rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Viral

    Viral 1st gear

    Kyllä se Fedex näemmä katkoo puheluita, sinne meni 20 min karkeasti hukkaan. Paketti nyt viikon ollut Vantaalla eikä voi edes tullata kun "ei ole saapunut" t: Tulli.
     
  2. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Fedex: ”Olemme pahoillamme ongelmista, joita tämä voi asiakkaillemme aiheuttaa. Työskentelemme kovasti saadaksemme asian selvitettyä niin pian kuin mahdollista. Tähän sisältyy myös lisähenkilöstön rekrytointia sekä operaatioaikojen muokkaamista.”

    Ei ole yhtään vapaata työpaikkaa Suomessa Fedexin rekrytointisivuilla tarjolla
     
  3. Anza

    Anza Gearhead

    "Clearance instructions from the importer are required" tää sama ilmoitus tuli mulle ja täsmälleen samanlainen tilaus kun useat aikaisemmin. Eli tullit ja muut maksettuna. Joten olis pitänyt tulla suoraan kotiovelle. Laittelin palautetta ja kyselin että mitä ohjeita puuttuu?? Ei kuitenkaan kuulunut vastausta, eikä oikein ollu edes ilmoitettu mihin niitä ohjeita vois lähettää..

    Oisko neljä-viis päivää ollu jumissa Vantaalla ja tuli ihan ilman ohjeita kuitenkin perille.

    Mielestäni noloa vaatia jotain ohjeita asiakkaalta, jos kyseessä on vaan jumitus omista syistä johtuen. Sanoisivat rehellisesti että ruuhkaa. Sekin ymmärrettävää, mutta kusettaminen ei.
     
  4. matti R

    matti R 3rd gear

    Mullakin näkyy vielä tuo "Clearance instructions from the importer are required" mutta sähköpostiin tuli vastaus että kaikki on tullattu mutta eivät tiedä milloin ehtivät jakamaan. Yritän selvittää jos voisin itse käydä hakemassa mutta ei vastausta. Kolme lähetystä, alunperin toimitus perjantaille 28.5.
     
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei tuossa ole mitään ihmeellistä jos rekryävät vuokrafirmojen kautta.
     
  6. SQ

    SQ Gearhead

    Eilen 27.5 tuli FedExiltä s-postia "Hei! Lähetys xxxxxxxx on tullattu 26.5 ja se on menossa jakeluun.
    Koronan ja Brexitin vuoksi meillä on ruuhkaa tullauksessa,varastossa ja jakelussa emmekä saa lähetyksiä liikkeelle kuten pitäisi saada. Sumaa on alettu purkamaan viikonloppuina ja yövuoroissa - pahoittelut ja kiitos kärsivällisyydestä.
    "
    En tiedä oliko rutiiniviesti vai vastaus tuohon aiemin lähettämääni viestiin. Seurannassa kys. lähetys on edelleen tuolla "Clearence delay" -statuksella, että vaikea sanoa missä mennään. Ei siellä kuitenkaan ihan ole kaikki narut käsissä kenelläkään, sillä se eka maanantaina saapunut paketti on seurannassa tilassa "Pending" ja keskiviikkona saapunut "Delivered" :).
    Odotellaan siis edelleen, mutta jos toi viimeinenkin nyt oikeasti tulee esim. tänään (olisi edelleen alle kaksi viikkoa tilauksesta), niin ei tässä isompaa valittamista ole.
     
  7. aric-z

    aric-z Gearhead

    Sunnuntaina tilasin paketin ja tänään käyn sen paikallisesta terminaalista hakemassa. Soitin sinne ja pyysin jättämään pois jakelusta, omaan aikatauluun ei sopinut ja tarvin osat viikonloppuna.
     
  8. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ilmeisesti Rutiinivastaus. Sain Julialta saman vastauksen neljännestä sähköpostista johon otin yhteyttä. Eihän ruuhkalle mitään mahda, mutta osui pahimpaan mahdolliseen aikaan. Auto luvattu hääautoksi ja vinyylikatto on nyt tullivarastossa X ajan jumissa. :(
     
  9. bathory

    bathory Gearhead

    Laitoin fexedille(usa) claimia. Katotaan mitä sanovat. Ensin tuli, että on pending koska en ole maksanut tullia, samaa summitkin sanoi. Vastasin, että olen. Sitten tuli, että alkavat ihmetellä. Mut kiva kuulla että on tullut jo ylläolevan kaltaisia viestejä.
     
  10. Japanspeed

    Japanspeed 1st gear

    Joo ei toimi fedex ei. Tässä lyhyt versio omasta tilauksesta. Ehdin tehdä rockautoon jo ilmoituksen että paketti ei saapunut, rupesivat selvittelemään asiaa. Vastasivat että tullissa ruuhkaa. Tiesin että paketti on huolinnan tullaama 17.5. Eli tullista vapaa. Tästä tiedosta kiittivät suuresti. Asiakas palveluun on aivan turha soitella, itse en ole soittanu enää viikkoon. Pakettia ei ole vielä näkynyt... Osat ostin jo muualta. Katsotaan palautus sitten aikanaan, tai jos vielä 2 päivää menee. saa rahat suoraan takaisin. Aikanaan termi Fedex tarkoitti jotain, nykyään mökin paskahuussin oveen voi laittaa kyltin Fedex.
     
  11. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Sunnuntai 24.5 tilaus,perillä torstaina 27.5,kuriiri DHL,nopein toimitus tähän mennessä.
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tutulta copypaste vastaukselta kuulostaa nuo yllä mainitut, niillä voi pyyhkiä peetä...

