Challenger SRT8 -08 takavalojen kytkentä/sähkökaavio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja AJV, 21.4.2021.

  1. AJV

    AJV 1st gear

    Auto on -08 Challenger, joka tuotu Ruotsista ja siellä tehty muutos takavaloihin siten, että lisätty erilliset keltaiset ledivilkut ja auton omissa takavaloissa toimii parkki/jarruvalot.

    Nyt tarkoitus poistaa nuo keltaiset ledivilkut ja laittaa takavilkut toimimaan niinkuin ne tehtaalta lähtiessä toiminut, eli vilkku vilkuttaa jarrupoltinta.

    Taakse tulee yksi johto noille jarru/vilkkupolttimoille, mutta jarrusignaalia tuohon johtoon ei tule. Eli alkuperäinen jarrusignaali on ehkä "poikkaistu" jostakin.. Ruotsin kytkentää varten jarruvalosignaali oli otettu lisäjarruvalolta, joka ohjasi relettä.

    Olisiko jollakulla sähkökaaviota laittaa kyseiseen autoon? Se helpottaisi paljon.
    Tai mahdollisesti tietoa mistä tuo jarrusignaali-johto on "poikkaistu", kenties väliltä jarruvalokytkin-ohjainboxi. Vai onko kyseessä ohjelmallinen muutos? Kun sen verran mitä netistä sain tutkittua, niin jonkunmoinen ohjainlaite/boxi noita valoja ohjaa??
     
    Muokattu: 21.4.2021
  2. JJ

    JJ Gearhead

  3. AJV

    AJV 1st gear

    Kiitos, mutta tuon jutun olin jo lukenut. Ja tuossa on tehty tuo muutos hieman hienommilla osilla esim. tuo jarru/vilkkusignaalin splitteri..

    Tässä Challengerissa sitä ei ole, vaan jarrusignaalia ei tosiaan tule taakse asti orkkis jarru/vilkkujohdossa,
    ainoastaan vilkkusignaali tulee.

    Eikä ratkaisuksi käy käyttää tuota lisäjarruvalonsignaaliakaan, kun molemmille puolille pitää olla omansa..
     
  4. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

  5. AJV

    AJV 1st gear

    Ok, kiitos vinkistä.

    Eli se voisi hyvinkin olla vaan ohjelmoitu pois..
     

Kerro tästä muillekin!