Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. generalo

    generalo Gearhead

    Vaihtuu powergliden tilalle th700r4 -loota nyt tässä samassa rytäkässä, niin minkähänlainen tv-vaijerin korvakko tuohon sniperin kylkeen kävis näppärästi?

    Uspartsilta hypersparkin ohjainyksiköt loppu ja ei tietoa, että milloin tulee lisää, niin arvelin Summitilta tilailla. Ellei sitten jollain vaikka täällä olisi ylimääräistä myydä...
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikö siihen käy sama kuin holleyn kaasarille.
     
  3. 2207

    2207 Gearhead

    Holleyn foorumia nyt tovin selanneena kandee ajaa dataloggausta samalla kun ajaa opetusajoa ruiskulle.
    Tärkeintä on että AFR-tavoitearvot ovat oikein ja moottorin ominaisuuksien mukaan laitettu.
    Koska jos AFR-targetit on pielessä, niin vaikka kuinka väännät bensakarttaa se korjaa sen aina pieleen.

    Mä oon tehnyt dataloggausta nyt tänä keväänä ja teen vielä lisääkin koko ajan. Pääsee paremmin käsiksi siihen että mistä kohtaa karttaa pitää muuttaa ylös tai alas.
     
  4. generalo

    generalo Gearhead

    Minkä lukeman naputtelen tuohon "WOT Ignition Timing"?
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    32 to 34 degrees of timing could be just about right for a typical pump gas street engine. Googletin.
     
    generalo tykkää tästä.
  6. generalo

    generalo Gearhead

    Kiitos!

    Vielä tulpanjohdot ja vähän sähköjä tekemättä, ja bensalinjan liitokset kiristämättä. Sittenpä pääsiskin jo starttailemaan, toive olisi saada vapuksi ajoon.

    Sähköflektiä en nyt alkuun ajatellut laittaa, kokeilen alkuperäisellä peltiropeltimella.
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hitto kun en muista noita omia säätöjä, mutta eikös ne perussäädöt siinä manuskassa olleet kaikki?
    -J-
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Otin eilen Impalan ajoon ja kuukausien seisomisen jälkeen hörähti Sniperillä todella helposti käymään, vaikka itseä jännitti.

    Heti, kun auto oli kotona lisäsin tämän jatkokäikäleen vivustoon, toiveissa saada on/off-tyyppinen kaasuttaminen pois.
    [​IMG]

    No hienosti keveni kaasupoljin ja huomattavasti mukavampi ajaa, mutta on/off säilyi. Helpommin hallittavissa toki. Ehkä kokeilen progressiivisuutta seuraavaksi..

    Viime kesältä säilynyt ärsyttävyys on AFRn pompsahtaminen pahimmillaan 30 paikkeille, kun lähtee varovasti kiihdyttämään 1000->1500rpm. (40km/h, kaupunkiajo) tai lähtiessä rauhallisesti esim. risteyksestä. Vaihe kestää sekunnin kaksi. Kun enemmän antaa kaasua, oiretta ei ole. Osaisiko tähän joku antaa neuvoa? "Acceleration enrichment" handheldista?

    -Jake-
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mikähän anturi kykenee moisen AFR:n mittaamaan? Ei mun Innovate näytä ulkoilmassakaan 22:aa enempää ja viimeistään 17-18 kohdalla alkaa nypyttää laihuuttaan.

    Mittari on apuväline. Ajomukavuus ja hienosäätö perslihaksilla.

    Onks se on/off paikaltaan lähtiessä vai aina kun palaa takaisin vedolle moottorijarrutuksesta? Säätääkö Sniper sytkää?
     
  10. Täältä vois löytyä piirrustusta?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Nyt tuossa ajellessa se tekee sitä tasakaasulta nätisti kiihdyttäessä, paikaltaan lähtiessä ja myös moottorijarrutuksessa. Sniper säätää sytkää.
    Tekisin säädöt, kun tietäis mitä muuttaa.

