Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. 2207

    2207 Gearhead

    Mulla on Ponchossa 389 ja Muncie, kytkin on mekaaninen vivustolla, ei vaijerilla.
    Ei liian raskas eikä muutoinkaan perseestä ajaa. Uusi kytkinpaketti odottaa asennusta, jäykistynee hieman edellisestä.

    Munciessa on yleensä suora nelonen, eli matkanopeudet pitää olla aika maltilliset.
    3.55 perävälitys tarkoittaa sellasta 2800-2900rpm @100km/h. Tampere-Seinäjoki muun liikenteen mukana ja rekat ohitellen kulutus on luokkaa +/-18ltr/100km. Ihan siedettävä 389:lle.

    Eihän tuo siis mikään isolohko ole kun Pontiacissa ei sellaisia ollut tuohon aikaan. Mutta isohko moottori nyt kuitenkin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Manuaali, uuuuuu.
    Ihteä polttelee sellanen ihan saatanasti.
     
  3. fmila

    fmila Gearhead

    No niin polttelee. Vielä kun laittaa 5-vaihteisen OD-laatikon niin tuo maantiekin maistuu, vaikka ois vähän tiheempikin perävälitys. Oma himo kohdistuu edelleen Tremecin uutukaiseen TKX:n, on pelkkä aftermarket looda (ainakin toistaiseksi?), joka järkevän oloinen suunnittelultaan ja hinnaltaankin, kun se ei kaipaa "viriosia" toimiakseen vähän korkeammilla kierroksilla. Väännön kesto 600 lbs ja vaihtamisen kesto 7500 rpm vakiona on aika riittävä lupaus meille katucruisaajille. Kilpa-autot ja ahistimet sitten eri laatikoilla.

    Tremecillä tuntuu olevan pieniä toimitusviiveitä tällä hetkellä, mutta listahinta ei oo paha 2795 $. Käy kiinni auoraan GM ja Ford kykinkoppiin ja löytyy muutamat eri välitys vaihtoehdot, eli CR ja WR versiona ja jopa 3 eri 5-vaihteen välitystä.

    t. AM
     
    Inlinee tykkää tästä.
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    Se on kyllä kova sana se bemarin iso kuusilovinen zf.
    650€ näyttävät niitä kauppaavan. Olikohan hintaa 1200€ lensu powershopissa sovitettuna halutun koneen perään.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Parhain kokemukseni housut jalassa on 69 Camaro/454/Doug Nash 5-Speed yhdistelmä.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hienointahan tässä on että uuen TKX:n pitäs mahtua suurinpaanosaan vehkeitä ainaki, ilman vaihteistotunnelin modauksia.
     
  7. just oli jenkkipalstalla viimeisenpäälle oleva Dough Nash 4+1 + vertigal shifter, 3000usd. Ois perkeleen hieno. Kaasupohjassa täyskaasuvaihtoja.....

    M-20 laatikoista en ole koskaan tykännyt. Pari rikkonutkin. Huonot vaihdevälit.
    M-21 laatikoitakin pari ollut ja niissä on ollut todella tasaiset vaihdevälit. 10v sitten tarjosivat 3000eurolla läpikäytyä M-22 laatikkoa Ruotsissa, mutta en ostanut... taitaa olla aika kalliita tänäpäivänä....
     
  8. 2207

    2207 Gearhead

    Itse tuumailin että laatikon päivityksen sijasta -loikkarilaatikkohan olis kiva- syön tovin pidempään kaurapuuroa veteen keitettynä ja laitan Gearvedorsin.

    Pysyy auto oldskoolina ja kestää edelleen.

    Kustannus kuitenkin on samoilla hehtaareilla.
     

Kerro tästä muillekin!