Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mäkin sain omassa toiminnan paranemaan. Omia mokia. Vaikka on uudet ja huolella tehdyt johdotukset, niin yksi liitin oli kuitenkin löysällä. Korjasin sen ja samalla pohdin, että pitää varmaan vaihtaa Sniperiä varten asennettu sulakerasia laadukkaampaan: vaikka sälä on uutta, niin kuitenkin liitoksissa on väljyyttä, eikä se varmaan hyvää tee.

    Toinen moka oli tietty se, että vaikka ohjeet ja nettipalstat on luettu miljoonaan kertaan, niin en ollut aiemmin tajunnut siirtää opittua tietoa erikseen! Jotenkin olin kuvitellut, että laite siirtää opitun tiedon automaattisesti. Ehän mä sitäkään olisi ymmärtänyt, ellei Motörsport-Eero (my computer guy) olisi alkanut asiasta kyselemään. Siirretyn tiedon jälkeen kone toimii huomattavasti jouhevammin. Myös kaasun on/off tasoittui.

    Holleyn nimenomaan 1963 Impalaan tarkoitettu 450€ in-tank bensapumppu alkoi pitää sirinää vajaan kesän ajojen jälkeen. Asensin bensanpainemittarin ja ajossa (idle-cruise-wot) paine pysyy prikulleen kohdallaan. Ääni vaan raastaa. Takuu taitaa olla ummessa, joten tilasin varuiksi Walbron vastaavan pumpun (78€). En ole vielä kaivellut pumppua pois, kun homma on v-mäinen ja pihalla on märkää:D

    -Jake-
     
    impala-63 ja jpalvima tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Uusi pumppu tuli ja sirinä häipyi.. kun lisäsin gasoa tankkiin :oops: Mittari näytti 1/3 mutta niin vaan solahti melkein 60l. No onpa sitten varapumppu.

    Semmonen pikkumuutos tuli kanssa tehtyä, että vaihdoin toisen pcv-venttiilin. Ainakin jostain olen lukenut, että niilläkin on vaikutusta. Tiedä sitten.

    -J-
     
    Inlinee tykkää tästä.
  3. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Mites sulla tuo pelittää uudella firmiksellä? En tiedä onko ehtaa plaseboa mutta tuntui FE toimivan jouhevammin 01010230 päivityksen jälkeen, sellainen pieni kulmikkuus toiminnassa tuntui olevan vähentynyt?? Global conf file on sama kuin ennen.
    TPS ei varaosana maksa paljon paskaakaan ja jos TPS poikii niin menee liftaushommiksi (joten sellainen kannatttaa olla jemmassa)
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eikös tohon sopinut joku geneerinen TPS?
     
  5. Seevu tykkää tästä.
  6. generalo

    generalo Gearhead

    Semmonen kutina että juurikin jouhevammin lähti pelaamaan, jotenkin jo ensiajelun jälkeen tuntui valmiimmalta, ei mitään nykimisiä jne.

    Kiitti, laitoin tilaukseen. 45€ kotiin toimitettuna, eli ei paha (tai ainakin murto-osa hinauslaskusta :D)
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mäkin tilasin yhden :D
     
    generalo tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vihdoin päästiin Eeron kanssa datailemaan tien päälle. Liiallinen kulutus ihmetyttänyt, mutta läppärin mukaan ajossa mennään ihan järkevissä arvoissa. Ehkä se tuo pelkkä taajamakurvailu ja kaasuttelu (testaaminen siis) vaan verottaa. Ja 3.55 välitys + 275 gummit.

    Ensin tehtiin 45min. firmispäivityksiä ja sitten ajoon. Lyhyen lenkin jäljiltä karttaan tehtiin pieniä muutoksia. Jatkuu..
    [​IMG]

    [​IMG]

    -Jake-
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Löysin romuista vanhan startin lämpösuojaksi tekemäni aihion ja se olikin aika passeli virranjakajan eteen. Yks reikä ja vähän kiillotusta, kun tuppaa nuo väliaikaiset jäämään pysyviksi. Huomenna testaan onko edes psykologista vaikutusta.Pientä AFR-sekoilua vielä on.
    [​IMG]

    -J-
     
  10. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Hyvä siitä tulee! Kannattaa laittaa näytölle lbs / hr kun hakee parempaa polttoainetaloutta, voi yllättää siinä mielessä jos meinaa laihemmalla kartalla saada auton kulkemaan pidemmälle....isot pojat oli oikeassa siinä että matka-ajon säästöä haetaan kovemmilla ennakoilla. Ja onhan siellä näitä pikkusäätöjä ( Rate-of-Change TPS, temp,) jolla saa vastetta viriteltyä hieman rauhallisemmaksi.

