Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. JJHa

    JJHa Gearhead

    Meinasi myös tulla jo paniikki, lehti tuli vasta eilen :) Mutta oli taas pelkkää asiaa!
     
  2. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Posti-Pate kävi tänään ja toi uuden mobilistin, mutta ei laskuja, hyvä päivä.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mulle tuli lasku, muttei Mobilistia.
     
  4. palotila

    palotila Gearhead

    Mulle tuli lehti ja tykkäsin kovasti. Sota artikkeli Prinz Eugenista ja lisäksi opin että Carroll Shelby olisi saanut vaikka UPO pesukarhun kiitämään varttimailin alle 15 sek..
     
    hmr66 tykkää tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kaveri sanoi eilen että numerossa 1/21 oli hyvä juttu Dornier Do 335 lentokoneesta niin sittenpä tänään soitin Moblaan ja nyt pitäisi kyseinen nummero tulla sitten postilaatikkoon.
     
    Holley tykkää tästä.
  6. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Sotajutuille voisi tehdä oman irtonumeroliitteen. Vapautuneille sivuille ajoneuvoaiheisia, vaikkapa esim. laivoista.
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    No sitten tilaisin sen sota-Mobilistinkin, kyllä se mulle kävis. Tilaisin varmaan vaikka moottoripyörä-Mobilistin, laiva-Mobilistin, kaikki mitä talosta vaan paperille painetaan. Se Dornier-juttu oli hyvä. Jotenkin näen yhtäläisyyksiä sota- ja laivajutuissa kyllä, historiaa molemmat ja ajoneuvot sen kokoisia, ettei tällainen yksittäinen harrastelija niitä oikein voi Nettilentokoneesta tai Nettilaivasta ostaa. Toisaalta se lehti on just nyt hyvä kokonaisuus, kun siinä on monipuolisesti ne artikkelit aina olleet.
     
    Desoto57 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Sota liittyy kulkuneuvojen historiaan niin vahvasti, että ilman muuta aihepiiri mahtuu Mobilistin kansien väliin.
     
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Juu kyllä sotakoneet minuakin kiinnostavat teknisinä laitteina, ja sopii niitä esitellä. Se että kuka, missä ja minkälaisella menestyksellä niitä on käyttänyt ei kiinnosta ollenkaan. Oon kai jonkun sortin pasifisti sitten. Nyt taisi kahdeksan sivun jutussa olla itse paatista sen verran asiaa, että faktalaatikossa muutama numero. En ole kyllä muuta kuin silmäillyt läpi, ja lukematta jääkin.

    Lisäys: Taannoiset panssarivaunujen koeajot ja tekniikan esittelyt olivat hyvinkin mielenkiintoista luettavaa.

    Lisäys 2.: VL Myrsky-hävittäjä ja sen entisöinti - tai paremminkin uudelleen rakennusprojekti olisi jutun arvoinen. Siitä ei saa sotajuttua, kun kone ei sotaan ehtinyt.
     
    Muokattu: 5.6.2021
  10. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ursus2 tykkää tästä.
  11. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Tänään irtonumerona tarttui käteen Eilinen ei ruostu 3
     
    MJF ja Desoto57 tykkäävät tästä.
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Posti toi, jee. Viva automatic, en tienny että on ollu valikoimassa edes. Ja sitte fiat 133 tuo kaikkien jokkiskuskien joukkoraiskauksen kohde. Niitä on ollu vajaa kymmenkunta. Talviautona yleensä jenkin jäätyä talliin. Sitte yhessä oli 903cc jokkiskone ajalta kun ei saanu twincamia vielä laittaa. Yhessä oma viilaama 850cc kone. Seoksia säädeltiin yöllä 6-tiellä ja joskus peltisarja oikein hehkui yössä. Silloin kun oltiin vielä nuoria ja hurjia. Enää vain hurjia.
     
    Dataviilaaja, Slant Sickness ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ei enää saa puhua autoistakaan raiskauskohteina:rolleyes:
    Eikä enää saa hehkuttaa pakosarjojakaan punaisina saati yöaikaan metelöidä ja kohta jokkisetkin pistetään pannaan ja radoille lappu luukulle muun moottoriurheilun imussa siinä kuin perinteinen siviilautoilukin on junttia,paheksuttavaa ja rangaistavaa mutta sähköauton punaiseksi hehkuttamista yön pimeydessä kantateillä ei lie kielletty,tyyli vapaa ja toteutus eikä tule haju eikä äänihaittojakaan.... paitsi jos sen polttaa..:)
     
  14. karra

    karra Double Gearhead

    Saako siviiliautoja enää virittää, saako EGR:iä eliminoida taikka hiukkasloukkuja poistaa :D.
     
  15. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tämänkin vielä sai vanhoilla päivillään nähdä. Uusimmassa seniorissa KLB ihastelee rodia.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Eikös sillä oo itsellä vuosikaudet ollu rodi
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Itse asiassa KLB on monesti kritisoinut museotarkastajien liiallista niuhottamista ja pikkutarkkuudesta.
    Ei se ole itse niin pussihousuinen kuin yleisesti luullaan. Sillä on vaan persoonallinen tapa esittää mielipiteensä.
    Se esitteli mulle Lemin tilallansa autojansa ja romppeitansa. Oikeasti tuntui ihan mukavalta äijältä.
     
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Hieman tuo tuli puun takaa, mutta ei siinä mitään. Tuon liiallisesta nipottamisesta kritisoinnin muistan kyllä.

    Kunpa vain itsekin olisin samassa iässä vielä yhtä terävä ja aikaansaava.
     
  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Uudessa lehdessä mm. dieselöity Camino.
     
    isalmela ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    dieselöity Camino..Hmm...silloin aikojen alussa Perkins löytyi valitettavan monenkin jenkkiauton ,niin 50 kuin 60 lukuisenkin, pellin alta sinne omin käsin sovitettuna ja reikä pitkälle vaihdekepille silleen vähemmän siististi viimeistelemään tuhon ...suorituskyky kertaa melu potenssiin nokipöllyt tyrmäävää, mutta ei vauhdin vuoksi.
    Caminoita kumminkin sai 350 dieselillä tehdastekoisenakin,semmoisestako nyt kyse vai jälkikäteen muutetusta kenties peräti jollekkin muun merkin koneelle,esim Nissanin kutoselle?
    Tuskin jaksan odottaa,Mobla on ykköslehti.
     
    Muokattu: 22.9.2021

Kerro tästä muillekin!