    -J-
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko se toisio läppien tanko vakio?
    Sitä muuttamalla saa tuon on/off kaasun pois.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu on vakio ja nimenomaan toi progressiivinen tanko tarttis hommata (tai tehä, jos löydän mitat)

    -J-
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ite laitoin kaverin sniperiin holleyn tuplapumpusta.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Kannattaa heittää lenkki siten että dataloggeri kerää tiedot ja tsekkaat läppärillä millaista syheröä tulee. Jos on kovin räkäisen näköistä trendiä joka on täys sahalaitaa niin jostain poimii häiriöitä. FEssä on jakaja just ecun lähellä ja erikoinen taipumus nurkka-ajossa ( ihan kuin olisi pätkäissyt sekunnin murto-osan ajaksi) poistui kun alumiiniteippasin ja maadoitin jakajan kannen niin ettei kipinät häiriköi.
    Jos saat ko häiriön nauhoitettua niin kannattaa vilkaista mitä TPS on tuolloin tehnyt ja zuumailla näkyykö target AFR ja todellisen AFR:n muutosten välillä kovasti viivettä.
     
    Muokattu: 4.5.2021
    Seevu tykkää tästä.
  17. generalo

    generalo Gearhead

    Taidan kokeilla tehdä itse. Josko tekis säädettävän :D
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. generalo

    generalo Gearhead

    Asensin tänään uuden firmiksen. Edellinen oli 1010060 (varmaan melko vanha?) ja uusi 1.1.26. Samalla naputtelin wizardin uusiksi, nyt jos pääsis mylly opettelemaan alusta ilman pahoja imuvuotoja.

    Jos teen tuohon sen progressiivisen läppäsysteemin, niin käykö se riitelemään jotenkin myöhemmin itse tehtyjen karttojen kanssa? Kaverilla ois mielenkiintoa kokeilla tehdä läppärillä säätöjä, megasquirtit jne. on kyllä hälle ennestään tuttuja, mutta sniper ei. Itehän niistä en älyä hölökäsen pölläystä.

    Edit: niin ja vappuna ajellessa (vapuksi siis saatiin sniperin voimin ajoon, sniper efi + hyperspark) niin pari kertaa jumittui tps anturi näyttämään korkeita lukemia. Pikku napautus anturin kylkeen, jolloin kuului naksaus ja taas palautui tps-lukema nollaan.
     
    Muokattu: 5.5.2021
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mäkin sain omassa toiminnan paranemaan. Omia mokia. Vaikka on uudet ja huolella tehdyt johdotukset, niin yksi liitin oli kuitenkin löysällä. Korjasin sen ja samalla pohdin, että pitää varmaan vaihtaa Sniperiä varten asennettu sulakerasia laadukkaampaan: vaikka sälä on uutta, niin kuitenkin liitoksissa on väljyyttä, eikä se varmaan hyvää tee.

    Toinen moka oli tietty se, että vaikka ohjeet ja nettipalstat on luettu miljoonaan kertaan, niin en ollut aiemmin tajunnut siirtää opittua tietoa erikseen! Jotenkin olin kuvitellut, että laite siirtää opitun tiedon automaattisesti. Ehän mä sitäkään olisi ymmärtänyt, ellei Motörsport-Eero (my computer guy) olisi alkanut asiasta kyselemään. Siirretyn tiedon jälkeen kone toimii huomattavasti jouhevammin. Myös kaasun on/off tasoittui.

    Holleyn nimenomaan 1963 Impalaan tarkoitettu 450€ in-tank bensapumppu alkoi pitää sirinää vajaan kesän ajojen jälkeen. Asensin bensanpainemittarin ja ajossa (idle-cruise-wot) paine pysyy prikulleen kohdallaan. Ääni vaan raastaa. Takuu taitaa olla ummessa, joten tilasin varuiksi Walbron vastaavan pumpun (78€). En ole vielä kaivellut pumppua pois, kun homma on v-mäinen ja pihalla on märkää:D

    -Jake-
     
    impala-63 ja jpalvima tykkäävät tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Uusi pumppu tuli ja sirinä häipyi.. kun lisäsin gasoa tankkiin :oops: Mittari näytti 1/3 mutta niin vaan solahti melkein 60l. No onpa sitten varapumppu.

    Semmonen pikkumuutos tuli kanssa tehtyä, että vaihdoin toisen pcv-venttiilin. Ainakin jostain olen lukenut, että niilläkin on vaikutusta. Tiedä sitten.

    -J-
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!