84-88 Cedrickit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Kimmo-89, 21.3.2021.

  1. Kimmo-89

    Kimmo-89 2nd gear

    Terve.
    Kai tänne sai laittaa muistakin kuin jenkeistä?

    Projekteja olisi sekä pienempiä että isoja.

    Nissan Cedric tunnetaan laadukkaana autona, varsinkin tekniikastaan. Paras jonka tiedän oli puolitoista-miljoonaa ajettu ilman koneen aukaisua. Kyseessä oli vanha Vantaan taksi, joka ikävä kyllä korivikojen takia joutui hävitykseen.
    Varustustaso oli aikakaudellaan ykkösluokkaa. Sähköikkunat - peilit - polttoaineluukku - takaluukku - antenni. Ja ilmastointi vakiovarustuksena vuodesta 86 ylöspäin, tätä ennemmin vain halutessa.

    Esitellään autot.
    Ja mahdollisuuksien mukaan kuva autosta "uutena".

    Ranua-taksi. Alkuperäiskuntoinen, vain 400t ajettu. Automaatti ja '88 käyttöönotettu.
    Tässä ei suurempaa projektoitavaa ole. Ohjauksessa on hyvin pientä väljyyttä, jonka pystyn selittämään Lapin kuoppaisilla sorateillä? Noihin kilometreihin ei väljää pitäisi vielä olla. Ainakin raidetangon päät vaihdan.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Elimäki-taksi. Alkuperäiskuntoinen, vain 220t ajettu. Manuaali ja '86 käyttöönotettu.
    Ajettavuudeltaan ja muutenkin kuin uusi auto. Projektoitavaa on ehkä vain roiskeläppien vaihto tai suoristus.
    [​IMG]


    Kerava-taksi 564. Entisöintiprojekti. Ajettu taksia 330t, mittarilukema 375t, mutta epäilen todellisen luvun olevan enemmän, tosin siinä oli vielä alkuperäinen vaijeri paikallaan, jossa oli anturi taksamittarille. Automaatti ja '87 käyttöönotettu.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Takimmainen.


    Helsinki-taksi 1197. Vielä hakusessa minkä tason kunnostus tähän tehdään. Auto on Hki autoksi todella hyvin säilynyt. Vaatii vain muutaman paikan runkopalkkiin, ja oven alareunat sekä kaaret tulisi kunnostaa. Mittarilukema n.500t. Automaatti ja '87 käyttöönotettu.
    Turbotettu, ja on vielä auki että pidetäänkö vai puretaanko turbo pois.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kuva otettu juuri kun taksivarusteet ovat purettu. Tilalle tuli Laurel.


    Helsinki-taksi 1118. Iso projekti tiedossa, mutta pakko laittaa kuntoon. Entisöintiprojekti. Tämä vaatii rinnalle ehjän korin, josta saisi mm- pohjan siirrettyä tähän.
    Automaatti ja '84 käyttöönotettu. Ainoita "selvinneitä" 84 Hki autoja. Pakko laittaa kuntoon, jä väri on mukava - kuparinruskea.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Oikealla.


    Veljen Helsinki-taksi 1217. Aikanaan metallitöitä hieman tehtävä, mutta myöskin erikoisen hyvänä säilynyt Hki auto. Bensa V6, Automaatti ja '88 käyttöönotettu.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Veljen Helsinki-taksi 590. Entisöintiprojekti. Töitä on riittävästi. Aito mittarilukema lienee 750t tienoilla. Automaatti ja '88 käyttöönotettu.
    [​IMG]


    Veljen Helsinki-taksi, en muista järjestysnumeroa. Peltihommia tehty jonkin verran, ja juuri eilen veli sai auton maalattua. Automaatti ja -86 käyttöönotettu.
    [​IMG]


    Lisäksi löytyy muutama varaosa / purkuauto joissa nyt juurikaan kuvattavaa ei ole.
    Kovassa etsinnässä on myös tätä edeltänyt korimalli, eli Datsun 280C. Mieluiten Hki tai Uusimaa taksina, mutta voin sanoa että tuhoamisprosentti näille on tähän mennessä 98%.
    Jotakin muiden paikkakuntien takseja on löytynyt ja omaan haltuun tulee kevään ja kesän aikaan muutama.