    Laitoin rockautoon sähköpostia, vastasivat tunnin päästä kuvakaappauksella Fedexin sivuilta, jonka mukaan paketti toimitetaan 26.5. päivän loppuun mennessä. Pyysivät claimaamaan tilauksen jos paketti ei tule.
    No eihän se tullut, nyt on seurannassa tila taas "odottaa, ei arvioitua toimitusaikaa".

    Kävin sitten Rockauton sivulla claimaamassa tilauksen, muuten ihan jees mutta nyt pitää sitten odottaa 7 päivää ennenkuin mitään tapahtuu...
    "If the tracking shows no ADDITIONAL updates by June 4, please return to this page to report the package as missing."

    Noh, eihän se paketti ole kuin 5 viikkoa vasta maannut Vantaalla joten mikäs kiire tässä... :mad:
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla jäi kanssa nyt paketti fedexin haaviin.
    "Viivästys selvityksessä – tuontiMaahantuojan selvitysohjeet vaaditaan." Yritin soittaa että josko minulta nyt kaivataan jotain mutta jonotuksesta heittivät pihalle. DHL kautta lähti eilen paketti ja tänään pyysivät sotun ja se onkin sitten varmaan maanantaina käsissä.
     
  14. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    21/5 tehty tilaus tuli kolmessa osassa ja olivat Vantaalla keskiviikkona (estimated delivery tänään). Kaks noista oli alle tullausrajan ja myös tuotiin tänään.
    Kolmannessa lukee edelleen keskiviista alkaen Clearance delay - Import Clearance instructions from the importer are required.
    Meinasin, että autanpa noita ja tullaan itse - koska tullauksenhan voi tehdä lähetysnumerolla. Ei ole tullut sp-viestiä, että tullaa.
    Ja kappas - tullin sivuilta kun naputteli lähetysnumeron niin siellä luki , että yritä toisella numerolla koska tämä lähetys on jo tullattu.
    ?
    Eli tullin mukaan kaikki ok, fedexin mukaan ei ja paketti odottaa... Eka kerta näin.
     
  15. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ettehän te kauan ole odottaneet. Minä tilasin Summitilta 23.4. Paketti tuli viidessä päivässä vantaalle. Summit ilmoitti toimituspäivän 30.4. Viimeisin tapahtuma vantaalla on 25.5. Joten ehkä ensi viikolla saattaa saada paketin. Olin kyllä jo varma että kadonnut kokonaan. Fedex kuskaa.
     
  16. Pitu

    Pitu Gearhead

    Vieläkös Fedexillä on ongelmia?
    Vai kannattaako maksaa hiukka enämpi, jotta saa kamat DHLlän kyytiin?
     
  17. matti R

    matti R 3rd gear

    Itse tilaisin DHLn kyydillä jos mahdollista.
     
  18. bathory

    bathory Gearhead

    Mä tilasin tota ennen jo.
     
  19. moorits

    moorits 1st gear

    Fedex munasi kaikki tilaukset .....mulla tuli 5 vuorokauden tilaus 24 päivä. Selvitin asia ja selvisi että Helsinkin Fedex-in toimipistessa on vika. Paljon pomoja ja vähän työntekijoita.Puolet porukasta lomautettu.
    Tavara tuli USa-sta 2 vuorokaudessa , mutta pysähtyi Hesaan.... Eikä saanut minkäläista vastausta. Vasta kun kaveri USA-ssa soitti pääkänttoriin ...rupes asia liikkumaan...

    Usa-n toimittajat on ajan tasalla ja sanoivat että korona ei saa haittaa kaupantekoa...
    Suomen toimipiste vaan piiloutui korona-kilven taakse...
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Huomannu saman ”koronakilven” alle suojautumisen. Viivästymiset tuotteiden toimituksessa varastolta kuljettajalle oli se posti tai kuriiripalvelu, vastauksissa sähköpostilla asiakkaan tiedusteluihin, toimitukset postilta tai kuriirilta vastaanottajalle. Aina voi vedota että syy on koronan. Kuluttaja voi vaikuttaa vain siihen mistä tilaa ja kuka on sen tilauksen kuljettaja, eikä sekään aina ole varmasti tiedossa. Postin asiakkaalle tarkoitettu seuranta ohjelma kertoo että se hautoo niitä toimituksia omassa logistiikkakeskuksessa. Mitäs jos toimittajat ja myyjäyritykset vaan tunnustaisivat että olemme olleet huonosti varustautuneet ja emme ole osanneet varustautua tulevaan. Tämähän on osin ymmärrettävääkin mutta se ettei osaa/pysty tekemään korjausliikettä kun huomaa että homma meni reisille kertoo siitä ettei ole halua/ymmärrystä toimia menestyksellisesti kyseisellä toimialalla. Jos toimitukset ruuhkautuvat myyjillä ja niiden kuljettajilla niin voisko lisätä henkilökuntaa? Ei ole rakettitiedettä vissiin? Vielä sellaisia luku- ja kirjoitustaitoisia että lähtee edes oikealle mantereelle. Itse olen lopettanut postin käytön koska loppupäässä Suomen posti siihen näppinsä iskee ja silloin rupesi kestämään sikäli edes perille koskaan tulee. Jos mikäli vain voin muuta toimijaa käyttää. Muita tai jotakin asiaa on helppo syyttää mutta itsestä vika löytyy vain niiltä joissa on miestä se tunnustaa. Koskee pitkälti kaikkia toimijoita maasta tai logistiikan muodosta riippumatta.
     

Kerro tästä muillekin!