevien vesikanavien reiät).
     

Kerro tästä muillekin!