    Eikö tästä ole hyvä jatkaa.
     
    mjm2, rekkamies, FuryIII '71 ja 21 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Mielenkiintoista!
    Nämä on jotenkin miellyttäviä autoja. En kyllä muista milloin viimeksi ois liikenteessä nähnyt. Itte ajoin tuollaista turbotettua joskus v. 1997 Kokkolassa kun sellainen oli siellä tekukaverilla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Siellä näkyy olevan kaikki Suomen säilyneet cedricit!
     
    mjm2, bbford, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. hmr66

    hmr66 Gearhead

    amarillo tykkää tästä.
  5. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Täällä Akaassa noita näkyy useampikin ihan ajossa. Yksi vanhempikin malli tosi siistissä kunnossa.
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Löytyykö noihin kulutusosia miten nykypäivänä? Noita ja 280C-malleja oli kavereilla 90-luvulla, mutta ruoste ja osien saatavuus oli ongelma. Moottorit siirtyi varmaan kaikista El Caminoihin. :D
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei kaikki, yks löysi tiensä chevrolet astroon. Joku manuaalilootakin siinä oli, liekö sekin nissanin peruja? Kaveri otti manneilta vaihdossa:eek:
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Taisipa joku joutua lava- Camaron pannuhuoneeseen :)
     
    Rusty tykkää tästä.
  9. Kimmo-89

    Kimmo-89 2nd gear

    Osien saanti on todella hankalaa. Moni sanoo "entisöivänsä" Cedricin, mutta pian huomaavat että se onkin vähän isompi haaste. Lisäksi jos Nissanilta sattuu jotakin osaa saamaan, niin hinta on korkea.
     
    Gary Grand, juko7 ja amarillo tykkäävät tästä.
  10. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Linkki jonka laitoin oli merkkikerhon sivuille, siellä on tietoa yms.....
     
  11. Kimmo-89

    Kimmo-89 2nd gear

    On tuttu sivu ja on tuttu auto.
    Ei tuolla muut taida osia myydä kuin me.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Eipä noita katukuvassa juurikaan enää näe, hienoa että jotkut harrastavat ja autot säilyvät.

    Ajelin 280 c;llä vm -82 reilun vuodenverran kahdeksankymmen luvun loppupuolella. Oli etelän vanha taksi ja loppuun rääkätty yksilö.

    Tykkäsin kyllä, ajoltaan hyvä, mukava kuin pikkujenkki.
    Huonoyksilö kun oli niin jouduin sitten vaihtamaan pois.

    Nytten huvittavalta tuntuu se ettei automaatti kelvannut silloin itäsuomessa vaihdokiksi oikein kellekkään, nyt taas melkein ehdoton edellytys.
     
    Gary Grand, isalmela ja 1purehell tykkäävät tästä.
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kai nekin on kaikki säilyneet jollain pervolla suulissa keräämässä barn dustia. :D
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ainakin yhdestä on kone ja manuaalilaatikko ollut mun Capricessa..:confused:
     
  15. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Olikos farkku cedrikissä vielä tuommoinen hienous kuin aukeava takimmainen sivuikkuna?
    Taisi olla avattavissa avaimella ulkoapäitte.

    Vai sotkenko muistikuvan johonkin muuhun autoon?
     
  16. Se oli Suomi hotroddingin kulta-aikaa..:p:p:p
     
    Gary Grand, malvasto ja hantta tykkäävät tästä.
  17. Kimmo-89

    Kimmo-89 2nd gear

    On.
    Farmareita ei ole suomeen tuotu maahantuojan toimesta, vaan ne on kaikki ilmeisesti venäjältä tuotuja.
    [​IMG]
     
    Gary Grand ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  18. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Onneksi oma lava Camaro on säilytetty "alkuperäisenä" :D
     
    isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Faijalla oli aikoinaan Cedric. Vanha taksi jostain maakunnasta. Jotkut luuli jenkiksi (ilmeisesti kokonsa takia). Ainoa vähän "parempi" auto meidän perheessä(sitä ennen taisi olla 80-luvun Jetta). Mukava oli takapenkillä matkustaa.
    Intistä kävin päivän lomalla ajamassa inssin, ja ajoin sen päivän mutsin autolla.
    Seuraavan kerran kun tulin lomille, ja ajattelin ajavani Cedricillä, niin faija olikin siinä välissä vaihtanut sen pois. :mad: En siis ikinä päässyt ajamaan sillä laillisesti tiellä.

    En löytänyt kuvia. Tummansininen manuaali. 6:lle rekisteröity.

    Myöhemmin ostin itse muutaman vuoden uudemman Laurelin, koska oli niin hyvät muistot faijan Cedricistä.
     
    Muokattu: 23.3.2021
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!