    Jos viitsit niin laita kuvaruutukaappaus pa-kartasta ja sytkäkartasta niin vertailen omiin kötöstelyihin.

    Mitä tulee viansietoisuuteen niin mulla lähti kertaalleen yksi suuttimien töpseleistä irti ja sitten mentiin kolmisuuttimisen voimalla jonkin aikaa. 1" open spacer alla niin ei se käynti mahdottoman huono ollut, ihan ajettava oli noinkin, loggerista näki hienosti että tuli viivettä target AFR ja todellisen väliin kun kapasiteettiä puuttui.
    Pahempi tilanne jos suutin jämähtää auki....jos näitä 60 lbs suuttimia saisi järkevästi niin voisi pitää yhtä varalla, kun vaihto ei ole kummoinen operaatio
     
  11. Keme

    Keme Gearhead

    Turhaa, koska noin ei tapahdu koskaan.
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Mä en tosiaankaan ole datailijatyyppi, niin ulkoistan tolle Eerolle ja Sniperin ohjelma on hällekin uusi.

    Suuttimia voisi taas kurkata. Viime kesänähän se yksi liitin jo nippusiteillä fiksattiin. Tosin oireet olivatkin paljon pahemmat. Mulla taitaa olla ameriikankaverilla olla noita suuttimia, kun ovat vaihtaneet isompiin.

    Spaceria oon kanssa miettinyt. Kaksi vaihtoehtoa löytyy omasta varastosta: 1" nelireikäinen (joka toki helppo muokata) ja sitten 2" nelireikäinen, joka muutettu jo tämän tyyppiseksi:
    [​IMG]

    Aamun neljän kilsan työmatkalla en huomannut tuosta alumiinilätkästä olevan mitään hyötyä. Moottorijarrutuksessa 40km/h:sta stoppiin AFR heilahteli jopa kahdeksaantoista yhdeksi sekunniksi. Kone ei kyllä ollut täysin lämmin. Mutta samaa teki aiemminkin.

    -J-
     
    Muokattu: 12.6.2021
  13. jpalvima

    jpalvima 3rd gear



    Toki voi olla että se joka poikii on ECU eikä suutin.
    Mutta kätevä tämä mäntien pesumoodi noin muuten
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sytkä
    [​IMG]

    Fueli
    [​IMG]

    -J-
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tällainen ominaisuus muuten ollut alusta lähtien: välillä tyhjäkäynnillä suhisee hetken ja nostaa kierrokset 1100-1200rpm. FBsta luin, että kaasuläpät saattaisivat olla väärässä kohdassa ja pitäis ruuvata auki ja asettaa kohdalleen. Mutta eikös se sitten vaikuttaisi jatkuvasti?
    Osaisko joku tähän antaa neuvoa? Vika sinänsä pieni, mutta joskus esim. parkkipaikalla ikävä.

    -J-
     
  16. Kuinka paljon se kaasuläppä mahtuu olemaan sivussa?
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No eipä juurikaan. Ja muistaakse ni homma tsekattiinkin viime kesänä.
    Toinen vinkki löytyi IACn ramp settingsin muuttamista pienemmälle. Tosin sekin tuntuu oudolta, koska ongelma ei ole jatkuva. Pienensin nyt kuitenkin ja lähden jossain vaiheessa testaamaan.
     
  18. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Voisiko VE- kartassa rikastus auttaa sinne moottorijarrutus alueelle ?

    IAC arvo seurattu ? Jos joku käskee IAC:n nostaa kierroksia?
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo voisi koittaa rikastaa.

    IACia seuraan ajossa minkä kerkiän. Pitänee ottaa Eero taas läppärin kanssa, kuhan kiireiltään kerkiää. Mulla kun ei muita dataajakavereita tässä Salon seudulla ole.
     
  20. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ja dataloggaus päälle , niin piirtää viivaa sinne kartalle helpompi katella onko siellä outouksia ja muutkin arvot mukavampi seurata mm. sytty voi aiheuttaa seos sekoilua/tyhjäkäynnille palautumista...,..voi vaikka parkki paikalla tutkia tapahtumia.
     

Kerro tästä muillekin!